مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/02/05 05:23:40
کد خبر: 2948

«فریدون حدادیان» خیّر نیک اندیش سنندجی؛

پله پله تا مدرسه سازی

«فریدون حدادیان» از آن بازنشسته های فعال و پر انرژی روزگار است که انجام کارخیر درحد بضاعت و توانش همیشه مثل نان و نمک میهمان سفره زندگیش بوده ونه تنها خودش که همسر مهربانش نیز در کنار او در این بزم باشکوه همراه و همسو بوده است


به گزارش خبرنگار جامعه خیّرین مدرسه ساز کشور اوایل سال 99 بود که درخواست متفاوت یکی از اقوام، آقا فریدون و همسر دغدغه مندش «نسرین بختیاری» را در وادی کار خیر، با دنیای شیرین ساخت مدرسه خیّری آشنا و رفته رفته این خانواده نیک اندیش را آغشته به عشقی از جنس مدرسه سازی کرد. درادامه این شهروند نیک اندیش سنندجی با لهجه شیرین کردی درباره آن درخواست متفاوت و رمز و راز ورودشان به عرصه مقدس مدرسه سازی بیشتر برایمان می گوید.

 

ساخت مدرسه ای به نام مادر

پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان خانواده های بی بضاعت، کمک به درمان بیماران نیازمند و ... از جمله کارهای خیری است که آقا فریدون و نسرین خانم درطول سال های زندگی به آن اهتمام داشته و به قول خودشان انرژی مثبت این قبیل فعالیت های خیر همیشه در زندگی شان مشهود و برکت زندگی شان بوده است تا اینکه درخواست «مرجان عبیدی»  خواهر زاده همسر آقای حدادیان دریچه دیگری از کار خیر را به روی آنان گشود  و این زوج نیک اندیش را به دنیای رنگارنگ مدرسه سازی وارد کرد. حدادیان می گوید:«خواهرزاده همسرم ایران نیستند و در انگلستان زندگی می کنند و به دلیل اینکه مادر مرحوم شان در سنندج سالها معلم بوده برای زنده نگه داشتن یاد مادر و خیرات و مبرات برای روح آن مرحوم تصمیم به ساخت مدرسه ای در یکی از روستاهای محروم اطراف سنندج  گرفتند و به این منظور از من خواستند که از طرف ایشان نماینده انجام این کار خیر شوم که من نیز با روی باز پذیرفتم.»

 

هدیه ای به دانش آموزان روستای ویسر

حدادیان بازنشسته جهاد کشاورزی شهرسنندج است و بعد از بازنشستگی با فراغ بال و اهتمام بیشتری به انجام امورخیر چه مادی و چه معنوی مشغول شده است. از همین رو بعد از درخواست خواهرزاده همسر، بلافاصله آستین همت را بالا زد و به اداره نوسازی آموزش و پرورش سنندج رفت تا با طرح موضوع به مسئولان امر هر چه سریع تر رویای مرجان را به واقعیت بدل کند. پیگیری های مجدانه آقا فریدون و تلاش عاشقانه اش برای اینکه هر چه سریع تر مدرسه ای در نقطه ای محروم از استان محل سکونتش به بهره برداری رسد خیلی زود به بار نشست و پروژه ساخت یک واحد آموزشی تیر ماه سال 99 در روستایی محروم در بخش کلاترزان شهر سنندج کلید خورد . طبق توضیحات حدادیان این مدرسه که قرار است به نام مرحومه «مهین بختیاری» که سال ها دلسوزانه در استان کردستان به شغل معلمی مشغول بوده مزین شود، متراژی حدود 104 متر مربع به خود می بیند و تا کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید است که مهر ماه سال تحصیلی جدید به دانش آموزان روستای محروم «ویسر» هدیه شود. حدادیان این روزها با جدیت پیگیر روند ساخت این واحد آموزشی است تا با رفع موانع و کاستی هایی که ممکن است در روند اجرای کار باعث کندی فرایند ساخت شود هرچه زودتر به دانش آموزان یکی ازمحروم ترین روستاهای استان سنندج تقدیم شود تا به این ترتیب علاوه بر خشنودی روح یک معلم دلسوز و فداکار گل لبخند بر لبان کودکان محروم سرزمین مان بنشیند و شرایط تحصیل شان در یک محیط آموزشی مناسب رقم خورد.

 

تقدیم به دانش آموزان روستای تازه آباد 

شیرینی ساخت مدرسه نخست آنچنان به مذاق خواهر زاده همسر آقای حدادیان خوش آمد و او را از برکات این کار نیک سرشار نمود که او هزینه ساخت مدرسه دیگری را تقبل کرده و این بار نیز از آقای حدادیان خواست تا به عنوان نماینده وی اقدام به پیگری برای استارت اجرایی شدن پروژه جدید کند.  خیلی زود کلنگ ساخت دومین واحد آموزشی بر زمین خورد تا این بار نیز به نام مهین بختیاری دریکی دیگر از روستاهای محروم سنندج مدرسه ای بنا شود. آقا فریدون خستگی ناپذیر این بار نیز با پیگیری های مستمر این خواسته را رنگ واقعیت بخشید و اکنون مدرسه دوم با مشارکت آموزش و پرورش در قالب پروژه ای که حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته در دست ساخت قرار گرفته است. حدادیان توضیح می دهد:« کلنگ احداث این مدرسه 2 کلاسه بهمن ماه سال 99 به زمین خورد و امیدواریم که در سال تحصیلی آینده میزبان دانش آموزان روستای تازه آباد تفلی واقع در شهرستان سرو آباد استان کردستان شود.»

 

 

مدرسه ای به نام همسر

در ادامه روند پیگیری ساخت این دو مدرسه و از برکات این رفت و آمدها برای اجرای هرچه بهتر پروژه ها، خداوند این بار توفیق ساخت یک مدرسه را به خود آقا فریدون عطا کرد و حدادیان تصمیم به ساخت واحد آموزشی به نام همسر مهربانش در نقطه ای محروم گرفت. خودش درباره داستان این اتفاق نیک می گوید:« به لطف خدا شهد شیرین انجام کار خیر مدرسه سازی من را بر آن داشت تا به اتفاق همسرم، ما نیز به قدر بضاعتمان وارد این سنگر مقدس شویم و در ساخت مدرسه ای با مشارکت آموزش و پرورش اقدام کنیم. این پروژه در زمینی به متراژ 147 متر مربع  بهمن ماه سال 99 در روستای تفلی استان کرمانشاه کلنگ زنی شده و قرار است در قالب یک واحد آموزشی 3 کلاسه به بهره برداری برسد.» خیّر نیک اندیش سنندجی امیدوار است که این مدرسه نیز برای سال تحصیلی جدید آماده بهره برداری شود.

 

معجزه کار خیر

ماحصل زندگی خانم و آقای حدادیان 2 فرزند پسراست که در آنسوی مرزها و در خارج از کشور سکونت دارند. یکی از افتخارات این زوج خیّر این است که فرزند ان شان نیز علاقه بسیاری به انجام کار خیر دارند و ساخت مدرسه جزو اهداف و آرزوهایی است که درسر می پرورانند و بی صبرانه امیدوارند تا با فراهم شدن شرایط مالی شان بتوانند برای تسهیل شرایط تحصیلی کودکان سرزمین شان گامی هر چند کوچک بردارند. حدادیان در ادامه درباره طعم شیرین مدرسه سازی و برکات این کار نیک در زندگی شان نیز اینگونه می گوید:«هرکار خیری در جای خود باعث شادمانی و شعف روح است و به انسان از انجام آن احساس سبکبالی دست می دهد. به ویژه ساخت مدرسه که به هر حال محل تربیت و  پرورش آینده سازان  کشور است. جدا از این موضوع انجام کار خیر در زندگی هر انسانی برکات فراوانی به همراه دارد. از جمله اینکه همسرم متاسفانه به بیماری سختی دچار شده بود که به شکل معجزه آسایی از این عارضه نجات یافت و در حال حاضر شرایط بسیار خوبی دارد و قطع یقین این همه تنها از دعای خیر کسانی است که توفیق خدمتگزاری به آنان برای ما فراهم شده.»

 

این عشق الهی است

 آقا فریدون در پایان مصاحبه با ابراز خرسندی از قرارگیری در این مسیر سبز تاکید می کند خود وهمسرش در این راه ثابت قدم پیش خواهند رفت و در حد بضاعت یاری رسان آموزش و پرورش برای ساخت مدرسه در نقاط محروم کشورخواهند بود چرا که این عشق الهی است و جز غرغه در این عشق، معشوق را نشاید. 

 

خبرنگار:مریم ناگهی


اشتراک گذاری