مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/12/25 15:35:36
کد خبر: 2897

خیرین مدرسه ساز با حضور در مزار مرحوم حافظی ،

دکترحافظی دراین دنیا عشق کاشت و مهربانی درو کرد

نام مرحوم " دکترمحمد رضا حافظی" برای اهالی علم و دانش آشناست وهر کجا که نامی از مدرسه و دانش آموزان و ساخت مدرسه باشد اسم او اولین گزینه ای است که به ذهن ها می آید.امروز دوشنبه 25 اسفند ماه سال 99 جمعی از خیرین بر سر مزار آن مرحوم حاضر شدند و یاد و نام ایشان را گرامی داشتند.


به گزارش‌خبرنگار خیرین مدرسه ساز،نام" دکترمحمد رضا حافظی" برای اهالی علم و دانش آشناست  وهر کجا که  نامی از مدرسه و  دانش آموزان و ساخت مدرسه باشد اسم او اولین گزینه ای است که به ذهن ها می آید.

هر سال در این روزها به بهانه رسیدن سال نو و نوروز مصاحبه عیدانه ای با دکترحافظی می‌گرفتم و این مرد صبور و با اخلاق روبرویم می نشست و با حوصله و لبخند ازعید می‌گفت و ازخوشحالی ساختن مدارس  و خوشحالی دانش آموزان مناطق  کمتر برخوردار.

امسال -اما- برای بزرگذاشت نام و یاد این مرد بزرگ بر آرامگاهش در بهشت زهرا(س) ایستاده ام و می‌دانم دیگر چشمان پیرمرد وقتی از افتتاح مدرسه و روز اول ورود دانش آموزان به حیاط مدرسه می‌گویم، دیگر برق نمی‌زند...

دکترحافظی به معنای واقعی زنده جاوید است

 در این مراسم" دکتر فاطمه مهاجرانی" معاون برنامه‌ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، با بیان اینکه هیچکس نمی‌تواند از این دنیا بدون رنج برود، هیچکس هم در دنیا ابدی نیست گفت: همان طور که می‌دانید اسکندر مقدونی کارهای بسیاری را انجام داد. برخی از او با نام نیک یاد می‌کنند و برخی مانند ما به دلیل آتش زدن تخت جمشید و ...  از اسکندر مقدونی با نام غیر نیک یاد می‌کنند. با این حال اسکندر وصیت کرد که دستانم  را از تابوت بیرون بگذارید تا همه بدانند با دست خالی از این دنیا رفته‌ام.

وی‌ ادامه داد: این واقعیت انکارناپذیر است که هیچ کس نمی‌تواند چیزی را ازاین دنیا با خودش به دنیایی دیگر ببرد و تنها چیزی که انسان میتواند با خود ببرد اعمال نیک وچیزهایی است که در این دنیا کسب کرده است.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی گفت: افرادی مانند دکترحافظی به معنای واقعی زنده جاوید تلقی می‌شوند.مهم نیست که یک انسان در دنیا چقدر رنج کشیده مهم این است که تا چه اندازه‌  شادی آفریده، آینده آفریده و چقدر حس زندگی را به انسان‌ها منتقل کرده است. فردی مانند دکتر حافظی همیشه زنده است. مهم نیست که کنار ما باشد یا نباشد؛ بلکه مهم آن است که یاد دکتر حافظی همواره همراه ماست.

وی با بیان اینکه انسان‌ها به صورت ذاتی از فراموش شدن می‌ترسند تصریح کرد: همه انسان‌ها دوست دارند در ذهن‌ها بمانند، آب حیات بنوشند و قطعاً هیچ آب حیاتی بهتراز انجام  کار خیر نیست. مدرسه سازی ازجمله کارهای خیری ست که ادامه دارد، آینده دانش‌آموزان و زندگی آنان را می‌سازد و مسیرزندگیشان را عوض می‌کند. از نظرمن دکتر حافظی هنوز هم در بین ماست؛ همچنان مسیر را برای انسان‌ها باز می‌کند، خیر می‌سازد و کار خیر انجام می‌دهد.

مهاجرانی افزود: همه باید این دنیا را طلب کنیم؛ ولی آنچه از انسان در دنیا باقی می‌ماند بسیار مهم است‌. دنیا مزرعه آخرت است هر آنچه را که در دنیا بکاریم در آخرت برداشت می‌کنیم. مرحوم حافظی در این دنیا عشق کاشت و به همین منظور بغل بغل عشق برداشت می‌کند. وی آینده کشور را ساخت و بنیانگذار یک مفهوم بزرگ به نام جامعه خیرین مدرسه‌ساز بود.

وی اضافه کرد: واقعیت آن است که هیچ مردی به تنهایی کار خیر انجام نمی‌دهد؛ بلکه خانواده ومخصوصا همسرش او را در این کار همراهی می‌کنند. همانطور که خانواده دکتر حافظی به همراه وی بنیان کارخیر را بنا کردند. امیدوارم خودم از آنها یاد بگیرم که هیچ چیز در دنیا نمی‌ماند جز اعمال نیکی که از خود به جای می‌گذاریم.

قلم‌چی: رفتار دکتر حافظی برای من مانند کلاس درس بود

"کاظم قلم‌چی "خیر مدرسه ساز و عضو هیئت مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز در ادامه این مراسم گفت: برخی از انسان‌ها  تا زمانی که در این دنیا زندگی می‌کنند از آنان یاد می‌شود و زمانی که از دنیا می‌روند به فراموشی سپرده می‌شوند. برخی از انسان‌ها زمانی که در دنیا زندگی می‌کنند، نامی خوش دارند و حتی زمانی که از دنیا می‌رود نیز از آنان با نام نیک یاد می‌شود.

وی ادامه داد: دکتر حافظی از جمله افرادی بود که زمانی که در قید حیات بود بسیاری از مردم متوجه اعمال نیک وی بودند. جالب آنجاست که هر چه از زمان فوت مرحوم حافظی می‌گذرد، قدر زحماتش بیشتر دانسته می‌شود.‌

این خیر مدرسه‌ساز گفت: به خاطر دارم دکتر حافظی در مراسم تشییع جنازه "مرحوم حسنعلی علیپور" شرکت کرد و گفت«یعنی می‌شود زمانی که من هم از دنیا بروم چنین تشییع جنازه باشکوهی برایم برگزار شود؟»  همه ما عملاً قدرشناسی مردم را در مراسم تشییع حافظی شاهد بودیم؛ به طوری که وقتی در بیمارستان جم بستری بودند، بسیاری از مردم برای ملاقات در بیمارستان حضور داشتند.

قلم‌چی افزود: مدرسه سازی در دنیا اقدامی پسندیده و ماندگار تلقی می‌شود. شاید ما به مدرسه سازی عادت کرده باشیم و قدر آن را ندانیم. در هیچ جای دنیا رسم نیست که خیران در صورتی که بخواهند کار نیک انجام شود، در کنار یکدیگر باشند بلکه بیشتر به صورت انفرادی کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: دکتر حافظی برای ما معلم اخلاق بود و به ما درس‌های بزرگی می‌داد؛ به احترام مدیر، معلم و دانش‌آموز بلند می‌شد. او به همه انسان‌ها از بالاترین مقام تا پایین‌ترین احترام می‌گذاشت و این احترام واقعی و قلبی بود.

این خیر مدرسه‌ساز بیان کرد: معمولاً انسان زمانی که با فردی دیگر صحبت می‌کند عیب‌های طرف مقابل به چشم می‌آید؛ اما جالب آنجاست که عیب هیچکسی به نظر مرحوم حافظی نمی‌آمد. تعجب می‌کردم فردی با چنین هوش و ذکاوتی زمانی که از دیگران حرف می‌زند عیب آنان را نمی‌بیند.

وی تاکید کرد: حضور و رفتار دکتر حافظی برای من مانند کلاس درس بود. هرچه زمان هم می‌گذرد؛ باز مشاهده می‌کنیم که مردم قدر زحمات دکتر حافظی را بیشتر از گذشته می‌دانند. امیدواریم مسیر مدرسه سازی پررونق تر، باشکوه‌تر و توسط افراد بیشتری ادامه پیدا کند. امیدواریم دکتر حافظی به عنوان سمبل و چراغ راه برای تمامی افرادی که تنها به خودشان فکر می‌کنند، باشد.

قلم‌چی در ادامه این مراسم از خانواده  دکترحافظی برای‌ ادامه مسیر و تمام حمایت‌هایشان تشکر کرد.

جعفری :راه حافظی را ادامه می دهیم 

سید محمدر ضاجعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در انتهای این مراسم گفت: خیرین مدرسه ساز تلاش می‌کنند مسیری که مرحوم حافظی ساخت را ادامه دهند و چراغی که توسط وی‌ روشن  شده را همیشه روشن نگه دارند.

همسر مرحوم حافظی نیز اظهار داشت: مرحوم حافظی عاشق بچه ها و امر زیبای مدرسه سازی بود.

خانواده مرحوم حافظی همسر و دختران ایشان ضمن تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه ساز برای آنها سالی توام با سلامتی و آرامش را خواستار شدند.

زهره حاجیان

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 



اشتراک گذاری