مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/04/05 20:20:11
کد خبر: 3033

خیّری که می‌خواهد 676 کلاس درس بسازد

عبدالرضا وکیلی خیر نیک اندیش ،با حضور در وزارت آموزش و پرورش، تفاهم‌نامه ساخت ۱۴۲ مدرسه را امضا کرد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به نقل از خبرگزاری فارس ، خیرین نیک اندیش کشور برای رشد و توسعه علم در ایران آنچنان گام‌های بلندی را برداشتند که مثال زدنی شدند.امروز هم یک خیر مدرسه‌ساز با حضور در وزارت آموزش و پرورش، تفاهم‌نامه ساخت ۱۴۲ مدرسه را امضا کرد؛ این مراسم با حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور،  مهراله رخشانی‌مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد.
با توجه به اهمیت و نقش مدارس در ارتقای سطح علم و فرهنگ جامعه و تربیت افراد به عنوان یک ضرورت برای توسعه کشور و جهت کمک به ساخت و تکمیل مدارس به استناد بندهای «ت» و «ث» ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه و آیین‌نامه اجرایی مربوط، این تفاهم‌نامه به منظور کمک به آموزش و پرورش و تأمین فضاهای آموزشی و پرورشی مورد نیاز بخش دولتی امضا شد.
بر اساس این تفاهم‌نامه که بین خیر نیک اندیش عبدالرضا وکیلی و رخشانی مهر امضا شد، همکاری و مشارکت در احداث 142 باب مدرسه با 676 کلاس درس در استان خراسان رضوی، شهرستان‌های نیشابور، زبرخان، فیروزه و مناطق میان جلگه و سرولایت مورد تأکید قرار گرفت.
این تفاهم‌نامه از تاریخ تحویل زمین بر اساس صورت جلسه تنظیمی آموزش و پرورش به مدت 48 ماه شمسی است و کل اعتبارات در نظر گرفته شده بابت احداث 142 باب مدرسه، مبلغ 600 میلیارد ریال بوده که 50 درصد آن توسط خیر معادل 3 هزار میلیارد ریال و 50 درصد دیگر توسط سازمان نوسازی مدارس کشور تأمین خواهد شد.
* خیرین مدرسه‌ساز به وطن و بچه‌های کشورشان عشق می‌ورزند
ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: باید به مردم ایران تبریک بگوییم که چنین افرادی را در جامعه خودمان داریم؛ واقعاً در هیچ جای دنیا نمی‌توان یک چنین چیزی را پیدا کنید که کسی ۸۲ مدرسه بسازد و می‌خواهد ۱۰۰ مدرسه دیگر بسازد. 
قفلی افزود: حضور خیرین نیک اندیش جای خیلی تشکر دارد و به خودمان می‌بالیم که ایرانی هستیم و در خدمت چنین بزرگوارانی هستیم که به وطن و بچه‌های کشورشان عشق می‌ورزند.
* عاشق آموزش و پرورش هستم/ باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم
عبدالرضا وکیلی تاکنون ٨٢ مدرسه ساخته و به دلیل عشق به دانش‌آموزان و آموزش و پرورش، باز هم مدرسه می‌سازد. 
وکیلی با بیان اینکه مدرسه‌سازی را دوست دارم، اظهار کرد: در قسمت‌های مختلف شهرستان فشار به من هست که فقط به آموزش و پرورش توجه دارید اما بنده گفتم من واقعاً عاشق آموزش و پرورش هستم.
وی ادامه داد: مسافرت‌های زیاد به کشورهای مختلف دنیا داشتم و به یک نتیجه رسیدم که هرچه سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پرورش کنیم، در آینده به ما برمی‌گردد و در آینده بازدهی خواهیم داشت. 
این خیر مدرسه‌ساز به تاریخچه ایران در مدرسه‌سازی اشاره کرد و افزود: به نیشابور علاقه دارم و وقتی به مدارس سر می‌زنم مثلا می‌بینم  سقف مدرسه‌ای شکاف دارد و آسمان دیده می‌شود ولی آموزش و پرورش دستش بسته است و نمی‌تواند کاری کند.
وی اضافه کرد: از دیدن این شرایط دلم می‌لرزد که خاک سقف روی سر بچه‌ها می‌ریزد و احتمال ریزش است و حتی آموزش و پرورش گفته است که خطرناک است. 
وکیلی با بیان اینکه برای خودم هیچ نمی‌خواهم چراکه به ساده زیستی عادت کردم، گفت: تمام ثروتم را برای بنیاد وکیلی به ویژه مدرسه‌سازی وقف کردم و در ایام قبل از کرونا، تمام وقت من برای سرکشی به مدارس، پوشاک، کتاب و تغذیه دانش‌آموزان صرف می‌کنم. 
وی افزود: خدا همه رفتگان و مادر مرا بیامرزد؛ مادرم می‌گفت خداوند این توفیق را به هر کسی نمی‌دهد باید شاکر باشی که هم پولش را داری و هم دل خرج کردن داری.
 
