مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/11/28 04:48:40
کد خبر: 2824

با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،

سی و یکمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

سی و یکمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز 28 بهمن ماه سال 99 در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به ریاست دکتر قفلی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز 28 بهمن ماه سال 99 به ریاست دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و با حضور اعضای هیات مدیره ( حمید رضا شاه حسینی ، حاج آقا فخاری ، مهندس قلم چی، دکتر اسپرورین ، دکتر جمالزاده ، خانم میردامادیان ، خانم دانشمهر) و مهندس قورچی بیگی مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ، دکتر مهاجرانی معاون برنامه ریزی مشارکت های سازمان نوسازی مدارس کشور در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس دانشمهر گزارشی از اقدامات انجام شده در طی دو هفته اخیر اعم از برگزاری جلسات کمیسیون امور استانها ، جلسات کمیسیون امور اجتماعی ، حضور خانم نرگس آبیار به عنوان سفیر مدرسه ساز در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، حضور مدیر عامل و رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در  مراسم بهره برداری مدارس خیر ساز و امضای تفاهم نامه های مدارس خیر ساز و ... را ارائه داد.

وی در ادامه در خصوص کمیسیون های جامعه خیرین مدرسه ساز کشور( کمیسیون امور استانها به ریاست مهندس قلم چی ، کمیسیون امور بانوان خانم میردامادیان ، کمیسیون امور اقتصادی به ریاست دکتر اسپرورین ، کمیسیون امور اجتماعی به ریاست حاج اکبر ابراهیمی و کارگروه امور بین اللمل ایرانیان خارج از کشور به ریاست افای فیاضی) وفعالیت های آن ها گزارشی را ارائه داد.

در ادامه مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گزارشی از مصوبات جلسه قبل هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز را ارائه و اعضا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

دراین جلسه دکتر اسپرورین پیشنهاد  نشر  دایرةالمعارف جامعه خیرین مدرسه ساز که در آن فعالیت یکصد سال مدرسه سازی در ایران درج می شود را ارائه و  اعضا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

آقای فخاری ضمن تقدیر از فعالیت کمیسیون امور استانها اعلام همکاری کرد تا اطلاعات و موارد خواسته شده در استان مرکزی را در خصوص نشر کتاب دایرة المعارف خیرین ارائه نماید.

خانم میردامادیان نیز در خصوص کتاب یکصد ساله جامعه خیرین پیشنهادتی را ارائه دادو  گفت : در ابتدا می بایست هدف از تهیه این کتاب مشخص شود و این اهداف در بخشهای متفاوت در کتاب جانمایی شود تا کتاب پربار باشد.

وی ادامه داد:  این کتاب ، دیباچه قدیمی می خواهد اعم از، عکس مدارس خیر ساز ،مکتبخانه های قدیمی ،استفاده از مطالب قدیمی در خصوص خیرین مدرسه ساز ، درج  سخنان بزرگان در خصوص علم و تعلیم و تربیت ، درج تاریخچه جامعه خیرین و اهداف آن ،معرفی اعضای هیات مدیره ، تشکیل انجمن خیران مدرسه ساز کشور ، عکس مدارس خیر ساز ، نشر صحبت های وزیر آموزش و پرورش و ... 

عضو هیات مدیره جامعه خیرین و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ،  ضمن تقدیر از مهندس قلم چی به خاطر پیگیری سایت های مجامع گفت : روزانه حدود 1000 نفر از سایت مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان  بازدید می کنند و  سایت های می توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ مدرسه سازی داشته باشد .

مهندس قورچی بیگی مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز اظهار داشت : یکسالی است که فعالیت های خیرین در قالب کتابهای مختلف در حال جاب است . ارتباط با اساتید دانشگاه و استفاده از نظرات و تجربیات آنها می تواند در نشر این کتاب بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد : از ابتدای سال جاری  500 هزار نفر در طرح آجر به آجر مشارکت کردند که نام و تلفن آنها  ثبت شده است که به زودی از آنان تقدیر خواهد شد.

دکترقفلی گفت : ابتدا می بایست مقدمات این کار فراهم شود و به مجامع ارسال شود تا با نظرات و مستندات آنها و استفاده از نظرات اساتید دانشگاه کتابی پر بار چاپ شود.

دکتر جمالزاده با اشاره به اینکه این کار تخصصی بوده و بایستی با ساختار پژوهشی صورت گیرد اظهار داشت : باید با تعامل و همکاری  دانشگاه تهران که پیشینه ای علمی دارد استفاده گردد تا کتابی مستند و معتبر تهیه گردد.

وی اذعان داشت : می توان از ظرفیت های سازمان نوسای مدارس کشور در تدوین این کتاب بهره برد و پیشنهاد می دهیم آقای مهندس قلم چی مسولیت کارگروه این دایرة المعارف را برعهده گیرند.

در این جلسه مهندس قلم چی اظهار داشت : دکتر اسپرورین پیشنهاد نشر این کتاب یکصد ساله خیرین را ارائه دادند که امری بسیار پسندیده و قابل تقدیر است .

وی ادامه داد : در این راستا  به تمام مجامع استانی نامه ای ارسال خواهد شد تا اطلاعات مربوط به یک قرن مدرسه سازی را در استان خود جمع آوری نموده و به جامعه خیرین ارسال شود.

وی  خاطر نشان کرد: برای تدوین و نهایی آن ، از مشارکت دانشگاه (به پیشنهاد اقایان دکتر جمالزاده و شاه حسینی )  از دانشگاه تهران و سایر منابع ذیر ربط اعم از سازمان نوسازی مدارس و سازمان آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

در پایان این جلسه مهندس قلم چی پیشنهاد دادند ، دانشگاه فرهنگیان کشور و بنیاد حامیان انها زیر پوشش جامعه خیرین مدرسه ساز کشور قرار گیرند که مقرر شد اعضای هیات مدیره راجع به آن تصمیم گیری نمایند.

در پایان این جلسه دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ابلاغ مسئولیت کارگروه توسعه و آینده نگری جامعه را به جناب آقای شاه حسینی تقدیم کردند.

نزاکت اللهیاری 

 



اشتراک گذاری