مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/03/01 19:40:53
کد خبر: 2992

معرفی نخبگان مدارس خیرساز شهر تهران؛

احمد سید علی نقی "از مدرسه خیرساز لواسانی دانا /دانش آموز دیروز با دو مدرک دکترای امروز

بچه های روستای "ترک محله" یا توک محله لواسان می دانند که شاید باید زمان های طولانی پیاده روی می کردند تا به مدرسه برسند. مخصوصا سربالایی قریه "ترک مزرعه" که گاهی اوقات نفس را بند می آورد و کم کم طاقت فرسا شده بود.


به گزارش خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران ، 

احمد و سایر دوستان نیز باید هر روز این مسیر را پیاده طی می کردند تا به مدرسه برسند. مدرسه آن ها،  دردوران ابتدایی مدرسه شهید جعفر مشهدی در همین روستا بود، مدرسه کوچکی که خیلی با صفا و دوست داشتنی بود و معلمان بسیار خوبی داشت. بچه ها گهگاهی هم تئاتر بازی می کردند و معلمان هم همپای آنان در مراسم فرهنگی و ورزشی شرکت می کردند. احمد دوران راهنمایی خودرا مدرسه علامه طباطبایی واقع در گلندوک  گذرانده است. بعد از آن دوران علاقه اش به مطالعه کم کم بیشتر شد و اغلب اوقات شاگرد اول یا دوم مقطع تحصیلی خود بود. تا جاییکه در  یکی از سالها سه تا کاپ (جام) را باهم برد؛ تقدیرنامه شاگرد اولی،  تیم اول فوتبال و کاپ اخلاق مدرسه. اما داستان از جایی دیگر آغاز می شود، جایی که احمد را پزشک زبردست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران کرده است؛ مدرسه ای که او، موفقیت خود را مدیون حضور  در آن می داند که دوره دبیرستان خود را در آنجا گذرانده است. "مدرسه خیرساز لواسانی دانا" ؛

از مدرسه خیری تا موفقیت

دکتر احمد سید علی نقی، شاگرد موفق "مدرسه خیرساز لواسانی دانا"، در حال حاضر دارای دو مدرک دکترای حرفه ای پزشکی و دیگری دکترای تخصصی پژوهشی در رشته اپیدمیولوژی است که در زمینه پژوهش های تخصصی فارغ التحصیل ممتاز و اول دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است. او درباره وضعیت تحصیلی مدرسه لواسانی دانا که زمینه ساز موفقیت او را فراهم کرده است، می گوید: در مدرسه لواسانی دانا معلمان بسیار خوبی داشتیم ، پر تلاش و مشوق. رقیبان خیلی خوب و زیادی داشتم که گاهی اوقات، تفاوت جمع نمرات درسهایمان به نیم نمره می رسید. این رقابت مرا به درس خواندن بیشتر تشویق می کرد و احساس خوبی داشتم. دبیرستان دوران تازه اما عجیبی دارد. دوستان، فضا و معلمان جدید. با توجه یه شرایط مناسب مدرسه، به سرعت با فصای جدید ارتباط خوبی برقرار کردم  و طی این چهار سال دبیرستان تقریبا همیشه شاگرد ممتاز دبیرستان بودم. همچنین در این مدرسه با توجه به شرایط و امکانات خوب آن،  تیم فوتبالی که من در آن بازی می کردم یک بار در مسابقات، مقام اول و یک بار دوم را کسب کرد. در دوره دبیرستان به دلیل اینکه همیشه درس خوان بودم، به دانش آموزان مختلف بخصوص در موقع امتحانات درس می دادم و با  کمک کردن به دیگران احساس بسیار خوبی داشتم. ما در یک مدرسه خیرساز درس می خواندیم که با اقدامات خیرخواهانه آشنایمان کرد و همین باعث می شد که بیشتر در درس هایمان تلاش کنیم.

یک خاطره شیرین از مدرسه خیری

او از خاطر بسیار ماندنی اش در دوره دبیرستان می گوید: یکبار در امتحانات ثلث دوم که امتحان زیست بود، معلم زیست شناسی سوالات را داده بود و خودش هم آن روز مدرسه نیامده بود، اما در آن برگه کپی شده،سوالات بسیار نامشخص و گنگ بود. به درخواست مدیر دبیرستان رفتم و سوالات را برایشان خواندم تا در برگه پررنگ کنند. حدود یکساعت قبل از امتحان سوالات را می دانستم اما به اعتماد ایشان احترام گذاشتم و با کسی مطرح نکردم. یکی،  دوسوال را هم خودم شک داشتم اما هرگز کتاب را باز نکردم. این احساس خوب امانتداری در آن زمان هنوز برایم جزء خاطرات خوش است که در این مدرسه خیرساز برایم بر جای مانده است.

جوایز و افتخارات

دکتر سید احمد علی نقی - دانش آموز مدرسه خیری لواسانی دانا-که در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است، جوایز و افتخارات متعدد بین المللی کسب کرده است. خودش در این زمینه می گوید: در امتحانات کنکور که در آن زمان دو مرحله ای بود، رتبه اول منطقه سه کشور شدم و در دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شدم. در واقع از ۱۸ سالگی در دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم.  در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی رتبه و مقام علمی بدست آوردم که مهمترین آنها جایزه روبان قرمز سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۶ بوده است که امضا دبیر کل هم در زیر آن  است.

بخشی از جوایز و افتخارات دکتر علی نقی را در زیر ذکر می کنیم:

-پژوهشگر برتر بخش پژوهش در اولین جشنواره دانشجویی ابن سینا در سال 93

-دانشجوی برتر گروه عفونی در سال 85

-کارورز نمونه در دوره پزشکی عمومی

-تقدیرنامه جهت همکاری و تلاش گسترده در راستای پیشبرد اهداف پژوهشی در مرکز تحقیقات

-دانشجوی برتر دانشکده پزشکی در سال 82

-اخذ  اعتبار 6 مقاله بین الملل در یک سال از دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 98

-اخذ اعتبار  6 مقاله بین الملل در یک سال از دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 97

-دانش آموخته برتر معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 96

-رتبه دوم دستیار برتر پژوهشی در دومین جشنواره پژوهشی بیمارستان امام خمینی در سال 95

-برنده جایزه بین المللی روبان قرمز وابسته به سازمان ملل متحد در سال 2016 .( این جایزه بالاترین و معتبرترین جایزه در زمینه اچ آی وی در دنیا است.)

-لوح تقدیر برای همایش ربان سرخ با شعار زندگی بدون تبعیض

- تقدیرنامه جهت همکاری و تلاش گسترده در راستای پیشبرد اهداف و برنامه ریزی های پژوهشی بیمارستان امام خمینی در سال 99

-لوح تقدیر برای همکاری و تلاش موثر در جهت ارتقاء سلامت زندانها

خبرنگار : غزاله دیبایی


اشتراک گذاری