مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/04/19 20:36:27
کد خبر: 3048

گفتگو با کریم کریمی خیر مدرسه ساز ،

لذت مدرسه سازی با هیچ کار خیر دیگری در زندگی قابل مقایسه نیست

کریم کریمی یکی از خیرین نیک اندیشی است که حدود دو دهه قبل ، اولین مدرسه خود را به نام پدر در جاده ساوه احداث کرد و قصد دارد این راه را ادامه دهد.او معتقد است لذت مدرسه سازی با هیچ کار خیر دیگری قابل مقایسه نیست.


به گزارش خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران ،هر روز صبح عده ای برای ورزش صبحگاهی به پارک های مختلف می روند تا روز خود را با نشاظ آغاز کنند. اما ورزش صبحگاهی در پارک ملت همیشه از سال های دور متفاوت بوده است، آن ها در کنار ورزش با هم کمک می کنند تا گره ای از مشکلات جامعه و مردم باز کنند. تا به حال از این ورزش صبحگاهی که نزدیک به چهل سال است، آقای بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران در آن مشغول به فعالیت هستند، 16 مدرسه در سطح تهران ساخته شده است. کریم کریمی یکی از همان ورزشکارانی است که حدود دو دهه قبل از طریق آشنایی با آقای بنی آدم در پارک ملت، اولین مدرسه خود را به نام پدر در جاده ساوه احداث کرد. کریم کریمی در حال حاضر به عنوان عضو هیات امنای مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران نیز فعالیت دارد و قصد دارد مدارس دیگری را نیز در سطح تهران احداث کند. گفت و گوی ما را با این خیر نیک اندیش بخوانید:

آغاز راه به نام پدر

 

هر روز، صبح خود را برای رفتن به ورزش در پارک ملت آغاز می کرد و شنیده بود که برای ساخت مدرسه ای در جاده ساوه کمک های افراد را جمع می کنند. آن روز با حس و حال دیگری از خواب بلند شده بود چون می خواست، به یاد پدرش مدرسه ای را آغاز کند . به همین دلیل زمانی که به پارک رسید، بدون لحظه ای درنگ موافقت خود را اعلام کرد و از همان زمان، اولین جرقه های مدرسه سازی در ذهن وی پیدا شد. بعد از مدرسه، شوق کار خیر مدرسه سازی در او بیشتر قوت گرفت و در اوشان تهران ، مراحل ساخت دومین مدرسه خود را آغاز کرد. هنوز هم این آتش ، در وجود او آرام نگرفته است و قرار است مدارس بعدی را نیز در تهران احداث کند.

 

 عبادت به جز خدمت خلق نیست

خانواده کریمی فقط به ساخت مدرسه در تهران اکتفا نکرده اند. بلکه در خارج از کشور نیز مدارس شبانه روزی احداث کرده اند که برای خانواده های پر جمعیت و کم بضاعت مبالغ کمتری را دریافت می کنند. خودش در ایت باره می گوید: هزینه های تحصیل در خارج از کشور بسیار بالاست و خانواده های خارجی هزینه های بسیاری را برای تحصیل فرزندانشان باید پرداخت کنند اما خوشبختانه در ایران به لطف خیرین، بچه ها امکانات بیشتری برای تحصیل نسبت به قبل دارند و من از تمام کسانی که بضاعت مالی دارند، تقاضا دارم برای آینده درخشان کشور در مدرسه سازی مشارکت کنند.

در دوران کرونا، تحصیل انلاین دانش آموزان را خیرین فراهم کنند

امروز دوره تکنولوژی و اینترنت است، خیرین در این دوران باید به فکر تحصیل آنلاین دانش آموزان باشند. آقای کریمی با اشاره به این جمله ادامه می دهد: امروز در قرن جدید با پیشرفت تکنولوژی و همچنین در ایام کرونا، نقش مدارس به صورت دیگری درآمده است و حتی دانش آموزان در دورترین نقطه کشور باید از طرق اینترنت درس خود را فرا بگیرند. به همین دلیل، در این شرایط علاوه بر ساخت مدرسه، خیرین باید زیرساخت های فن آوری و امکانات و ابزار آموزش آنلاین را فراهم کنند تا بچه های شهرهای دور از تحصیل باز نمانند.

آقای کریمی در پایان اضافه کرد: شیرینی و لذت کار خیر به گونه ای است که هرچه از آن بگوییم کم است و فقط آن را خیرینی درک می کنند که در این مسیر قدم برداشته اند. من از تمام افراد عاجزانه تقاضا دارم حتی اگر در ساخت مدرسه نمی توانند کمک کنند در خرید تجهیزات و لوازم آموزشی به دانش آموزان کمک کنند تا خیر آن را در زندگی خود ببینند. 

این خیر مدرسه ساز می گوید: فراهم کردم امکانات لازم برای تحصیل حتی یک دانش آموز چه در شهر و چه در روستا چه با میلیاردها تومان و چه با مبالغ اندک چنان شوق و حرارتی را در انسان پدید می آورد که لذت و کشش آن با هیچ کار خیر دیگری در طول زندگی انسان قابل مقایسه نیست.


اشتراک گذاری