مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/02/11 21:51:30
کد خبر: 2963

غلامعلی رافتی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی؛

اساس توسعه هر کشور توسعه آموزش و پرورش است

اساس توسعه هر کشور توسعه آموزش و پرورش وتعیلم فرزندان است وبه همين دليل فراهم کردن امکان تحصیل برای دانش آموزان بویژه در مناطق محروم و فاقد فضای آموزشی مناسب اولویت کشور بوده و ارزش بالای اخروی دارد .


به گزارش خبرنگار جامعه خيرين مدرسه ساز غلامعلی رافتی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی حضور خيرين در امر درسه سازي در اين استان را يك نعمت بزرگ الهي مي داند و مي گويد يكي از خيرين ديه فرزندش را هم در راه ساخت مدرسه داد تا براي هميشه نامي نيك از فرزندش باقي بماند.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی با اشاره به ساخت 5 هزار مدرسه توسط خيرين در چند سال گذشته گفت :  از ابتدای تاسیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی در سال ۱۳۷۷ بعنوان اولین مجمع در کشور تا پایان سال ۱۳۹۹حدود  5 هزار مدرسه با 23 هزار کلاس در استان به بهره برداری رسیده و این مدارس در همه مناطق استان قرار دارد که البته مناطق محروم و روستاهای نیازمند در اولویت قرار داشته و دارد . در سال ۹۹ نیز مجموعا ۳۳۶پروژه با ۱۴۸۰ کلاس در استان تحویل شده که تعداد ۱۳۸ مدرسه با ۵۱۲ کلاس آن بصورت مردمی و مشارکتی بوده است .

رافتي درباره تعداد خيرين مدرسه ساز استان رضوي و ساخت مدارس در مناطق مختلف اين استان هم گفت: تا کنون حدود چهار هزارنفر خیر مدرسه ساز دراستان، اعم از حقیقی و حقوقی ثبت شده که بصورت مشارکتی یا صد درصدی در امر مدرسه سازی مشاركت مي كنند.  اولویت هم احداث وتوسعه پروژه ها در مناطق کم برخوردار بوده است .

ماندگارترين تصوير از خيرين مدرسه ساز توسط بانويي رقم خورد كه با وجود نياز مالي ديه فرزندش را در راه مدرسه سازي داد. غلامعلی رافتی  درباره اين بانوي فداكار گفت: خیرین مدرسه ساز از همه اقشار مردم هستند که خالصانه در این کار خیر مشارکت دارند.  یکی از نمونه های ماندگار این حرکت خداپسندانه مرحومه فاطمه حسین پور بود که با وجود اينكه  خودش نیازمند و تحت پوشش نهاد حمایتی کمیته امداد بود،با دیه فرزندش در روستای نسر جلگه رخ خراسان رضوی، مدرسه ساخت.

وي درباره طرح آجر به آجر هم گفت:  طرح آجر به آجر طرح خوبی است که باعث جلب نظر آحاد جامعه به مدرسه سازی شده و مشارکت مردم را در پی داشته است . در واقع این طرح بیانگر این است که با هر مبلغی ولو به اندازه هزینه یک آجر هم می‌توان در مدرسه سازی شرکت کرد. البته این طرح به نوعی از گذشتنه در استان خراسان رضوی جریان داشته است.سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۲متر مربع به ازای هر دانش آموز است در صورتی که در خراسان رضوی ۴/۲ متر است که یک متر از میانگین کشوری عقب تر هست و با توجه به آمار دانش آموزان که بیش از یک میلیون ودویست هزار نفر هستند، نیاز به فضای آموزشی در استان بسیار زیادمی باشد، ضمن اینکه حدود ۲۰ درصد فضاها نیز فرسوده و نیازمند بازسازی می باشند.

وي درباره برنامه هاي آينده مجمع خيرين مدرسه ساز استان خراسان رضوي هم گفت: یکی از برنامه های مجمع چاپ کتاب جدید خیرین مدرسه ساز استان ‌و تشکیل کارگروه های تخصصی جدید و مورد نیاز جهت توسعه فعالیت هادر راستای جذب بیشتر و همچنین تکریم خیرین می باشد .

خبرنگار: یوسف حیدری

منتشر کننده: نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری