مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/05/03 15:33:24
کد خبر: 3069

رخشانی مهر در جمع اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز قم خبر داد:

رشد ۲.۵ برابری اعتبارات پروژه های مشارکتی استان قم در سال گذشته

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشست های جداگانه با اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز و کارکنان اداره کل نوسازی مدارس استان قم؛ از رشد ۲.۵ برابری اعتبارات پروژه های مشارکتی این استان درسال ۱۳۹۹ نسبت به سال پیش از آن خبر داد.


مهراله رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در نشست با خیرین مدرسه ساز استان قم، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع صمیمی اظهار داشت: اعتبارات پروژه های مشارکتی استان قم در سال گذشته بیش از 2.5 برابر افزایش یافت و به 50 میلیارد تومان رسید.

وی در مورد سرعت ساخت مدارس خیری و تامین اعتبار آنها بیان داشت: میانگین مدت ساخت پروژه های عمرانی در کشور 12 سال است و این دوره زمانی در مدرسه سازی به طور متوسط 9 سال بود که در چند سال اخیر به 3 سال کاهش یافته است.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: مدرسه سازی از دستور کار هیچ دولتی خارج نشده است و این به دلیل توجه و تاکیدات خاص مقام معظم رهبری به امر مدرسه سازی بوده است.

رخشانی مهر در ادامه بیان داشت: پیشنهاد ساخت شهرک های آموزشی، پیشنهاد بسیار خوبی است که نمونه مشابه آن در استان هرمزگان در حال اجرا و ساخت است.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم گزارشی از عملکرد این مجمع ارائه کرد و اعضای مجمع نیز مطالب و نقطه نظرات خود را مطرح نمودند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش همچنین در نشست با کارکنان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با بیان اینکه کار در حوزه مدرسه سازی بسیار با برکت و ارزشمند است افزود: برای همه شما که در این حیطه تلاش می کنید اجری ماندگار خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص مسائل و کمبود اعتبارات، اقدامات صورت گرفته برای حل این موضوع و رشد مستمر اعتبارت سازمان نوسازی مدارس در چهار سال اخیر نکاتی رابیان کرد و اظهار داشت: درحال حاضر بیش از 7.5 درصد بودجه عمرانی کشور به پروژه های مدرسه سازی اختصاص دارد.

رخشانی مهر همچنین درخصوص موضوعات پرسنلی، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و سیاست مدیریتی اعمال شده در این خصوص و استفاده از ظرفیت مهندسین مشاور در پروژه های بزرگ مطالبی را بیان کرد.

پیش از صحبت های رخشانی مهر، پورگلیان مدیرکل نوسازی مدارس قم به ارائه مطالبی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل پرداخت.

در پایان رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور از پروژه مجتمع آموزشی «شهید مهدی هندویان» بازدید به عمل آورد و روند پیشرفت عملیات اجرایی پروژه را بررسی کرد.

منتشر کننده: نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری