مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/12/15 16:55:51
کد خبر: 2872

خیرین مدرسه ساز در عرصه انسان سازی سرمایه گذاری می کنند

محسن حاجی‌میرزایی در آیین افتتاح مدرسه «حسن حجتی» رشت با اشاره به حمایت دولت از خیّرین مدرسه‌ساز گفت: در این سال‌ها یشترین اهتمام دولت به توسعه فضاهای آموزشی بوده است.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه

 محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز پنجشنبه 14 اسفند در آیین افتتاح دبستان «حسن حجتی» شهر رشت با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت، اظهار کرد: مدارس و مساجد سازگارترین بناها با توجه به فلسفه خلقت هستند؛ این دو مکان جایگاه رفیعی در تحقق آرمان های خلقت دارند و باید به توسعه آنها از نظر فیزیکی و بیش از آن ارتقا آموزش های انسانی و تعالیم علمی  توجه شود.

وی با بیان اینکه مدرسه از آن رو که محل تربیت انسان‌هاست مکانی بسیار مقدس است، ادامه داد: پیامبران آمده‌اند که انسان‌ها را آگاه کنند؛ انسانی که باید عبادت و بندگی خداوند کند، از این رو آگاهی و عبودیت، دو کانون جان‌بخش و الهام‌بخش هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سیاست دولت، توسعه فضاهای آموزشی و حمایت از خیرین مدرسه ساز است، تصریح کرد: در این سال‌ها، بیشترین اهتمام دولت به توسعه فضاهای آموزشی بوده است.

حاجی میرزایی با تأکید بر اهمیت و نقش محوری تعلیم و تربیت در توسعه و ارتقای مادی و معنوی جامعه، خاطرنشان کرد: اگر صنعت، کشاورزی و اقتصاد قدرت می‌یابد همه مرهون یادگیری است از این رو مدرسه نقطه درخشان زندگی همه انسان‌هاست.

وی با اشاره به اجرای طرح تحولی «آجر به آجر» اظهار کرد: این طرح از ابتدای سال تحصیلی و همزمان با ماه محرم‌ شروع شده و تاکنون حدود 700 هزار نفر در این طرح برای کمک به ساخت مدارس مشارکت کرده اند، که گیلان یکی از استان‌های پیشگام در اجرای طرح «آجر به آجر» است.

حاجی‌میرزایی درادامه با اشاره به جایگاه والای خیرین مدرسه‌ساز، گفت: این جمعیت به عنوان مجموعه‌ای انسان‌ساز و فرهنگ ساز در حوزه تعلیم و تربیت و رشد انسان‌ها سرمایه گذاری می کند.

منتشر کننده: نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری