مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/12/11 09:03:18
کد خبر: 2863

فاطمه مهاجرانی خبرداد:

مبلغ 80 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای مرمت و بازسازی مدارس سی سخت

معاون برنامه ریزی و مشارکت های سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اعتبار پیش بینی شده برای مرمت ، بازسازی و ترمیم مدارس سی سخت مبلغی بالغ بر 80 میلیارد تومان است .


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت های سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جلسه ای که صبح امروز 11 اسفند ماه سال 99 در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و با حضور دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس جعفری مدیر عامل ، مهندس قلم چی خیر مدرسه ساز ، کرمی مدیر کل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویر احمد ، خانم خاکباز نژاد نائب رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویر احمدوآقای مهندس ناجی   عضو هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان و ... در خصوص مدارس آسیب دیده در زلزله شهرستان سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: می بایست لیستی از مدارس آسیب دیده به همراه مشخصات جعفرافیایی و تعداد دانش آموزان تهیه شود و سپس نسبت به مرتفع شدن آن اقدام شود.

وی ادامه داد: اعتبار پیش بینی شده برای ساخت ، مرمت و بازسازی این مدارس مبلغی بالغ بر 80 میلیارد تومان است که امیدوارم با مشارکت خیرین و دولت هرچه سریعتر مشکلات فضاهای آموزشی استان مرتفع شود.

در ادامه این جلسه کرمی مدیر کل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه سی خت داری 160 مدرسه است گفت: 37 مدرسه در این استان دچار آسیب شده اندکه از این میان 6 مدرسه با 40 کلاس درس تخریب ، 7 مدرسه با 53 کلاس درس نیازمند مقام سازی و 24 مدرسه با 78 کلاس درس نیازمند تعمیرات است.

خانم خاکبازنژاد عضو هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویر احمد نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از مدارس تخریبی است اعلام آمادگی کرد تا در جذب خیرین در ساخت مدارس مشارکت نماید.

وی افزود: انشاالله بتوانیم تا مهرماه سال آینده این مدارس را با ایجاد راهکار و تمهیدات لازم تحویل دانش آموزان دهیم .

مهندس قلم چی با اشاره به اینکه ، هزینه های مرمت و بازسازی این مدارس می بایست مشخص شود تصریح کرد: کمکهای دولت در کنار مشارکت مردمی می تواند در مشکلات فضاهای آموزشی اسیب دیده در این استان را رفع نماید.

وی همچنین در ادامه مرمت تعدادی از این مدارس را تقبل کرد.

نزاکت اللهیاری 

 

 



اشتراک گذاری