مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/11/16 13:04:47
کد خبر: 2797

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد:

مشارکت بیش از ۲۱۵ هزار نفر در پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» تاکنون

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با قدردانی از استقبال گسترده مردم نیکوکار از پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من»، گفت: تاکنون بیش از ۲۱۵ هزار نفر در این پویش ملی مشارکت کرده‌اند.


فاطمه مهاجرانی، با بیان اینکه بانوان به معنای واقعی در پویش «من مادرم، بچه‌‎های ایران فرزند من» مشارکت کردند، اظهارداشت: از ابتدای آغاز این پویش که در ذیل طرح ملی آجر به آجر، به عنوان یکی از بسته‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش با همکاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تعریف شده است، عملکرد مردم خیّر در این پویش ستودنی است.

وی درباره آمار مشارکت کنندگان در استان‌های مختلف نیز اینگونه توضیح داد: از لحاظ آمار تعداد شرکت کنندگان در پویش ملی من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من، تاکنون بیش از 215 هزار نفر در این پویش مشارکت داشته‌اند که استان‌های خوزستان، گیلان، خراسان جنوبی، کرمانشاه و مازندران بیشترین تعداد مشارکت کننده را دارند.

مهاجرانی ادامه داد: استان‌های خوزستان با قریب به 49 هزار نفر، گیلان با قریب به 36 هزار نفر، خراسان جنوبی با قریب به 22 هزار نفر، کرمانشاه با قریب به 21 هزار نفر و مازندران با قریب به 16 هزار نفر بیشترین مشارکت کنندگان در پویش مذکور را دارند.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، با مشارکت بیش از 215 هزار نفر در این پویش، مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون تومان تاکنون جمع‌آوری شده که تمامی این مبالغ نیز به حساب جامعه خیرین مدرسه ساز کشور واریز شده است.

مهاجرانی اظهار کرد: این پویش با چند شاخص دنبال می‌شود که یکی از آنها تعداد مشارکت کننده به نسبت جمعیت دانش‌آموزی است. شاخص دیگر تعداد مشارکت کنندگان بدون در نظر گرفتن درصد است. همچنین پیش بینی می‌شود تا پایان بهمن ماه معادل سه درصد از جمعیت دانش‌آموزی در این پویش مشارکت کننده داشته باشیم. 

وی افزود: تاکنون 215 هزار نفر در پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» مشارکت کرده‌اند که نسبت به پویش قبلی که در ماه محرم برگزار شد، درصد قابل توجهی رشد داشته است. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر اینکه در این پویش جنبه مالی هرگز مدنظر نیست، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی برای مشارکت عموم مردم در امور خیر مانند مدرسه‌سازی هدف اصلی این پویش است. 

وی با اشاره به اینکه پویش من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من، تا پایان امسال ادامه دارد گفت: البته سامانه مشارکت در این پویش همچنان باز خواهد بود و مردم می‌توانند در هر زمانی کمک‌های مالی خود به امر مدرسه‌سازی را به حساب‌ اعلام شده واریز کنند.  

به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هر پویشی یک گروه مخاطب خاص دارد و این بدان معنا نیست که سایر گروه‌های جامعه نتوانند در پویش مشارکت کنند. مخاطب عام پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من»، همه مردم ایران و مخاطب خاص آن بانوان هستند. از این طریق از همه آقایانی که می‌خواهند برای همسران، مادران و دختران‌شان هدیه‌ای تهیه کنند، درخواست می‌کنم با پیوستن به این پویش به نیت آنها در کار خیر مدرسه‌سازی مشارکت کنند. 

مهاجرانی با بیان اینکه حوزه مشارکت‌های حوزه‌ای است که پشتوانه آن مردم هستند، گفت: لزوما میزان وجهی که مردم عزیز کمک می‌کنند مدنظر نیست و هدف فرهنگ‌سازی برای افزایش مشارکت مردم در امور خیر است و اینکه مردم بدانند خودشان در ساختن جامعه سهیم هستند. 

به گفته وی یکی از مهمترین موضوعاتی که در حوزه‌های توسعه مطرح می‌شود، شاخص‌های مشارکت است که افراد چقدر مشارکت می‌کنند. تفاوت شرکت کردن و مشارکت کردن در همین است وقتی که فرد در کاری مشارکت می‌کند مطالبه‌گری هم در آن نهفته است. به همین جهت برای ما در پویش من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من، میزان مالی مشارکت مهم نیست بلکه تعداد افراد مشارکت کننده اهمیت زیادی دارد.

مهاجرانی با بیان اینکه در پویش یاد شده تاکید بر رویکرد جنسیتی نیست بلکه هویت خانوادگی مدنظر است تاکید کرد: مشارکت عینی بانوان در این پویش، مهم است که امیدواریم این قشر بیش از پیش در این امر خداپسندانه شرکت کنند.


اشتراک گذاری