مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/02/15 03:49:34
کد خبر: 2967

«فرامرز بزرگی» خیّر نیک اندیش قائمشهری از لذت کار خیر مدرسه سازی می گوید:

احساس آرامش و خوشبختی از برکات مدرسه سازی

همان سال که کلنگ ساخت مدرسه را زد، مساحت منزل مسکونی اش به خاطر بزرگ شدن بچه ها و نیازشان به اتاق های مجزا، ناکافی بود و دردل بچه ها برای خرید خانه ایی بزرگتر نزد مادرشان به گوشش رسید .


به گزارش خبرنگار خیّرین مدرسه ساز کشور «فرامرز بزرگی» اما از همسر و فرزندانش خواست یک سال صبر کنند تا کار ساخت مدرسه به پایان برسد و سپس فکری برای خرید خانه ای بزرگتر کند. طبق توضیحات خودش ظرف کمتر از یکسال پس از انجام وظیفه و ساخت مدرسه موفق شد، خانه ای مناسب در منطقه خوبی از شهر تهران خریداری کند. او این اتفاق را همه از لطف خداوند و برکات انجام این کار خیر می داند و بس.

در ادامه با این خیّر مدرسه ساز قائم شهری و چگونگی قرار گیری اش در سنگر مقدس مدرسه سازی بیشتر آشنا می شوید.

 

 لطفا خودتان را معرفی کنید؟

فرامرز بزرگی هستم متولد 1340، دارای مدرک کارشناس ارشد، متولد قائمشهر و ساکن شهر تهران که فعالیت کاری ام در زمینه تولید و فروش محصولات عایق ساختمانی است.

چه اتفاق و موضوعی باعث شد که شما از میان کارهای خیرخواهانه مدرسه سازی را انتخاب کنید ؟ 

عید سال 82 بود که به شهرستان قائمشهر رفته بودم. در روستای وسطی کلا یکی از اعضای شورای اسلامی از من خواست از مدرسه روستا بازدیدی داشته باشم تا در صورت امکان ایشان را در مرمت مدرسه ایی که حدود 50 سال از عمر آن می گذشت یاری کنم. در زمان بازدید مدرسه ،متوجه شدم که وضعیت سقف و دیوارهای ساختمان بسیار بد و ناایمن است و به این نتیجه رسیدم بازسازی این مدرسه بی فایده است و بایستی بنایی جدید جایگزین آن شود. همانجا به لطف خدا تصمیم خود را گرفتم و با مراجعه به سازمان نوسازی مدارس بلافاصله نسبت به عقد قرارداد اقدام کردم و کار ساخت را در سال 83 شروع و روز اول مهر سال 84 مدرسه افتتاح و آماده بهره برداری شد. در ادامه نیز به لطف خداوند سالن اجتماعات و نمازخانه آن مدرسه را بنا نهادم.

این مسیر ارزشمند در ادامه به چه دستاوردهای خیّرانه دیگری پیوست؟

به یاری خدا در این مسیر، توفیق کارهای خیر دیگری از قبیل ساخت جاده، پل و سالن ورزشی برای جوانان روستا و همچنین همیاری در ساخت مسجد در روستا و شهر و کمک های بلاعوض برای چندین نفر از مستمندان که به صورت ماهیانه پرداخت می شود و مشارکت در مجمع خیرین سلامت ، مشارکت در نگهداری فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست و کمک به مجموعه های کهریزک نیز نائل شد.

در این بین کار خیر مدرسه سازی چه حس و حال متفاوتی دارد؟

یاری کردن دیگران، قلب انسان را پراز شعف و احساس خوشبختی می کند و انجام امور خیر همچون گذاشتن چراغ در راهی تاریک است و اولین کسی که از نور آن چراغ استفاده می کند آن کسی است که چراغ را آنجا نهاده. سلامتی و خیر و برکتی که به خاطر امور خیر زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد، حداقل برای بنده همیشه ملموس و قابل رویت بوده است و خداوند را از این بابت شاکرم.

آیا با دانش آموزان مدارس تان هم در ارتباط هستید؟

هرسال چندین بار به مدرسه و دانش آموزان سر می زنم .فقط سال قبل به خاطر همه گیری کرونا صلاح ندیدم این دیدارها اتفاقبیفتد. علاوه بر دانش آموزان همیشه ارتباطی دوطرفه بین بنده و کادر آموزشی مدرسه نیز وجود داشته و تا جای ممکن سعی کرده ام از مشکلات مدرسه با خبر شوم و نسبت به رفع آنها اقدامی کنم.

خانواده چقدر در این راه مشوق و همراه و همسو با شما بوده اند و آیا از اعضای خانواده هم به این مسیر پیوسته اند؟

تصمیم گیری برای عمده کارهای خیری که انجام می دهم به صورت لحظه ایی و با آنچه قلبم به من می گوید اتفاق میفتد و بنابراین کمتر به مشورت با کسی می انجامد. اما درعین حال همسر و فرزندانم با پیشنهاد کمک به افرادی که از نیاز و استیصال آنها اطمینان دارند مرا دراین راه یاری می نمایند.

 فکر می کنید مدرسه سازی چه تاثیری بر روح زندگی تان داشته است؟

آدم ها تلاش می کنند تا احساس آرامش و خوشبختی داشته باشند، من بیشترین تاثیر مدرسه سازی و سایر امور خیر در زندگی خودم را، احساس آرامش و خوشبختی می دانم که خود و خانواده ام را احاطه کرده است.

این اقدامات ، خیر آیا درس اخلاقی برای دیگران نیز داشته و کسی را تشویق به آمدن در این مسیر کرده است؟

بله و خدا را شاکرم که بنده را وسیله ای قرار داد برای ورود چند تن از دوستان به امور خیر.

آرزوی بزرگ و هدف غایی  تان در این راه نیک چیست؟

آرزوی مردی که روزی کودکی یتیم و بی سرپرست بوده، امروز گرفتن دست کودکانی است که سرپرست و یاری گری ندارند. انشاالله خداوند یاری ام نماید تا با ساخت مرکزی برای نگهداری و آموزش کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، آینده ایی بهتر را به آنها هدیه دهم.

اقدامات پیش رو و آینده تان در این عرصه مقدس چیست؟

طی این سالها، فعالیت بیشتری در جذب دوستان و آشنایان در زمینه ساخت مدرسه داشتم و به لطف خدا از زمانیکه به عنوان نائب رئیس مجمع خیرین شهرستان قائم شهر انتخاب شدم، این شهرستان در استان مازندران در زمینه ساخت مدرسه توسط خیّرین رتبه اول را کسب نموده و همچنان در سال های 98 و 99 رتبه اول را داشته است.

به نظر شما خیّرین مدرسه ساز چه نقشی در ارتقا و پیشرفت جامعه دارند؟

توجه به رشد علمی و فرهنگی افراد از کودکی، قطعاً جامعه بهتری را درآینده برای کشورمان رقم خواهد زد و بنابراین با توجه به محرومیت بخش آموزش در ایران، نقش خیّرین مدرسه ساز در ایجاد آینده ایی بهتر، غیرقابل انکار است.

چه توصیه ای دارید به افرادی که توانایی انجام این کار را دارند ؟

متاسفانه ظاهراً مسئولان از اهمیت آموزش و پرورش کودکان برای رسیدن به جامعه ای سالم تر و پویا  بی خبرند و بودجه ای که به آموزش و پرورش اختصاص داده می شود در قیاس با سایر موارد، بسیار ناچیز است. بنابراین از تمام کسانی که دارای امکانات و توانمندی در انجام امور خیر هستند تقاضا دارم به خاطر فردای فرزندان این مرز و بوم، حتماً قدم هایی در این رابطه بردارند و مستقیم و غیر مستقیم در ساخت مدرسه و امکانات آموزشی در مناطق محروم کشور که تعدادشان کم نیست کمک کنند و به ارتقاء سطح علمی و فرهنگی کشور یاری رسانند.

چه درخواستی از مسئولان دارید؟

از مسئولان تقاضا دارم بخش بیشتری از ثروت این کشور را صرف افزایش کیفیت و کمیت امکانات و حوزه های آموزشی نمایند. چند سال پیش پیشنهادی به آموزش و پرورش ارائه کردم در خصوص اعطای وام به خیّرین مدرسه ساز برای ساخت مدرسه، لیکن تا امروز هیچ پاسخی دریافت نکرده ام.

و چه پیامی برای دانش آموزان دارید؟

با هر امکاناتی که در دسترس دارید، تلاش کنید و درس بخوانید و به آینده امیدوار باشید، آینده ایی که با تلاش شما و کمک های کوچک ما قطعاً بهتر و روشن تر از امروز خواهد بود.

 

خبرنگار: مریم ناگهی

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 



اشتراک گذاری