مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/11/16 12:59:49
کد خبر: 2796

دکتر اعظم آهنگر سله بنی به پویش من مادرم همه بچه های ایران فرزند من پیوست

مدیر بخش مطالعات شهری و منطقه ای موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران گفت : پویش «من مادرم، بچه های ایران فرزند من»، این امکان را برای همه مهیا کرده است که با پرداخت مبلغی برای ساخت مدرسه دخترانه در دور افتاده ترین و محروم ترین نقاط کشور مشارکت کنند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دکتر اعظم آهنگر سله بنی ،  عضو کمیسیون امور بانوان جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به پویش ملی « من مادرم همه بچه های ایران فرزند من » پیوست.وی در این خصوص پیامی را منشتر کرد.
 
شکاف جنسیتی در تمام جهان وجود دارد و درتمام دنیا به طور مانگین دختران بیشتراز تحصیل باز می مانند.در کشور ما نیز مناطق زیادی هستند که هنوز هم خانواده ها به دلیل دوری راه و یا نبود مدرسه دخترانه از تحصیل دختران خود جلوگیری می کنند و تعداد قابل توجهی از دختران این مرز و بوم از تحصیل باز می مانند. چه استعدادها که در ورطه این موضوع از دست می رود و چه مادرها که به دلیل نداشتن سواد و عدم آگاهی نسلی فرزندانی آسیب پذیر، آسیب رسان، با فقر قابلیتی مضاعف تحویل جامعه می دهند. در واقع فقر تحصیلی از مهمترین فقرها می تواند باشد که انواعی از آسیبها را در بردارد. دختران مادران آینده اند و این موضوع توجه به تحصیل ایشان و لزوم مهیا کردن شرایط را برای آنها دو چندان می کند.
آدمهای زیادی را می شناختم که علاقه مند بودند برای دختران سرزمینم مدرسه بسازند. فاجعه مدرسه شین آباد و درودزن، و امثال آن این فکر را در ذهن همه می آورد که چگونه می توان با مبالغ اندک مدرسه ساخت. ساخت و ساز هزینه زیادی دارد و از عهده هر کسی بر نمی آید. ای کاش راه حلی بود برای مشارکت در حد بضاعت اندکمان. مدرسه سازی کاری بزرگ و یک خیرات جاریه است که تاسلهای سال باقی می ماند. حتی پس از مرگ حسنات آن جاری است. زنان زیادی که اکنون مادران این کشورند خیر مدرسه سازند. هر یک به شکلی با این موضوع ارتباط گرفتند و اقدام کردند. اما هزینه گزاف آرزوی همکاری را به دل بسیاری از زنان گذاشته بود. این حس مادران اکنون در قالب پویشی راه گشا شده است. پویشی راه افتاده که برای من و امثال من راه را جهت رسیدن به این آرزوی دیرین مهیا کرده است. من یک مادر، یک همسر و یک فرد از این جامعه هستم که دلم می خواست مادر دختران ایران باشم. پویش «من مادرم، بچه های ایران فرزند من»، از دیماه تا اسفند ماه 99 این امکان را برای همه مهیا کرده است که با پرداخت مبلغی برای ساخت مدرسه دخترانه در دور افتاده ترین و محروم ترین نقاط کشور مشارکت کنند. این یک شانس  بزرگ برای بنده و امسال بنده است که خداوند نصیبمان کرده تا گامی کوچک در مسیر تربیت مادرانی تحصیل کرده برای نسل آینده برداریم. به امید روزی که دخترانی با هوش و توانمند تحویل جامعه شود و چرخۀ ناقص فقر قابلیتی و تبعیض جنسیتی در تحصیل را بشکنیم. در کنار این طرح می توان از طریق طرح آجر به آجر نیز در این امر خیر و خداپسندانه مشارکت کرد. در طرح آجر به آجر هر فرد با اندک بضاعت مالی حتی ده هزار تومان می تواند از طریق سامانه ajoebeajor.ir و mehremadrese.ir در این پویش حرکت کند و در ساخت مدارس همکاری نماید که از قدیم گفته اند اندک اندک جمع گردد وانگهی دریا شود.
یا حق

اشتراک گذاری