* «مدرسه‌سازی»، مستلزم درکی عمیق، آگاهی وسیع و اراده‌ای قوی است
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم با اشاره به موضوع «راستگویی» و «امانتداری»، به عنوان  دو شاخص مسلمانی، اظهار کرد: با وجود اهمیت انجام فرایض دینی، بر دو مقوله؛ راستگویی و امانتداری به عنوان شاخص های دینداری تأکید فراوانی شده است.
حاجی میرزایی تصریح کرد: آن چه با حقیقت وجودی انسان مرتبط می شود؛ رفتارهایی است که منعکس کننده و ترجمان شخصیت است؛ معتقدم کسانی که توفیق مدرسه سازی پیدا می کنند، لطفی از سوی خداوند است که شامل آن ها شده است و این موضوع از ظرفیت وجودی خیّرین، حکایت دارد؛ زیرا هیچ پدیده ای بر اثر اتفاق رخ نمی دهد.
وی با اشاره به امر مدرسه سازی، ادامه داد: کاری با این عظمت(مدرسه سازی) مستلزم درکی عمیق، آگاهی وسیع و اراده ای قوی برای پیشبرد این هدف است. لذا خوشبختانه امروز ما این اراده را در آقای وکیلی خیّر مدرسه ساز،  مشاهده می کنیم.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حقیقت نیکی و انفاق از آن چیزی است که انسان دوست دارد، بنابراین این حجم گستره  از یاری و کمک به دیگران، مستلزم داشتن روحی بلند است که در این خیر مدرسه ساز، وجود دارد.
وی ارزش و اهمیت ساختمان ها را به نوع کاربری آن ها دانست و افزود: «مدرسه» به اعتباری که انسان پرورش می دهد، از هر ساختمان دیگری ارزشمند تر است و اینک خیّرین از بین همه کارهای خیر، توفیق «مدرسه سازی» پیدا می کنند، انتخاب هوشمندانه است.
حاجی میرزایی، اظهار کرد: هر دولتی، برای توسعه و افزایش دارایی های جامعه اش، تلاش می کند بخشی از دارایی ها در زیر زمین قرار دارند و از طریق استخراج و منابع تحت ارضی، حاصل می شوند اما  با اطمینان می گویم هیچ دارایی، عظیم تر و کارساز تر از کاوش در اذهان انسان ها و  پرورش افراد، نیست، معتقدم میزان تعهد دولت ها به پیشرفت، بیش از هر چیز دیگری به وسیله «شاخص توجه به آموزش و پرورش» و «توجه به مدرسه» اندازه گیری خواهد شد.
وی ادامه داد: هرکسی بتواند انسان های بیشتری را تجهیز کند و  به افراد بیشتری مجال بالیدن بدهد، توفیقات پایدارتری را موجب خواهد شد. قطعاً هر تلاشی، ارزش افزوده ای دارد، اما هیچ ارزش افزوده ای فراتر از تحوّلی که بر اساس نظام یادگیری در انسان  رخ  می دهد، نیست؛ بنابراین هنگامی به مدرسه سازی فکر می کنیم،  به یک کار بسیار با عظمت و ارزشمند می اندیشیم.
حاجی میرزایی با تقدیر از تلاش های این خیر مدرسه ساز، خطاب به وی گفت: با تلاش هایی که انجام دادید چهره شهرستان نیشابور را تغییر دادید و این توفیق بزرگی است و امیدواریم  آموزش و پرورش، از این اندیشه نیک شما بهره مند شود.
 
*  خیرین به میزان 3 هزار میلیارد تومان تعهد برای مدرسه‌سازی داشتند
مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: در جهت ردیف مشارکتی با خیرین در بودجه هم شاهد رشد هستیم به صورتی که در سال 96 این رقم 200 میلیارد تومان، در سال 97 به 470 میلیارد تومان، در سال 98 به 870 میلیارد تومان، در سال 99 به 2350 میلیارد تومان و در سال 1400 هم 2350 میلیارد تومان رسیده است.
وی تصریح کرد: اعتبارات دولت در پروژه‌های خیرساز در این مدت 6240 میلیارد تومان شده است و خداراشکر سهم دولت با خیرین، به طور کامل تأمین شد و صددرصد تخصیص داده شد. 
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به طرح «آجر به آجر» اشاره کرد و گفت: یک میلیون و 100 هزار نفر در این طرح درگیر مدرسه‌سازی شدند و به طور میانگین 8 هزار تومان کمک کردند؛ همچنین خیرین هم به میزان 3 هزار میلیارد تومان تعهد برای مدرسه‌سازی داشتند. 
وی با اشاره به اینکه خیلی از خیرین در مدرسه‌سازی در کنار توجه به شاخص‌ها و معیارهای سازمان نوسازی مدارس کشور، به معماری مدارس هم توجه دارند، بیان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که در شرایط کرونا و تحریم نیز مردم کشور به موضوع مدرسه‌سازی توجه و عنایت ویژه دارند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به مسائل حاشیه‌ای و تخلفاتی که در برخی دستگاه‌ها مشاهده شد، گفت: الحمدالله شاهد هیچ مسأله‌ حاشیه‌ای نبودیم و مدیران نوسازی مدارس با پاکدستی فعالیت می‌کنند که فکر می‌کنیم یک دلیل عمده آن نیت خیر خیرین نیک اندیش است.
منبع: فارس
منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری


1 نظر
عبدالنعیم
2021-11-28 19:36:33

سلام علیکم خدمت خیر نیک اندیش عبدالرضا وکیلی. روستای گنکدر شهرستان سیب وسوران کمبود کلاس درس داریم با توجه به اینکه دانش اموزان این مدرسه استعداد خوبی دارند و از لحاظ مالی ضعیف هستند نیاز به کمک خیرین برای ساخت یک مدرسه 3کلاسه دارند از محضر حضرتعالی استدعا داریم همکاری لازم مبذول فرمایید تا دل این دانش اموزان شاد بگردانی شماره تماس 09394481361 دهانی