مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/11/25 06:53:36
کد خبر: 2812

مدير كل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختياري خبر داد

هوشمند سازي 100 مدرسه در چهار محال و بختياري

بيش از 100 مدرسه در استان چهارمحال و بختياري با همكاري بنياد علمی آموزشی قلم چي وقف عام ، اولياء و مربيان و مديران مدارس به سيستم هاي هوشمند مجهز مي شوند.


فرحناز قائد اميني مدير كل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختياري در گفت و گو با خبرنگار جامعه خيرين مدرسه ساز کشور ،  با اعلام اين خبر و قدرداني از همكاري بنياد قلم چي براي هوشمند سازي مدارس اين استان گفت: امروز با توجه به پيشرفت تكنولوژي و گسترش اينترنت از سالهاي قبل به دنبال اين بوديم بتوانيم كلاس هاي مدارس استان را به تابلوهاي هوشمند مجهز كنيم تا دانش آموزان بتوانند از امكانات توين علمي استفاده كنند. اما با وجود تلاش هاي زياد به دليل كمبود بودجه و مشكلاتي كه داشتيم نتوانستيم همه مدارس را به تخته هاي هوشمند مجهز كنيم. دوره قبل با حمايت بنياد قلم چي و شخص خود آقاي قلم چي تعدادي از مدارس به تجهيزات هوشمند مجهز شدند.

وي ادامه داد: در بازديدهايي كه از مدارس شهرها و روستاهاي استان داشتم متوجه شدم خوشبختانه در اين مدارس استفاده خوب و مطلوبي از تخته هاي هوشمند و امكانات آن انجام مي شود. تا قبل از اين بازديد تصور نمي كردم  به اين خوبي از اين تجهيزات حتي در روستاهاي استان استفاده شود. بعد از شيوع ويروس كرونا و آنلاين شدن كلاس هاي درس به اجبار به اين سمت سوق پيدا كرديم هر چه زودتر مدارس را به سيستم هاي هوشمند مجهز كنيم تا بتوانيم از تكنولوژي هاي روز و فضاي مجازي استفاده كنيم. اين نياز بيشتر از گذشته حس مي شد ولي با وجود تلاش ها بازهم كمبود بودجه اجازه نمي داد  خيلي موفق باشيم.

مديركل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به تجهيز 100 مدرسه به سيستم هوشمند سازي گفت: در جلسه اي كه با آقاي قلم چي داشتيم از ايشان خواستيم مثل هميشه ما را ياري كنند تا بتوانيم مدارس بيشتري را هوشمند سازي كنيم. ايشان ضمن خوشحالي از اينكه در مدارس استان به خوبي از تجهيزات هوشمند استفاده مي شود اعلام كردند مي توانيم اين كار را با مشاركت خود مديران و اولياء و مربيان انجام بدهيم . ايشان معتقد بودند اين كار باعث مي شود تا مدارس و دانش آموزان قدر اين امكانات را بيشتر بدانند. ما اين موضوع را بلافاصله با ادارات و نواحي مختلف آموزش و پروش استان درميان گذاشتيم و خواستيم كه دراين زمينه همكاران را فعال كنند. خوشبختانه آن مقداري كه موظف بوديم تامين كنيم توسط مديران مدارس با كمك اولياء  ومربيان براي هوشمند سازي 100 مدرسه جمع آوري شد و از روز گذشته نيز كار ارسال تجهيزات هوشمند و نصب آن در مدارس آغاز شده است. در اين طرح نزديك به 400 كلاس هوشمند سازي خواهند شد و اميدواريم دانش آموزان با استفاده مطلوب از اين امكانات در جهت رشد علمي و تربيتي گام مهمي بردارند. خوشبختانه در اجراي طرح هاي مختلف آموزش و پروش و ساخت مدرسه و تجهيز آن خيرين مدرسه ساز اين استان هميشه پيشقدم بودند و آنها بازوان توانمند آموزش و پروش هستند.

خبرنگار: یوسف حیدری

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری