مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/03/25 07:07:40
کد خبر: 3023

"اکبر شعوری" خیر مدرسه ساز ،

پاداش زحمات خود را روز افتتاح مدرسه دریافت کردم

اکبر شعوری خسرو شاهی می گوید:لذت کار خیر را تنها کسانی می فهمند که در این راه قدم برداشته اند و شیرینی آن را درک کرده اند.


به گزارش خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران،کسانی که در مدارس روستایی یا قدیمی درس می خواندند یادشان می آید که حتی در سرمای زمستان بخاری نفتی وجود نداشت و بچه ها مجبور بودند هیزم جمع  کنند  تا  بخاری مدارس خود را گرم کنند و بتوانند در سرمای زمستان درس بخوانند. بیشتر خیرینی که بعدها خود مدرسه ای ساخته اند، همگی در این شرایط سخت تحصیل کرده اند و از نزدیک با مشکلات مدارس آشنایی داشته اند. اکبر شعوری خسرو شاهی 74 ساله و متولد تبریز که به واسطه فامیلی اش که به خیر بزرگ مدرسه ساز "جلیل خسرو شاهی" نسبت داده می شود، خود در این شرایط تحصیل کرده و امروز به عنوان خیر مدرسه ساز و عضو هیات امنای مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران بیش از دو دهه مشغول به فعالیت است. کار خیر را از خانواده اش به ارث برده است و همگی در همه کارهای خیر از کوچک و بزرگ فعالیت داشته اند. او اولین مدرسه اش را در سال1382 در خسرو شاه تبریز احداث کرده است.  ادامه گفت و گوی ما را با این خیر نیک اندیش بخوانید:

آشنایی با فعالیت های خیر بزرگ مدرسه ساز جلیل خسرو شاهی و آغاز راه مدرسه سازی

نام مدرسه سازی با بزرگانی شناخته می شود که سهم بزرگی در نظام آموزشی کشور داشته اند، یکی از این نامها، جلیل خسروشاهی است که 457 مدرسه در کشور ساخته و در صدر لیست بزرگان مدرسه سازی است. آقای شعوری خسرو شاهی، نیز از بستگان ایشان است و به همین دلیل از طریق ایشان با مدرسه سازی آشنا شده است. خودش در این باره می گوید: یک بار که در محفل خیریه ای وارد شده بودم، همگی به واسطه فامیلی بنده ، از نام نیک آقای جلیل خسروشاهی خیر بزرگ یاد می کردند. من در آن زمان به این فکر افتادم که هیچ چیزی در این جهان جز نام نیک نمی ماند و انسان باید همیشه با کارهای خیر، اثری ماندگار از خود به جای بگذارد. به همین دلیل، به واسطه آقای بنی آدم رئیس مجمع خیرین تهران با این کار نیک آشنا شدم و اولین مدرسه ام را در تبریز احداث کردم.

اکبر شعوری کار خیر را از دوران نوجوانی با فعالیت های خیریه کوچک آغاز کرده است و در زمینه های مختلف کار خیر با خانواده اش فعالیت داشته است. خودش می گوید: کار خیر در خانواده من بسیار اهمیت داشت، بخاطر همین موضوع ، من در هنگام ازدواج هم با خانواده ای وصلت کردم که همگی خیر بودند. به همین دلیل همیشه همسرم در کار خیر پشتیبان و مشوقم بود و فرزندانمان را هم در همین راه تربیت کرده است.

روز افتتاح مدرسه روزی بود که پاداش زحمات خود را دریافت کردم. اکبر شعوری با این جمله ادامه می دهد: لذت کار خیر را تنها کسانی می فهمند که در این راه قدم برداشته اند و شیرینی آن را درک کرده اند. کار خیر باعث افزایش و برکت مال می شود و امیدوارم تمام افراد در حد توان خود در این امر مشارکت کنند و لذت آن را درک کنند.


اشتراک گذاری