مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/01/15 21:48:46
کد خبر: 2917

با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مشهد؛

نخستین مجموعه آبی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور افتتاح شد

نخستین مجموعه آبی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور با حضور مهراله رخشانی‌مهر ، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در شهر مشهد‌مقدس افتتاح شد.


مهراله رخشانی‌مهر در این مراسم و در جمع فرهنگیان آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: حرکت همه کسانی که به دنبال حل مشکلات و درد و رنج مردم هستند، ارزشمند و قابل تقدیر است اما ارزش کار کسانی که در حوزه مدرسه‌سازی فعالیت می‌کنند، تفاوت دارد، زیرا آنان آینده‌ را می‌سازند و مسیر انسان سازی را انتخاب کرده اند، در واقع خیرین مدرسه‌ساز معماران فرهنگی جامعه هستند.

وی با بیان اینکه ما در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این سال‌ها بیشتر از اینکه به دنبال جذب منابع مادی باشیم، به دنبال ترویج فرهنگ کار خیر و فرهنگ مدرسه‌سازی بوده ایم، افزود:  خوشبختانه طرح «آجر به آجر» یکی از طرح‌هایی بود که سال 1399 در این راستا اجرا شد و با مشارکت بیش از یک میلیون نفر در این طرح، بالغ بر 8 میلیارد تومان جمع آوری شد و ان‌شاءالله این طرح در سال 1400 نیز ادامه خواهد یافت.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در کنار خیرین نیکوکار سعی می‌کند سهم خود را در پروژه‌های نیمه تمام خیری به موقع تامین کند، گفت: طی چهار سال اخیر حدود 3 هزار و 800 میلیارد تومان برای تامین پروژه‌های نیمه تمام خیرین مدرسه‌ساز تامین کرده ایم به طوری که فقط در سال گذشته، 2هزار و 315 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها هزینه شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور توضیح داد در ابتدای سال 99 حدود 40 هزار کلاس نیمه تمام خیرساز داشتیم که تعداد قابل توجهی از این کلاس‌ها تعیین تکلیف شده و امسال برای تکمیل این پروژه‌ها به دو هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ان‌شاءالله صد درصد آن تامین شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: طی سال گذشته به طور متوسط روزانه 31 کلاس درس و در مجموع حدود 15 هزار کلاس درس تحویل ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور شده است.

بهره برداری از 1800 پروژه در خراسان رضوی طی هشت سال اخیر

در این مراسم همچنین سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است، توفیق افتتاح اولین‌ها را در شهر مشهد مقدس داریم، نخستین مجموعه آبی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کشور، نخستین هنرستان هنرهای اسلامی و مجتمع ورزشی المهدی(عج) در یکی از مناطق کم برخوردار مشهد از آن جمله هستند.

ابوالقاسم بابایی افزود: از سال 92 تاکنون بیش از یک هزار و 800 پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی در سطح استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسیده است و پروژه مجموعه آبی باران، ویژه دانش‌آموزان استثنایی پس از یک دهه تلاش، امروز با همراهی خیرین نیک‌اندیش به بهره‌برداری می رسد. 

گفتنی است، نخستین مجموعه آبی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور صبح امروز به مساحت 5 هزار و 800 متر مربع با زیر بنای 2 هزار و 250 مترمربع در مجیدیه مشهد به مناسبت دوم آوریل، روز جهانی آگاه‌سازی از اوتیسم افتتاح شد.


اشتراک گذاری