مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/02/04 11:22:37
کد خبر: 304

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران:

رشد مشارکت مردم در کنار دولت در امر مدرسه سازی

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه ۶۵۰ هزار خیّر مدرسه‌ساز در کشور فعالیت می‌کنند، از ساخت ۳۷ درصدی مدارس کشور توسط خیرین خبر داد.


محمد رضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به فعالیت‌های جامعه خیرین مدرسه‌ساز در کشور اظهار کرد: در بیستمین سال موجودیت جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور قرار داریم و در حال حاضر تعداد خیرین مدرسه‌ساز متجاوز از 650 هزار خیّر در کشور و یک هزار خیّر در سراسر جهان است.

وی ادامه داد: 37 درصد از مدارس کشور ربه کمک خیرین احداث شده است و در سال جاری مشارکت مردم در این خصوص بیشتر از دولت است و متجاوز از 50 درصد مشارکت مردم نسبت به اعتبارات دولت در این خصوص بوده است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به حضور در کنگره یونسکو یادآور شد: دستور این کنگره موضوع آموزش بود و بسیاری از کشورها، نبود امکانات آموزشی را عامل دست نیافتن به توسعه پایدار برشمردند.

حافظی تصریح کرد: در این اجلاس 2 نمونه را به حاضرین ارائه دادم؛ نمونه اول استان گلستان بود که 126 هزار و 112 قلک توسط دانش‌آموزان تهیه شده بود و از مبلغ حداقلی 200 تومان تا حداکثر 25 هزار تومان در این قلک‌ها جمع‌آوری شده بود و نمونه دیگر دانش‌آموزان اسلامشهر بودند که با حداقل مبالغ 200 تومان خود مدرسه مهرورزان در جنوب استان تهران را احداث کردند.


اشتراک گذاری