مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/11/06 10:29:14
کد خبر: 2769

حل مسئله کمبود فضاهای آموزشی با کمک خیرین مدرسه ساز

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح فضاهای آموزشی و پرورشی در شادگان خوزستان با قدردانی از اقدامات سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: بارشد اعتبارات این حوزه و کمک های خیرین مدرسه ساز امیدواریم در آینده نزدیک مساله کمبود فضاهای آموزشی حل شود.


محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاح 23 فضای آموزشی و پرورشی با91 کلاس درس در شهرستان شادگان اظهار کرد:  افتتاح 91 کلاس درس در قالب 23 پروژه آموزشی با اعتباری معادل 275 میلیارد ریال  اقدام مبارکی است که انجام شده و باید از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و همه کسانی که برای انجام این کار تلاش داشتند، تقدیر کرد.

وزیر آمزش وپرورش اضافه کرد: تلاش می کنیم تا برای رفع و جبران کمبودها اقدامات لازم انجام شود و در این راه از کمک و همکاری خیران بهره‌مند هستیم.تقریباً ۳۰ درصد مدارس به وسیله خیرین ساخته شده و امروز هم مدارسی که افتتاح می شود بخشی دولتی و بخشی نیز از طریق مشارکت خیران انجام شده است.

حاجی میرزایی عنوان کرد: در دولت اعتبارات خوبی برای کار مدرسه سازی اختصاص دادیم و در سال‌های گذشته این اعتبارات بیش از چهار برابر افزایش پیدا کرده و امسال در بودجه دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از فعالیت خیران در زمینه مدرسه سازی اختصاص داده شده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه برای قوی شدن جوامع هیچ راهی اصیل تر، معتبرتر و قابل اعتمادتر از مدرسه نیست، تأکید کرد: مدرسه جایگاه توانمندی، تحول و پیشرفت یک ملت است و جامعه از آن قوت می گیرد.مدرسه از آن کوچک های بزرگی است که میتواند درون خود قاسم سلیمانی، امام خمینی(ره)، شهید همت و شهید جهان آرا تربیت کند.


اشتراک گذاری