مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/04/08 04:20:52
کد خبر: 3036

گفتگو با خیر مدرسه ساز مهریاد شریف بختیار ؛

خیری که "مدرسه سازی" و "مدرسه یاری" را با هم انجام می دهد

بسیاری از افراد مدرسه سازی را یک کار خیر می دانند اما مهریاد شریف بختیار، مدرسه سازی را نتیجه تمام کارهای خیر می داند


به گزارش خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران ؛کسانی که در قدیم تحصیل کرده اند، همگی شاید یک بارعضویت در گروه های داوطلبانه خیری را تجربه کرده باشند. گروهی که هدفش، کمک افراد به خود و دیگر افراد جامعه بود. مهریاد هم در نوجوانی فعالیت خیر را در این گروه های خیریه آغاز کرد و درس های بسیار زیادی را از این گروه در زندگی اش پیاده کرد. شاید بسیاری از ما، هدف از یادگیری گره ها و نحوه بازکردن آن را نمی دانیم اما مهریاد در این گروه خیریه با هدف این کار آشنا شد. چون می دانست هدف از بازکردن این گره ها، آموزش کمک به همنوعان خود و باز کردن گره ای از مشکلات آن ها در زندگی است. سالهای زیادی با این تفکر به کارهای خیر بسیاری مشغول بود اما همیشه در ذهن خودش، نتیجه تمام کارهای خیرش را در مدرسه سازی جست و جو می کرد. تا اینکه 5 سال پیش با همت مادرش، با ساخت مدرسه ای در منطقه 7 تهران به نام برادر مرحومش به این آرزوی خود جامه عمل پوشاند. امروز مدرسه مهریار شریف بختیار، یکی از مدارس نمونه این منطقه از لحاظ فضا و امکانات آموزشی است. در زیر بخشی از زندگی این خیر نیک اندیش را با هم می خوانیم :

 

مدرسه ای به یاد برادر مرحوم

 مدرسه مهریار شریف بختیار یک واحد آموزشی خیرساز با امکانات مناسب است و بانی اصلی آن خیر نیک اندیش بانو منصوره بنایی کاشانی، مادر مهریاد و مهریار شریف بختیار است. مهریاد شریف بختیار در این باره می گوید: خیر اصلی در ساخت این واحد آموزشی مادر است. ایشان بعد از فوت برادرم تصمیم گرفت کاری ماندگار و جاوید برای او انجام دهد و مدرسه‌سازی را بهترین کار ماندگار دانست. بنابراین، در این راه مادرم گام اول را برداشت و مسئولیت اجرای پروژه را به من واگذار کرد. خوشبختانه کار ساخت مدرسه به‌سرعت پیش رفت و از این روند بسیار رضایت داشتیم و از عوامل دخیل در این زمینه همیشه قدردانی می‌کنم. کار خوب و سریع پیش رفت و این نشان می‌دهد همه دست‌اندرکاران با جدیت برای به‌ثمررسیدن پروژه تلاش کردند. افتتاح این مدرسه در شرایطی بود که این منطقه به‌شدت از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد. افتتاح این مدرسه و حضور پرشور دانش‌آموزان در راهروها و کلاس‌های مدرسه، انگیزه ما و البته مادر را برای کمک بیشتر به مدرسه‌سازی برانگیخت.

مدرسه سازی نتیجه تمام کارهای خیر است

بسیاری از افراد مدرسه سازی را یک کار خیر می دانند اما مهریاد شریف بختیار، مدرسه سازی را نتیجه تمام کارهای خیر می داند و می گوید: من زمانی که قدم در راه مدرسه سازی گذاشتم، احساس کردم خداوند توجه ویژه ای به من داشته است که الان ر راه مدرسه سازی قدم گذاشته ام، چون حس کردم چه کار خیری انجام داده ام که این موهبت الهی نصیبم شده است که می توانم مدرسه بسازم . زیرا اگر بچه ها امروز می توانند در یک مدرسه حتی راه بروند به خاطر پله هایی است که من برای آن ها فراهم کرده ام،  اگر می توانند زیر یک سقف کنار هم کلاس های خود باشند، به خاطر سقفی است که من بنا کرده ام و امیدوارم بتوانم این راه را با سرعت بیشتری ادامه دهم. جامعه ای که در آن تعلیم و تربیت فراگیر باشد، در آن همه چیز را می شود بنا کرد.

در ایام کرونا، آرزویم رفع مشکلات تکنولوژی دانش آموزان است

در ایام کرونا که مدارس به دلیل شرایط خاص جامعه تعطیل شده است، بسیاری از دانش آموزان به دلیل فقر حتی دسترسی به آموزش آنلاین را ندارند و از تحصیل متاسفانه جا مانده اند، شریف بختیار با بیان این جملات گفت: آرزویم در این ایام این است، خیرین نیک اندیش به فکر تهیه وسایل آموزش تکنولوژیک برای بچه ها باشند و تا عادی شدن بعد از کونا به فکر تجهیز سیستم آنلاین دانش آموزان باشند تا هیچ بچه ای در هیچ کجای کشور به دلیل فقر امکانات از تحصیل جا نماند.

تهران حال خوبی ندارد

این خیر مدرسه ساز در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت: شاید بسیاری از افراد فکر می کنند تهران شهر برخورداری است اما تهران حال خوبی به لحاظ فضاهای آموزشی ندارد و ظرفیت هر کلاس 8 نفر بیشتر از سایر استان های کشور است. برای رفع این مشکل  باید 22 هزار کلاس درس در تهران بازسازی شوند و نیاز به ساخت مدارس فراوانی داریم. وی ادامه داد: روی سخنم به خیرینی است که بضاعت مالی دارند، لطفا به داد مدارس تهران برسند زیرا در بعضی مناطق مانند منطقه 22، با بحران کمبود فضای آموزشی تا چند سال آینده رو به رو می شویم که دولت به تنهایی از پس این مشکل بر نخواهد آمد و خیرین باید دست به کار شوند.

  خیرین، مدارس را به حال خود رها نکنند

در پایان می خواهم به عزیزان خیری که مدارس خود را احداث کرده اند بگویم که پس از ساخت، مدارس را به حال خود رها نکنند و با معلمان و مسئولین مدارس در ارتباط باشند و نیازهای فیزیکی، آموزشی و تکنولوژی دانش آموزان را هر سال بررسی کنند تا مدارس به بهترین شکل فعالیت خود را ادامه دهند. این ایام کرونا هم بهترین فرصت برای بازسازی و بهسازی مدارس است که نیازهای آنها به بهترین شکل برطرف شود.

مهندس شریف بختیار خیری است که علاوه بر ساخت مدرسه در مدرسه یاری و تأمین کمبودهای مدارس اهدایی خود نیز نقش آفرین است. او در واقع "مدرسه سازی" و "مدرسه یاری" را با هم انجام می دهد.

 

منتشر کننده: نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری