مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/03/18 18:39:17
کد خبر: 3015

دكتر امير مهدي ميرناطقي خير مدرسه ساز كهكيلويه و بويراحمد؛

برکت زندگی ام را از مدرسه سازی دارم

ساخت 8 مدرسه در محرومترين نقاط استان محروم كهكيلويه و بويراحمد دستاورد بزرگي است كه دكتر امير مهدي ميرناطقي با عشق از آن ياد مي كند و مي گويد : بركت زندگي من از مدرسه سازي است و هميشه شكرگزار خداوند هستم.


به گزارش خبرنگار جامعه خيرين مدرسه ساز نام دكتر ميرناطقي متخصص آسيب شناسي و پاتولوژيست براي روستائيان تنگ سريز استان كهكيلويه و بويراحمد آشنا است. 18سال قبل همراه با گروهي تصميم گرفتند آستين همت بالا بزنند و براي استان هاي محروم كاري كنند. دكتر ناطقي مدرسه سازي را انتخاب كرد و معتقد است بركت اين كار را بارها در زندگي اش ديده است. مي گويد : آن سالها با گروهي از خيرين كه هر كدام در حرفه اي تبحر داشتند تصميم گرفتيم به استان هاي محروم برويم و براي مردم آنجا كاري كنيم. در سفر به استان كهكيلويه و بويراحمد كه يكي از محرومترين استانها است يكي از دوستان تصميم گرفت به مردم روستا بافت گليم بافي را آموزش بدهد. تنها بازمانده اين هنر پيرزني بود كه در روستا زندگي مي كند. با كمك اين پيرزن به زنان و دختران آموزش داديم و به اين ترتيب مردم روستا شروع به بافت گليم قالي كردند. چند سال بعد در اتريش در يكي از مغازه ها گليم قالي ديدم و متوجه شدم يك شركت اين گليم قالي ها را با كمك زنان روستا توليد و صادر مي كند. آن لحظه بهترين لحظه زندگي‌ام بود.با پيشنهاد يكي ديگر ازدوستان تعدادي مرغ به اهالي روستا داده شد و گفتند تخم مرغ ها براي خودتان و پول دانه مرغ را ما مي دهيم. اگر هم بتوانيد مرغ ديگري پرورش بدهيد جايزه داريد. با اين كار وضعيت روستاها تغيير كرد. من هم مدرسه سازي را انتخاب كردم و اولين مدرسه را در روستاي تنگ سريز ساختم. آنجا بود كه متوجه شدم فرهنگ حاكم براين مناطق به گونه اي است كه زنان بيشتر از مردان كار مي كنند. به همين دليل تمركز براي دختران و زنان بيشتر شد و آقاي همايي مقدم يك مدرسه شبانه روزي در يكي از مناطق كهكيلويه و بويراحمد ساخت و دختران روستايي دراين مدرسه درس خواندند و تعدادي از آنها نيز بورسيه شدند و براي ادامه تحصيل به آلمان رفتند .

دكتر ميرناطقي با اشاره اين كه دانش آموزان مناطق روستايي كهكيلويه و بويراحمد بسيار باهوش هستند گفت: تعدادي از دانش آموزان مدارسي كه من سالها قبل ساختم در كشورهاي اروپايي تحصيل و يا در پست هاي مهم مشغول كار هستند واين بزرگترين افتخار براي من است. شيرين ترين خاطره مدرسه سازي هم مربوط به ساخت مدرسه در بام زران است. اين منطقه صعب العبور است و نمي توانستيم مصالح ساخت مدرسه را به آنجا ببريم. تصميم گرفتيم مدرسه دو كلاسه را پيش ساخته آماده كنيم. اما مسله مهم بردن اين مدرسه به بالاي كوه بود. آن زمان سپاه مشغول برگزاري مانور بود. با يكي از فرماندهان سپاه صحبت كردم و خواستم در خلال مانور اين مدرسه را به بالاي كوه هلي برد كنند. با كمك سپاه و عشاير و مردم منطقه اين مدرسه به بالاي كوه منتقل شد . اين همدلي بسيار زيبا بود . معتقدم مدرسه سازي سرمايه گذاري براي آينده است.

خبرنگار:یوسف خیدری

 


اشتراک گذاری