مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/05/05 07:42:38
کد خبر: 3070

در دومین کتاب کارنامه خیرین مدرسه ساز کشور مطرح شد،

بهره برداری از 1361مدرسه خیر ساز در قالب 6300 کلاس درس

طبق آماری که در دومین کتاب کارنامه خیرین در سال 99 نشرداده شده، بانک ملی و بنیاد برکت
پیشتاز در امر مقدس مدرسه سازی بودند و خیرین 1361 مدرسه در قالب 6300 کلاس درس را به بهره برداری رساندند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دومین کتاب کارنامه خیرین مدرسه ساز کشور، با هدف جمع آوری اطلاعات مدارس در دست احداث و به بهره برداری رسیده خیر ساز ،در سال 99 به چاب رسید.

در این کتاب نام و یاد مرحوم حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و همه خیرینی که به دیار باقی شتافتند گرامی داشته شده و برای حفظ نام و یاد خیرین متوفی ،تصاویر تعدادی از آنها در شروع مطالب هر استان آورده شده است .

در کتاب  کارنامه خیرین مدرسه ساز ، روسا ، مدیرعاملین ،اعضای هیات مدیره هر استان و مجامع شهرستانی آنان معرفی و عکس خیرین و مدارس آنها به تصویر کشیده شده است.

آنچه بر اهمیت این کتاب می افزاید ، آماری چشمگیر از فعالیت خیرین مدرسه ساز ، در سال گذشته است که  با وجود بیماری کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد کشور و مردم ،نه تنها تلاش در این عرصه مقدس ، متوقف نشده ، بلکه اقدامات جدیدی همچون، تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند، تهیه ماسک ، مواد ضدعفونی ، توزیع بسته های غذایی میان دانش آموزان محروم، به امر مدرسه سازی اضافه شده که قابل بحث و بررسی است.

اطلاعات این کتاب به همت اعضای کمیسیون استان ها به ریاست مهندس کاظم قلم چی و اعضا( محمد رضا جعفری ، محمد علی قورچی بیگی ، سیدریحان ناجی مقدم ، سمیه هاشمی ، زهره دانشمهر، غلامرضا ارجمندی ، نزاکت اللهیاری ، معصومه خوشنامی و فرزانه اشراقی )تهیه و سعی شده اقدامات ارزشمند خیرین با هدف تجلیل و قدردانی از آنان به تصویر کشیده شود که این امر تاثیر بسزایی در جذب و مشارکت خیرین داشته است.

تعداد مدارس خیرساز در هر استان (1399) و  تعداد مدارس ساخته شده توسط خیرین حقوقی( بانک ها ، موسسات خیریه ، شرکت ها ، گروهای جهادی ، خیرین دانشگاهی و .....) بخشی از مطالب گردآوری شده در این کتاب است .

نمادی از هر استان و خیرین شاخص آن استان از جمله مواردی است که در این کتاب به چشم می خورد.

طبق آخرین آماری که در این کتاب نشر داده شده ،  میان بانک ها ؛ بانک ملی با 22 مدرسه و 91 کلاس درس و بنیاد برکت با 170 مدرسه و 936 کلاس درس بیشترین میزان مشارکت را در امر مقدس مدرسه سازی داشته اند .هم چنین خیرین در سال 99 یک هزار و سیصد و شصت و یک مدرسه در قالب 6300 کلاس درس را به بهره برداری رساندند.

 اين كتاب باهمكاري  اداره كل نوسازي مدارس و مجمع خيرين مدرسه ساز استان، تهیه شده و هزینه های مربوط به آن را بنياد علمي اموزشي قلم چي  متقبل شده است.

کتاب دومین  کارنامه خیرین مدرسه ساز ، با شعر شادروان مجتبی کاشانی به پایان می رسد.

در مجالی که برایم باقیست                                       باز همراه شما مدرسه ای می سازیم

که در آن اول صبح                                                به زبانی ساده ، مهر تدریس کنند

و بگویند خدا خالق زیبایی                                        و سراینده عشق ، آفریننده ماست

در مجالی که برایم باقیست                                       باز همراه شما مدرسه  ای می سازیم

که در آن آخر وقت                                                  به زبانی ساده شعر تدریس کنند

و بگویند که فردا صبح..........خالق عشق ........ نگهدار شما

نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری