مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/12/07 11:53:22
کد خبر: 2856

استاندار فارس در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور ،

مشارکت خیرین در ساخت مدارس فارس در ۳ سال اخیر ۲ برابر شد

استاندار فارس با بیان اینکه با تلاش های خیرین مدرسه ساز دو هزار مکان آموزشی تقدیم فرزندان این استان شده است، گفت: مشارکت خیرین در ساخت مدارس این استان در سه سال اخیر دو برابر شده است.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،استاندار فارس که در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهارداشت: با تلاش دستگاه های اجرایی اعتبارات ساخت و نوسازی مدارس استان فارس به بیش از ۶برابر افزایش یافته است.
وی با بیان این که از هشت هزار و ۷۰۰ مدرسه استان فارس، تعداد دو هزار مدرسه توسط خیرین، ساخته و به دانش آموزان استان اهدا شده است، گفت: از بزرگ ترین مدرسه تا کوچک ترین مدرسه همه در مسیر اعتلای علمی و فرهنگی استان موثر بودند و باید در این مسیر از کسانی که مدارس را در چادرهای آموزش عشایر برپا کردند و نتایج آن نیروهای بسیار خدوم تربیت شده اند تا کسانی که دانشگاه ها، مدارس و مکتب ها را در شهرها و روستاها ایجاد کردند قدردانی کنیم.
استاندارفارس ادامه داد: با تلاش همه دست اندرکاران و حمایت خیرین، ایران از جامعه ای کم سواد به جامعه ای با ۸۵ تا ۹۰ درصد آموزش عمومی افراد لازم التعلیم رسیده است و نیروهای متخصص و با تحصیلات دانشگاهی نیز به صورت مداوم گسترش می یابد.
رحیمی افزود: خاطره شیرین اولین روزی که دانش آموزان وارد مدرسه می شوند در ذهن خیرین مدرسه ساز ماندگار است و دانش آموزان از خیرین بزرگوار درس خیراندیشی و نیک اندیشی می گیرند و جامعه نیز از این روحیه خیرین درس می آموزد و راه ارزشمند آن ها پر رهرو خواهد شد.
در این مراسم که با حضور تعدادی از خیرین مدرسه ساز برگزار شد، استاندارفارس از تلاش های تعدادی از خیرین مدرسه ساز استان تقدیر کرد

منبع: ایرنا

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری