مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/11/27 09:09:04
کد خبر: 2823

با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور

نرگس آبیار سفیر مدرسه ساز شد

خانم نرگس آبیار کارگردان مطرح کشورمان صبح امروز 27 بهمن ماه سال 99 باحضور در دفتر جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، سفیر مدرسه سازی شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، خانم نرگس آبیار کارگردان، فیلم نامه نویس و نویسنده مطرح کشورمان با حضور در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نشان سفیر مدرسه سازی را از دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور دریافت کرد.

در این جلسه دکتر ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه سازکشور گفت :در ابتدای سال جاری 40 هزار کلاس درس نیمه تمام در سطح کشور وجود داشت که با مشارکت دولت و خیرین بخش عظیمی از این مدارس تکمیل شد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، با اشاره به اینکه دغدغه های بسیاری در امر فضاهای آموزشی وجود دارد ادامه داد: در نظر داریم با ترویج امر مقدس مدرسه سازی و حمایت از پویش های من مادرم و طرح آجر به آجر همه هموطنان مان را پای کار بیاوریم تا امکانات نسبی را برای دور افتاده ترین و محروم ترین مناطق کشور فراهم کنیم .

در ادامه خانم آبیار گفت : مفتخرم در جمع شما خوبان حاضرم و معتقدم خواست خداوند بوده تا در این راه گام بردارم .
 
وی با اشاره به اینکه دوست دارد در مراسم بهره برداری مدارس خیر ساز حضور بهم رساند افزود: گسترش فضاهای آموزشی و تربیت معلمان کارآزموده موجب می شود خشونت و آسیب های اجتماعی در کشور کمتر شود که این امر مستلزم تربیت معلمانی با دانش و دلسوز است.
 
وی ادامه داد: می بایست موارد در کتب درسی دانش آموزان  ما گنجانده شود تا موجب افزایش قدرت تجزیه و تحلیل در دانش آموزان شود و تحصیل فقط به معنای حفظیات و حل مسئله نباشد.
 
وی با تاکید براینکه ،به پویش من مادرم همه بچه های ایران فرزند من ، پیوسته ،اظهار داشت : از همه مادران سرزمینم می خواهم با کمک های خرد ،خود ( حتی مبلغ هزار تومان ) این طرح را مورد حمایت قرار دهند تا بتوانیم زمینه درخشش استعدادهای فرزندان این مرزو بوم در مناطق محروم و کم برخورداررا فراهم کرده و عدالت آموزشی را برقرار نماییم .
 
این کارگردان مطرح کشور ، با اشاره به اینکه امیدورام در هیچ کجای سرزمینم مشکل کمبود فضاهای آموزشی نداشته باشیم اذعان داشت : بانوان به عنوان معلمین و پرورش دهندگان نسل آینده  می توانند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ مدرسه سازی داشته باشند.چون خود تجربه پرورش فرزند دارند و برای آنها اهمیت این موضوع قابل درک است.
خانم آبیار با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار معلمان اظهار داشت : باید بستری فراهم کرد تا هیچ آموزگاری دغدغه ی ،نان و مسایل مالی را نداشته باشد و با فراقی آسوده و عشق به کارش بتواند در انتقال دانش نقش مهمی را ایفا نماید.

دکتر مهاجرانی معاون برنامه ریزی و توسعه  مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، در ادامه با ارائه گزارشی از خدمات جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و سازمان نوسازی مدارس اظهار داشت : مشارکت خیرین مدرسه ساز در سال جاری مبلغی بیش از 2 هزار میلیارد تومان بوده  که این امر با توجه به شرایط اقتصادی جامعه جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه ساختار مدرسه ساختن ساختمان نیست بلکه ساختن آینده فرزندان این مرزو و بوم است  ادامه داد: یکی از ریز برنامه های طرح آجر به آجر استفاده از ظرفیت هنرمندان در ترویج امر مقدس مدرسه سازی است .

مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: مشارکت جویی و مشارکت پذیری از دغدغه های ما در امر مقدس مدرسه سازی است و امیدواریم با طرح های پیش رو بتوانیم در ترویچ فرهنگ مقدس مدرسه سازی گام بردایم .

مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز خطاب به خانم آبیار اظهار داشت : ورود شما به کار خیر مدرسه سازی را تبریک می گویم و امیدوارم قدم های ارزشمند شما بتواند حضور دیگر هنرمندان به این عرصه را فراهم نماید.

وی  با تبریک ایام ماه مبارک رجب ادامه داد: حضرت علی (ع) می فرماید: از نشان های بزرگواری علاقه به وطن است .سرمایه گذاری در امر تعلیم و تربیت، توجه به ساخت هنرستان ها در مناطق محروم ، حمایت از طرح هایی همچون پویش من مادرم همه فرزندان ایران بچه های من ، طرح آجر به آجر و ... می تواند عدالت آموزشی را در کشور ایجاد کند چه بسا که در حال حاضر برخی مناطق با عدالت آموزشی فاصله زیادی دارند.

نزاکت اللهیاری 

 



اشتراک گذاری