مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/02/02 08:42:13
کد خبر: 289

در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز تیران و کرون اصفهان؛

خداوند به خیرین مدرسه ساز نگاهی خاص دارد

جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان تیران و کرون با حضور معاون مشارکتهای مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان ، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان و مسئولان شهرستان تیران و کرون در سالن بصیرت آموزش و پرورش برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه  خیرین مدرسه سازکشور؛ علیرضا مرزبان مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون استان اصفهان ،با اشاره به اهمیت صدقه نزد خداوند، اظهار کرد: صدقه دادن و انجام امور خیر به نوعی قرض دادن به خدا  عنوان شده چرا که پروردگار آن را ضمانت کرده و اجر و پاداش 10 برابری برای آن در نظر گرفته است.

وی  خیرین را آیینه تمام نمای نیک اندیشی و انسان دوستی دانست و گفت: این افراد به دور از هر گونه تکلف و ریا و تعلق به شهرت و مقام از مال خویش بذل و بخشش کرده و گره های بزرگی را در جامعه اسلامی باز می کنند.

وی افزود: دانش آموزان در صورت کمبود تجهیزات آموزشی از تحصیل و کسب علم باز می مانند و خیرین با از بین بردن محرومیت های جامعه بستری را برای علم آموزی این افراد مهیا کرده و فرایند تعلیم و تربیت را تسهیل می کنند.

مرزبان خاطرنشان کرد: خداوند حکیم خیرین و انسان های نیکو سرشت را بزرگی و عزت بخشیده و تقدیر از آنها افتخاری برای ما بشمار می رود.

خیرین باید سایر مردم را به انجام این عمل نیکو تشویق کنند

محمد علی فانیان یکی از اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان در این مراسم با اشاره به آیات قرآن کریم پیرامون انجام کارهای خیر، اظهار کرد: اندوخته های انسان در دنیا فانی و آنچه که در نزد پروردگار به جا می گذارند، ماندگار است و خیریان هم با انجام اعمال خداپسندانه علاوه بر کسب پاداش 10 و هفتصد برابری سنتی ماندگار را از خود به جای می گذراند

وی  با تقدیر از کمک های انسان دوستانه خیرین، گفت: خیرین باید سایر مردم را به انجام این عمل نیکو تشویق کرده تا بدین وسیله علاوه بر کسب رضایت حق تعالی، گامی به سوی حل مشکلات جامعه برداشته شود.

 مدرسه سازی در راس اعمال خیر قرار دارد

وی مدرسه سازی را در راس اعمال خیر دانست و تصریح کرد: نتیجه مدرسه سازی انسان سازی است و تربیت و تعالی آدمی از این راه شکل می گیرد.

عضو مجمع خیرین مدرسه ساز استان با بیان اینکه مدرسه های زیادی از جمع آوری مبالغ پایین ساخته شده است، یادآور شد: ارزش کار خیر در نزد پروردگار بسیار بالا است و هر فرد به هر میزان هزینه وگرچه کم و ناچیز می تواند کمکی در احداث مدرسه جدید برای دانش آموزان آینده ساز کشور، انجام دهد.

نگخداوند به خیرین مدرسه ساز نگاه خاصی دارد

امام جمعه شهرستان تیران و کرون نیز در این مراسم با بیان اینکه خداوند انفاق های انجام شده در مسیر الهی را جبران می کند، گفت: توفیقی بالاتر از سرمایه گذاری در زمینه دانش نبوده چرا که هدف خلقت انسان کسب علم و دانش و رشد و تعالی بوده است.

حجت الاسلام حسین رشیدیان افزود: ساخت مدرسه و مکان های آموزشی سرمایه گذاری ویژه ای محسوب می شود که خداوند به بنا کنندگان آن نگاه خاصی خواهد داشت.

در ادامه مراسم خیرین با اهدای مبالغی قدم های ارزنده ای را برای ساخت و تجهیز مدارس از جمله ساخت نماز خانه مدرسه آزادی تیران، ساخت یک مدرسه با 6 کلاس و ساخت دو کلاس برای مدرسه ای دیگر، برداشتند

در این مراسم همچنین جمعی از دانش آموزان مدارس خیرساز در وصف خیرین نیک اندیش مدرسه ساز به اجرای سرود پرداختند و در پایان نیز از جمعی از خیرین مدرسه ساز شهرستان تیران و کرون تجلیل شد.


اشتراک گذاری