مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/02/18 07:12:16
کد خبر: 2971

قطارمدرسه سازی شهرستانهای استان تهران درایستگاه کرونا هم متوقف نشد

قطارمدرسه سازی شهرستانهای استان تهران بارعایت پروتکل های بهداشتی درایستگاه کرونا هم متوقف نشد.


به گزارش خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران  ؛  ساختمان خیرساز آموزشی ۴ کلاسه، سالن چند منظوره و استودیو تولید محتوا مجازی در مدرسه ناشنوایان الهام شهرری ناحیه دو با حضور معاون برنامه ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشورجناب هداوند،جناب زینالی وپیروزان،یزدان پناه،دژن،مولایی،حبیبی،موسی زاده،باقری پورکه داری مسئولیت های مختلف در ادارات کل آموزش وپرورش شهرستانهای استان تهران ونوسازی مدارس هستند، در مدرسه ناشنوایان الهام شهر ری افتتاح شد.
مجید هداوند معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی با تجلیل وتکریم خیرمدرسه ساز ومجمع خیرین مدرسه سازشهرستانهای استان تهران ونوسازی مدارس درادامه صحبت های خود ضمن تبریک هفته گرامیداشت معلم و تسلیت ایام سوگواری شهادت امام علی( ع)، گفت: مقام معظم رهبری در روز معلم ضمن تقدیر از فعالیت معلمان خواستار تبدیل جایگاه و شأن معلمان به فرهنگ عمومی شدند.
هداوند با تقدیر از مجاهد معلمین در ایام کرونا، گفت:  از ۲۰۴ کشور دنیا ۱۹۱ کشور در اولین اقدام  مدارس تعطیل کردند  و آموزش های تلویزیونی و مجازی جایگزین آموزش های حضوری شد.
هداوند با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی از سه وجهه نیروی انسانی، فضا  و تجهیزات با آموزش و پرورش عادی تفاوت دارد، گفت: براساس مطالعات جهانی فضای استاندارد آموزشی دانش آموزان استثنایی نزدیک به ۲۸ متر مربع  برای هر دانش آموز است که در کشور ما  این عدد نزدیک به ۱۰ مترمربع است.
وی افزود: براساس  آمایش سرزمینی در کشور ۲۱۰ مدرسه استثنایی جدید مورد نیاز است که ساخت این مدارس در قالب  طرح  از خشت تا بهشت از یک سال و نیم گذشته آغاز شده است و تاکنون ۱۴۰  مدرسه از این تعداد افتتاح یا کلنگ زنی شده است.
‏معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی گفت: دانش آموزان استثنایی برای تعلیم و تربیت بهتر به ۱۱۰ قلم تجهیزات آموزشی، ورزشی و توان بخشی نیاز دارند که تأمین این تجهیزات برای بیش از ۸۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.
‏ شایان ذکر است در این مراسم ازرییس زاده خیر،پیروزان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه سازشهرستانهای تهران و معلمین نمونه آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های تهران تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری