مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/03/18 18:50:27
کد خبر: 3016

۲۳ مدرسه توسط خیرین در گنبدکاووس در حال ساخت است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: در حال حاضر ۲۶ آموزشگاه در شهرستان در حال ساخت بوده که از این تعداد ۲۳ آموزشگاه با مشارکت خیرین احداث می‌شود


کمال‌الدین نظرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با مشارکت خیرین شهرستانی استانی و حتی خیرین کشوری تاکنون ۱۰۴ مدرسه در حوزه شهرستان گنبدکاووس احداث شده است.
وی با اشاره به مسافت طولانی روستاهای مرزی گنبدکاووس با شهر تصریح کرد: تلاش داریم در روستاهای مرزی که فاصله دو روستا با هم و همچنین فاصله روستا با شهر زیاد است و تعداد دانش آموزان به حدنصاب می رسد مدرسه احداث کنیم تا از تردد دانش‌آموزان و به ویژه ترک تحصیل دختران در مقاطع بالاتر جلوگیری کنیم.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در همین راستا چند روز گذشته عملیات اجرایی مدرسه ۶ کلاسه در روستای «سلطانعلی» آغاز شد.
وی ادامه داد: این دبستان با ۷۴۵ متر مربع فضای آموزشی دارای ۶ کلاس درس و سه اتاق کارگاهی بوده و پیش‌بینی می‌شود با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال ساخته شود.
نظرنژاد گفت: با احداث این فضای آموزشی دانش آموزان این مدرسه به لحاظ جنسیتی تفکیک شده تا آسیب‌های اجتماعی ناشی از این معضل مانند «ترک تحصیل دختران در مقاطع بالاتر» کاهش پیدا کند.
وی بیان کرد: گنبدکاووس به لحاظ بخش‌های مختلف آموزشی، تربیتی، قرآنی و ورزشی و غیره استعدادهای خوبی در بین دانش آموزان و معلمان دارد و معلمان و دانش آموزان ما در مسابقات مختلف رتبه‌های خوب استانی و کشوری را کسب می‌کنند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: در جشنواره معلمان هنرمند در شاخه‌های فیلم و هنرهای نمایشی گرایش نمایش عروسکی فرهنگیان گنبدکاووس بیشترین آثار را به دبیرخانه استانی ارسال کرده و خانم «الهه نیازی» توانست در بین آثار کشوری رتبه برتر را در بین استان‌های کشور کسب کند.
 
منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 

اشتراک گذاری