مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/03/27 21:55:59
کد خبر: 3024

مهشيد خاكبازنژاد نايب ريس مجمع خيرين مدرسه ساز استان كهكيلويه و بويراحمد؛

زيباترين كار فرهنگي مدرسه سازي است

بهترين كار خير فرهنگي است و زيربناي اين كار هم سواد است. جايگاهي كه نسل آينده كشور مي توانند باسواد شوند مدرسه است. بسياري از خيّران مدرسه ساز با همين نيت و تفكر وارد عرصه مدرسه سازي مي شوند.


به گزارش خبرنگار جامعه خيرين مدرسه ساز کشور ، مهشيد خاكبازنژاد نايب ريس مجمع خيرين مدرسه ساز استان كهكيلويه و بويراحمد و عضو كميسيون بانوان جامعه خيرين مدرسه ساز و عضو هيات امناي استان تهران با بيان اينكه باسواد كردن بچه هايي كه در مناطق كم برخوردار زندگي مي كنند مثل آموختن ماهيگيري به جاي دادن ماهي است گفت: با ساخت مدرسه در مناطق محروم نسل آينده توانمند خواهند شد.

وي با بيا اينكه از سال 76 فعاليت هاي خيرخواهانه اش را آغاز كرده است گفت: كار مدرسه سازي را در اطراف كرج و بعد از آن آذربايجان غربي و جنوب خراسان آغاز كردم و در اغلب موارد هم نماينده خيّراني بودم كه مي خواستند در اين مناطق مدرسه سازي كنند و من به نمايندگي از آنها اين كار را انجام مي دادم. چند سال بعد وقتي آقاي همايي مقدم ريس مجمع خيرين مدرسه ساز استان كهكيلويه و بويراحمد ما را براي بازديد از اين استان به آنجا برد زمينه اي فراهم شد تا ما و چند خيّر كه از تهران آمده بودند كار مدرسه سازي را در اين استان را كلنگ بزنيم. با پيشنهاد من خانم خراساني كه يكي از دوستان صميمي من بودند به جمع هيات مديره مجمع خيرين مدرسه ساز استان كهكيلويه و بويراحمد اضافه شد. آن موقع كار ساخت 4 مدرسه را شروع كرده بوديم. متاسفانه اين دوست نازنين فوت كرد و من به ياد او همچنان كار مدرسه ساز در اين استان را ادامه مي دهم.

مهشيد خاكبازنژاد با اشاره به اينكه تا امروز نماينده خيّرين در ساخت 130 مدرسه در استانهاي مختلف كشور بوده است ادامه داد: خودم 3 مدرسه در تكاب آذربايجان غربي ساختم و يك مدرسه هم در گيلان و اكنون هم يك مدرسه استثنايي در منطقه چرام استان كهكيلويه و بوير احمد ساخته ام. اكنون هم نماينده دكتر مجيديان يكي از خيرين بزرگوار هستم و 2 مدرسه ديگر در دست ساخت داريم. علاوه بر آن در حال حاضر در سيستان و بلوچستان ، جنوب كرمان ،  گيلان و كردستان نيز مشغول ساخت مدرسه هستيم.

نايب ريس مجمع خيرين مدرسه ساز استان كهكيلويه و بوير احمد درباره اينكه چطور مدرسه سازي را انتخاب كرد گفت: وقتي وارد عرصه كمك رساني و انجام كار خير شدم هميشه فكر مي كردم چه كار مي‌توانم انجام بدهم كه زيبا و ماندگار باشد . از آنجا كه اموال و دارايي از طرف مردم در اختيار من گذاشته مي شود تا با آن كار خير انجام بدهم هميشه دوست داشتم اين كار بهترين باشد. در سفرهايي كه به مناطق كم برخوردار و محروم كشور داشتم به اين نتيجه رسيدم بهترين كار خير كار فرهنگي است و زيربناي اين كار هم سواد و لازمه با سواد شدن هم جايگاهي است به نام مدرسه. با اين تفكر وارد عرصه مدرسه سازي شدم و تا امروز همه مدارسي كه كلنگ آغاز ساخت آن به زمين زده شد و يا به مرحل افتتاح رسيده اند براي من خاطره انگيز است. بايد به مردم مناطق كم برخوردار به جاي ماهي دادن  ماهيگيري ياد بدهيم تا توانمند شوند و بتوانند مشكلات و محروميت زادگاهشان را حل كنند.

خبرنگار: یوسف حیدری

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری