مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/12/15 17:08:21
کد خبر: 2874

با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد:

رونمایی از کتاب زندگی‌نامه «محمدنقی نمک فروش» خیر مدرسه‌‌ساز گیلانی

آیین رونمایی از کتاب زندگی‌نامه و کارنامه خیر مدرسه‌ساز گیلانی «محمدنقی نمک فروش» با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و استاندار گیلان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش از کتاب زندگی‌نامه و کارنامه خیّر مدرسه‌ساز گیلانی "محمدنقی نمک فروش"، در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه 12 کلاسه حسن حجتی در رشت، رونمایی کرد.

در این کتاب به موضوع زندگینامه و کارنامه «محمدنقی نمک‌فروش» در امر مقدس و خداپسندانه مدرسه‌سازی پرداخته‌شده که تاکنون چندین فضای آموزشی با همت و مشارکت این خیر نیک‌اندیش در استان گیلان ساخته شده‌است.

محمدتقی نمک فروش، خیّر مسجد و مدرسه ساز اهل انزلی است. او سال‌ها پیش، از آمریکا به ایران آمد و از 21 سال پیش مدرسه سازی را شروع کرد. خودش می‌گوید: «انگیزه‌ام از مدرسه‌سازی شکر و اظهار علاقه و عشق به خدا، نه زبانی، که به کردار و عمل بوده است. معتقدم بهترین ثروت و میراث برای خانواده‌ام و بچه ها مدرسه‌سازی است.»

شایان ذکر است سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در اقدامی ماندگار و در راستای تکریم خیرین گرانقدر مدرسه‌ساز و به منظور معرفی اقدامات و زندگی ارزشمند این عزیزان، کتاب زندگی‌نامه خیرین مدرسه‌ساز را تهیه، تدوین و منتشر می نماید.

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری