مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/03/11 06:48:49
کد خبر: 3007

گفتگو با خیر مدرسه ساز

دست هایی که ستون های شهرهستند

بعضی ها ستون هایی هستند که شهر بر روی آنها استوار است. اگرتهران و شهرهای دیگر در ایران و کشورهای دیگر فرو نمی ریزد به دلیل بودن آدم هایی است که حکم ستون های شهر را دارند. میرفتح اله امیرسرهنگ پور نمینی هم یکی از این ستونهاست.


به گزارش خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل ، میرفتح اله امیرسرهنگ پور نمینی فرزند میرایوب خان در سال 1309 شمسی در یک خانواده سادات متدین و با ایمان پا به عرصه وجود گذاشت. وی در زیر سایه پدری عالم ، باسواد ، مدیر و در دامان مادری متقی، دلسوز، مهربان و مدبر بزرگ شد.

دوران کودکی را در محله سرهنگ سپری و قدم به مدرسه گذاشت. پس از طی مقطع ابتدایی و دریافت گواهینامه دوره ابتدایی که در آن زمان مدرک قابل توجهی بود، برای ادامه تحصیل عازم تهران گردیده و با جد و جهد فراوان و شور و شوق تحصیلات دبیرستانی خود را با موفقیت سپری کرده و با معافیت از خدمت نظام در سال 1333 به استخدام وزارت فرهنگ و اوقاف درآمدند و به مدت سه سال در دبیرستان رازی شهر کاشان زبان فرانسه و ادبیات فارسی تدریس می کردند.

بعد از آن به خاطر علاقه خاصی که به زادگاه خود داشتند، و همیشه هم به نمین، «خاک پاک» می گفتند، به آن شهر منتقل شده و در دبیرستان فردوسی نمین به تدریس مشغول می شوند.

آقای سرهنگ پور عضو خیرین مدرسه ساز استان بوده و هزینه ساخت سه باب مدرسه را تقبل نموده و بنای مدرسه ای در محله سرهنگ نمین که به مساحت 850 مترمربع و بنای سیصد و شصت و پنج مترمربع پنج کلاسه با کمک خانواده خصوصاً برادر بزرگشان مرحوم حاج عباسقلی خان تأسیس و به بهره برداری رسیده است. با ارادتی که به امام رضا (ع) داشته، مدرسه به نام امام رضا (ع) نام گذاری شد.

آقای سرهنگ پور معتقد است :«خداوند زمانی که می خواهد به بنده ای لطف کند، نور عشق به علم و دانش در دل او می تاباند و او را در ایجاد و تاسیس مراکز علمی یاری می فرماید. از روزی که به عنوان معلم در محیط مقدس مدرسه قدم گذاشتم، با کمبودهای عدیده وسایل آموزشی در مدارس و فضای آموزشی در بسیاری از مناطق مواجه شدم، آرزو داشتم که اگر خداوند توفیق دهد، قدم کوچکی در راه اعتلای آموزش و ایجاد امکانات تحصیل برای اطفال معصوم و مشتاق تحصیل بردارم. 

خبرنگار : نسرین نامی

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری