مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/03/04 05:56:27
کد خبر: 2998

گفتگو با مولود علامه خیر مدرسه ساز ،

مدرسه سازی فعالیتی مقدس است

مولود علامه ،با اشاره به اینکه مدرسه سازی فعالیتی مقدس است می گوید:زنان به دلیل داشتن حس لطیف زنانگی ومهر مادری وجاذبه مثبتی که به طرف خود می کشند وقتی بحث کار خیر مطرح میشود ناخودآگاه بیشتر جذب میشوند


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، با نگاهی به جوامع پیشرفته میزان اهمّیت مدرسه و تحصیل بر ما روشن تر می شود. این جوامع، سرمایه گذاری عظیمی روی چگونگی تحصیل کودکان خود انجام میدهند و عقیده دارند مدارس، آینده کشورشان را رقم خواهند زد و به راستی که چنین است.اما در این بین هستند کودکانی که از نعمت تحصیل به دلیل نبود مدرسه و امکانات محروم هستند.

اکنون فرهنگ مدرسه سازی در میان مردم گسترش بیشتری یافته و هستند کسانی که دست در دست هم گذاشته و اقدام به مدرسه سازی درمناطق محروم سرزمینمان کرده اند.در این بین نقش بانوان را نمی توان نادیده گرفت.
 
خانم مولود علامه متولد1340و دارای مدرک کارشناسی است .وی دارای چهار فرزند  و همسرش یکی از تولید کنندگان صنعتی قدیمی و از خیرین است .او درحسینیه مکتب قرآن به مدیریت مرحومه خانم شکوه حسین طاری و  دیگرخیرین  مشغول کار خیر و کمک رسانی به هموطنان مستمند و محروم است و در حال حاضر ، دبیر بهداشت و فضای سبز وخدمات شهری منطقه ۳‌ شهر تهران و عضو شورایاری محله هستند.
ایشان با یاری و کمک نیک اندیشان و خیرین در کارهای خیری از قبیل تهیه جهیزیه برای نو عروسان، حمایت از بیماران ، زنان سرپرست خانوار و....مشارکت داشته اند. همچنین ،در امور مدرسه سازی هم اقداماتی انجام داده اند که این امر را نگاه مهربان خداوند به خود می دانند.با ایشان گفتگو ای انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.
از حس شرکت در کار خیر بگویید؟
وقتی قدم اول را برمیداریم همیشه کمک های غیبی خداوند را که سر راهمان قرار میگیرد را میتوانیم حس کنیم . درست مثل این که گشایشی در کارهایمان اتفاق می افتد، که این امر جرقه ای برای پیشرفت در کار خیر و ادامه این راه ارزشمندخواهد بود.
توصیه شما به نسل جدید و جوانان چیست؟
برکسی پوشیده نیست که نسل جدید از اطلاعات و اَگاهی بیشتری برخوردار هستند و می توانند درتمام زمینه ها نه فقط مالی بلکه در زمینه های علمی ،اجتماعی و اقتصادی تاثیر گذارتر باشد. یاری رساندن همیشه بصورت مادی نیست و میتواند بصورت آموزش و یا حتی راهنمایی برای راه 
اندازی یک کسب و کار باشد . نکته مهم اینجاست که هر کس چه پیر و چه جوان به نوبه خود یاری رسان هم نوع خود باشد . در این راه، اولین قدم هر چند کوچک مطمئنا شروعی خواهد بود برای قدم های بعدی و کار های خیر بزرگ تر ،چرا که خداوند متعال  همواره یاری دهنده و مهربان است.
مشوق اصلی شما در این راه خیر چه کسی بود؟
 خودم  بصورت ذاتی از کمک و یاری رساندم به انسان ها لذت میبرم. البته ناگفته نماند که همسرم هم همیشه در این راه همراه من بوده که از این بابت خداوند را شاکرم.
نقش زنان در امر مقدس مدرسه سازی چیست؟
به نظر من این امر ،یک فعالیت مقدس است و جنسیت انسانها نقشی درآن ندارد. مهم عملی کردن برنامه مدرسه سازیست که با همکاری یکدیگر و رفع مشکلات میتوان به آن جامه عمل پوشاند. البته ازاین هم نباید گذشت که زنان به دلیل داشتن حس  لطیف زنانگی ومهر مادری جاذبه  مثبتی که به طرف خود می کشند  وقتی بحث کار خیر مطرح میشود  به خاطر حس ذاتی وفطرت مهربانی که دارند نا خودآگاه بیشتر جذب میشوند آنها علاوه بر حمایت و تشویق همسرانشان به این  کار خیر، وقتی مشکلات در جلسات مطرح می شود خیلی سریع تر دست به کار می شوند ونگاهشان همیشه خیر است ۰
چه طور شد که وارد امر مدرسه سازی شدید؟ 
 با گروهی از خیرین همکاری دارم که بواسطه آنها و لطف خداوند وارد این امر خیر و مقدس شدم.
تا به امروز چه فعالیتهای در مورد مدرسه سازی داشتید و در کجا ساخته شده است ؟
به کمک دوستان خیر مکتب قرآن و مرحومه خانم شکوه نجار حسین طاری و.. آموزشگاه  به نام صالحین در روستای نطنز که با همکاری مرحوم حاج نعمت الله صالح بنا کردیم . سپس با مساعدت و همکاری دوستان و خیرین یاران زهرا(س) به مدیریت سرکار خانم شیبه الحمدی مدرسه معلولین امام علی (ع)و مدرسه یاران زهرا (س) در روستای سناردک ورامین ،پیشوا را ساختیم و هم اکنون مدرسه دیگری به نام مدرسه خیرین فاطمه زهرا(س)که با فعالیت بنده و همسرم و یاری دوستان خیر مهر فاطمه زهرا (س) و خانم زهرا معتمدی در حال ساخت است که در اینجا جا دارد از همراهی و همکاری سازمان نوسازی مدارس که در تمامی ساخت این مدارس یاری رسان ماهستند تشکر کنم.
 
 
شقایق دلیری

اشتراک گذاری