مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/12/05 20:44:39
کد خبر: 2848

جهانگیری در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور ،

مدرسه سازی گامی در جهت پیشبرد عدالت آموزشی

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه مدرسه سازی سرمایه گذاری عظیم برای آینده جامعه و توسعه انسانی است، افزود: مدرسه سازی گامی در جهت پیشبرد عدالت آموزشی و تقویت کننده روح تعاون و همبستگی و اعتماد میان مردم است.


 اسحاق جهانگیری عصر سه شنبه در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز ، با تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه ساز که اقدامات بسیاری مهمی را انجام می دهند یادآور شد: حجم اعتباراتی که خیرین مدرسه ساز ارائه می‌دهند بسیار قابل توجه بوده و کمک‌های شایانی به آموزش و پرورش است.

جهانگیری گفت: مدرسه سازی یکی از متداول‌ترین و مقبول‌ترین امور خیرخواهانه و نیکوکارانه است. مدرسه سازی کمک بزرگی به آموزش و پرورش است ضمن آنکه مدرسه کانون تعلیم و تریبت فرزندان کشور است و آینده کشور در همین مدارس رقم می خورد.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه مدرسه سازی سرمایه گذاری عظیم برای آینده جامعه و توسعه انسانی است، افزود: مدرسه سازی گامی در جهت پیشبرد عدالت آموزشی و تقویت کننده روح تعاون و همبستگی و اعتماد میان مردم است.

وی یکی از آرمان های انقلاب اسلامی را عدالت عنوان کرد و گفت: در میان شئون و جنبه های مختلف عدالت، عدالت آموزشی از مهمترین جنبه هاست.

جهانگیری در ادامه یادآور شد: مشاهده وضعیت مناطق محروم کشور که فرصت کمتری برای توسعه پیدا کرده اند همواره نگران کننده و دردآور است اما هیچ یک از این صحنه‌ها به اندازه محرومیت فرزندان کشور از امکانات آموزشی و تحصیل دردآور نیست.

وی به تلاش خیرین مدرسه ساز که امکانات رشد و تحصیل را برای فرزندان این کشور در مناطق محروم تأمین می کنند اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات اجتماعی انجام شده، هیچ چیز برای مردم به اندازه استقرار عدالت و رفع تبعیض مهم نیست.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به شرایط کشور تاکید کرد: امروز در شرایط ویژه ای قرار گرفته‌ایم که از یک سو با تحریم‌ها و از سوی دیگر با بیماری کرونا مواجه هستیم. کرونا تمامی جنبه‌های مختلف زندگی را تحت تأثیر قرار داده است. شاید کسی تصور نمی‌کرد که این بیماری این قدر طولانی شود و خسارات زیادی را برای همه مردم و همه کشورها ایجاد کند به گونه ای که در بعضی بخش ها اثرات این بیماری نگران کننده شده است.

جهانگیری با تأکید بر اینکه آموزش و تحصیل قابل توقف و تعطیل بردار نیست گفت: با وجود استمرار آموزش از طریق فضای مجازی، حضور دانش آموزان در مدارس نیز از جهات مختلف اهمیت دارد چرا که زندگی اجتماعی فرزندان در مدرسه شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در همین ایام بود که جلساتی در ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل و برای تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تصمیم گیری شد، یادآور شد: آموزش و پرورش با راه اندازی شبکه شاد کاری بزرگ انجام داد و سعی شد به شکل مجازی جریان آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل نشود اما قطعل به فرایند آموزش شوک وارد شده است بنابراین باید به دنبال راهکارهایی باشیم که کاستی‌ها و عقب ماندگی‌های ناشی از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها جبران شود.

معاون اول رییس جمهور در ادامه تاکید کرد: یکی از دغدغه های امروز برای تحصیل دانش آموزان این است که بسیاری از فرزندان این کشور از گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت برخوردار نیستند که لازم است مردم، دولت و خیرین کمک کنند تا ابزار لازم برای آموزش از طریق فضای مجازی برای دانش آموزان مهیا شود تا از تحصیل عقب نمانند.

جهانگیری افزود: خوشبختانه معلمین دلسوزی در کشور وجود دارند که کارهای ماندگاری در این یکسال انجام دادند که نمونه آن خانم معلمی بود که از روی تخت بیمارستان تلاش کرد تا کار آموزش به دانش آموزان خود را انجام دهد و نمونه دیگر معلمی بود که روستا به روستا به سراغ دانش آموزان خود رفت که لازم است دست چنین معلمانی را ببوسیم و آنها را مورد حمایت قرار دهیم.


اشتراک گذاری