مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/12/27 21:00:43
کد خبر: 2900

تعهد ۱۳۳ درصدی خیرین مدرسه ساز استان همدان تحقق یافت

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان از تحقق ۱۳۳ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز استان همدان خبر داد.


محمدحسین مرادی,مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: تعهد خیرین مدرسه ساز استان همدان امسال ۴۲ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۵۶ میلیارد تومان معادل ۱۳۳ درصد تعهد خیرین محقق شده است.

او تعداد خیرین مدرسه ساز استان همدان را ۸۵۰ خیر حقیقی و حقوقی برشمرد و اضافه کرد: از این تعداد، ۲۳ خیر به صورت حرفه‌ای مدرسه ساز بوده و سایرین نیز در قالب اهدای زمین، طلا و پول نقد کمک‌های مختلف در این عرصه دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان در ادامه با اشاره به ۲۳ طرح آموزشی در دست اجرا در شهرستان اسدآباد گفت: از این تعداد، سه پروژه به صورت خیرین و مشارکتی در دست اجرا قرار دارد که در سال ۱۴۰۰ قسمت عمده این تعداد طرح به بهره برداری خواهد رسید.

مرادی همچنین با بیان اینکه مدارس دو روستای پیفانج و چشمه بید شهرستان اسدآباد به صورت کانکس است، یاد آور شد: با مساعدت فرماندار شهرستان در سال آینده این دو کانکس را به دو مدرسه استاندارد و ایده آل تبدیل خواهیم کرد.

او با بیان اینکه اعتبارات استانی و شهرستانی جوابگو طرح ها نیست و این اعتبارات کمتر از یک چهارم است، یادآور شد: برای تکمیل طرح های آموزشی استفاده از طرح ملی خیرین ضرورت دارد و قرار است مجمع خیرین پای کار آیند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان مشارکت خیرین مدرسه ساز اسدآباد را ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: به هر میزان در شهرستان مشارکت مردمی در بحث مدرسه سازی داشته باشیم، در سطح شهر ۵۰ درصد و در سطح روستا ۷۰ درصد از اعتبارات ملی را می‌توانیم برای پروژه هایمان دریافت کنیم.

مرادی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی استخر شنای فرهنگیان شهرستان اسدآباد اظهار کرد:در سال آینده تلاش خواهیم کرد از محل اعتبارات ملی این طرح دارای پیشرفت فیزیکی قابل توجهی شده و در سال ۱۴۰۰ و یا ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز با اشاره به پروژه‌های آموزشی در دست اجرای شهرستان گفت: برخی از این پروژه‌ها از حساسیت بالایی برخوردار بوده و جزء مطالبات مهم مردمی و نیاز شهرستان به شمار می‌رود که امیدواریم با بازدید‌های مدیر کل نوسازی مدارس استان همدان، مشارکت خیرین مدرسه ساز و نیز اعتبارات ملی و استانی این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

سعید کتابی، کانون فرهنگی هنری شهید طائفی و استخر شنای فرهنگیان را از جمله مطالبات مهم فرهنگیان شهرستان دانست و اظهار کرد: تکمیل و به سرانجام رساندن پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش از نقش موثری در ارتقاء سرانه آموزشی شهرستان برخوردار خواهد بود که در این راستا از ظرفیت خیرین مدرسه ساز نباید غافل شد.

منبع ایسنا

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری