مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/03/15 14:06:30
کد خبر: 3012

هزینه تحصیل مرا جامعه داد، باید دین خود را ادا می کردم/ در مراسم افتتاح مدرسه گریستم

اسماعیل اوتادالعجم از خیرین نیك‌اندیشی است كه سال گذشته با مشارکت صد میلیونی در ساخت آموزشگاه خیرین مدرسه ساز در منطقه 5 تهران فعالیت خود را در کمک به فرزندان این آب و خاک آغاز کرد.


به گزارش خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران ، اسماعیل اوتادالعجم از خیرین نیك‌اندیشی است كه سال گذشته با مشارکت صد میلیونی در ساخت آموزشگاه خیرین مدرسه ساز در منطقه 5 تهران فعالیت خود را در کمک به فرزندان این آب و خاک آغاز کرد. او 82 سال سن دارد و دارای تحصیلات عالی در مقطع دكتری در رشته سد و آب است. وی می‌گوید: «تا جایی كه سلامتی‌ام اجازه بدهد، همواره در خدمت خیرین مدرسه‌ساز خواهم بود.»

آگاهی  از مشكلات مرا به مدرسه‌سازی تشویق كرد

من به كار خیر و كمك به نیازمندان علاقه‌مند هستم و این كار را در حد توانم انجام می‌دهم و به‌صورت پراكنده كمك‌هایی به افراد بی‌بضاعت و كودكان یتیم کردم؛ تا اینكه از طریق یكی از دوستانم با رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز كشور آشنا و در دیداری كه با او داشتم از مشكلات و نواقص فضاهای آموزشی مطلع شدم. این بود كه تصمیم گرفتم به عرصه مدرسه‌سازی وارد شوم و اقدام به ساخت مدرسه كنم. از طرف دیگر، من اعتقاد دارم هزینه تحصیل من از ابتدا تا دكترا توسط مردم همین کشور پرداخت شده است؛ پس باید این پول را به آنان بازمی گرداندم.

با مدرسه‌سازی می‌توان جامعه‌ای سالم داشت

من در منزلم تابلو معرفی خیرین را نصب كرده‌ام و هركس به خانه ما می‌آید، این تابلو را به آنان نشان داده و برای مدرسه‌سازی تشویقشان می كنم.

مدرسه‌سازی از بهترین اقدامات است؛ زیرا موجب ارتقای دانش می‌شود و انسان درصورت افزایش دانش و علم می‌تواند رشد و كار كند. به نظر من مدرسه و معلم خوب، مانع انحراف انسان می‌شود و با مدرسه‌سازی می‌توان در این مسیر قدم نهاد و جامعه‌ای سالم داشت.

دیدن بچه‌های مدرسه مرا به گریه انداخت

وقتی مدرسه‌ای ساخته می‌شود، احساس رضایت و شوقی دوچندان به انسان دست می‌دهد. من خود در مراسم افتتاح مدرسه‌ای كه ساخته بودم، در منطقه 5، از دیدن دانش‌آموزان و ذوق و هیجان آنان به خاطر داشتن مدرسه نو چنان تحت‌تأثیر قرار گرفتم كه بی‌اختیار گریستم و آرزو می‌كنم بتوانم همیشه در این راه خدمت كنم.


اشتراک گذاری