مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/12/16 23:14:50
کد خبر: 2879

تفاهم‌نامه ساخت ۱۵۰۰ مدرسه در مناطق روستایی و عشایری کشور با بنیاد برکت امضاء شد

تفاهم‌نامه ساخت ۱۵۰۰ مدرسه در مناطق روستایی و عشایری کشور با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش و محمد مخبر‌دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)؛ بین سازمان نوسازی مدارس کشور و بنیاد برکت منعقد شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، تفاهم نامه ساخت 1500 مدرسه درمناطق روستایی و عشایری کشور با مشارکت بنیاد برکت به امضای مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت رسید.

 برمبنای این تفاهم‌نامه بنیاد برکت متعهد شد در ساخت 1500 مدرسه یک تا سه کلاسه در مناطق روستایی و عشایری کشور با اولویت جایگزینی مدارس کانکسی با جمعیت بالای 20 دانش آموز و با استفاده تکنولوژی‌های نوین ساختمانی متناسب با بوم و اقلیم منطقه مشارکت نماید.

این تفاهم نامه توجه ویژه به توسعه زیرساخت های آموزشی در مناطق محروم در راستای تحقق تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی، و تلاشی چند‌جانبه در محرومیت زدایی به منظور گسترش عدالت آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور است.

گفتنی است، بنیاد برکت تاکنون در ساخت دو هزار مدرسه در مناطق مختلف کشور مشارکت داشته است که 1500 مدرسه به بهره‌برداری رسیده است و 500 پروژه مدرسه‌سازی نیز در دست اجراست و با اجرای این تفاهم‌نامه مشارکت بنیاد برکت در  پروژه‌های مدرسه‌سازی به سه هزار واحد آموزشی خواهد رسید .

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری