مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/11/13 11:15:34
کد خبر: 2791

زهرا گيتي نژاد عضو كميسيون بانوان مجمع خيرين مدرسه ساز،

ساخت مدرسه نقش مهمي در شكل گيري شخصيت دانش آموزان دارد

پويش " من مادرم ، بچه هاي ايران فرزند من " فرصت مناسبي براي بانوان خيّراست تا مثل هميشه در امر مقدس مدرسه سازي مشاركت كنند و با ساخت فضاي مناسب آموزشي براي دانش آموزان در شكل گيري شخصيت آنها نقش داشته باشند.


به گزارش خبرنگار مجمع خيرين مدرسه ساز زهرا گيتي نژاد عضو كميسيون بانوان مجمع خيرين مدرسه ساز با بيان اينكه زنان هميشه در كارهاي خير پيش قدم هستند گفت: جاي اين پويش خالي بود و حتم دارم كه ايده شكل گيري اين پويش در ذهن يك زن شكل گرفته است. وي ادامه داد: اين پويش از سوم دي ماه آغاز شد تا از ظرفيت زنان و مادران با هر توان مالي در امر مدرسه سازي استفاده كنيم. خداوند در نهاد همه انسان ها انجام كارهاي نيك را قرار داده است اما هميشه اين زنان و مادران هستند كه در اين زمينه پيش قدم هستند. آنها علاوه بر انجام كارهاي خير همسر ، پدر و برادر و فرزندشان را به انجام كارهاي خير تشويق مي كنند.

وي ادامه داد: مدرسه سازي مي تواند نقش مهمي در رفع محروميت داشته باشد . كودكان زيادي در ايران هستند كه به دليل نبود فضاي مناسب آموزشي از تحصيل باز مي مانند و از داشتن مدرسه محروم هستند. كودكان بازمانده از تحصيل مي توانند يك تهديد براي جامعه محسوب شوند و ما حداقل اگر بخواهيم نگاه همراه با منفعت به اين موضوع داشته باشيم مدرسه سازي مي تواند به نفع جامعه باشد. من يك معلم هستم و افتخار مي كنم كه به عنوان عضو كوچكي در اين مسير هستم و معتقدم  فضاي آموزشي مناسب و استاندارد مي تواند در شكل گيري شخصيت بچه ها از نظر جسمي ، ذهني و عاطفي نقش داشته باشد . اين حق بچه هاي امروزي است كه در يك محيط آموزشي مناسب تحصيل كنند .

گيتي نژاد با يادآوري خاطره اي از ساخت مدرسه در منطقه محروم گفت:  يك مدرسه اي در سيستان و بلوچستان افتتاح كرديم كه تا قبل از آن معلم كلاس مجبور بود مارهاي سمي را كه وارد كلاس مخروبه مي‌شدند از بين ببرد. بچه ها به خاطر نبود محيط آموزشي مناسب و وجود مار مي ترسيدند به مدرسه بيايند و معلم مي گفت هر روز با موتور در روستا مي چرخيد تا بچه هارا براي آمدن به مدرسه جمع كند. اما بعد از ساخت مدرسه بچه ها قبل از معلم در كلاس حاضر مي شدند. همين ساخت مدرسه در اين منطقه تاثير بسزايي در شكل گيري شخصيت بچه ها دارد .


اشتراک گذاری