مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/11/06 08:33:11
کد خبر: 2766

با حضور مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور انجام شد،

اولین نشست جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اعضا و رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران

اولین نشست جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اعضا و رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران در محل کلیسای سرکیس مقدس برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ اولین نشست جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با رئیس و اعضای شورای خلیفه گری ارامنه تهران با حضور دکتر مهاجرانی معاون مشارکت و برنامه ریزی سازمان نوسازی مدارس کشور ، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین ، خانم زرگریان رئیس هیات مدیره انجمن بانوان ارامنه و خانم رضیان عضو کمیسیون بانوان و روابط بین الملل جامعه خیرین مدرسه ساز  در محل کلیسای سرکیس مقدس برگزارشد.

دکتر مهاجرانی  ،ضمن تبریک سال نو میلادی و تشکر از برنامه ریزی این نشست ، به تشریح اهداف اصلی سازمان نوسازی در مسیر کیفی سازی و هوشمند سازی و همه ی آنچه که کمک می کند تا یک بستر آموزشی با کیفیت در قالب فضاهای آموزشی ایجاد شود پرداخت.

وی همچنین ضمن تشکر از جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به عنوان خوشنام ترین ان جی او  اظهار داشت : جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با بیست و سه سال سابقه فعالیت ، سی هزار خیر در کل کشور و 6 هزار بانوی خیر مدرسه ساز به کار خود با توان قدرت ادامه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه  هدف از این نشست ایجاد همبستگی و همکاری اجتماعی  میان جامعه خیرین و هموطنان ارامنه است تصریح کرد: تعامل میان ما موجب می شود به عنوان شهروندان ایرانی در کنار همدیگر قرار بگیریم و دست در دست هم بتوانیم قدم های موثری برداریم .

وی ضمن دعوت از بانوان ارامنه به پیوستن به ، پویش من مادرم بچه های ایران فرزند من گفت :  هسته حرکت بانوان هستند و مهم میزان مشارکت نقدی بانوان نیست ، بلکه آنجه اهمیت دارد  حضور و مشارکت بانوان و ایجاد بستری برای فرهنگ سازی امر مقدس مدرسه سازی است .

 مهندس نورایر آرامیان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران در ادامه ، ضمن تشکر و خیر مقدم از حضور مدعوین و عذرخواهی به علت شرایط بیماری محنوس کرونایی که موجب شد اسقف اعظم  نتوانستند در این نشست شرکت کنند حامل پیامی از جانب ایشان بود و به تشریح ساختار خلیفه گری و اهداف آن پرداختند .

ایشان اظهار داشت : این کار خیر یکی از بهترین کارهاست که ملت ایران تحت عنوان خیرین مدرسه ساز انجام می دهند.

خانم دکتر ملک زاده  در ادامه اظهار داشت : همه قوم ها و مذاهب و اقلیت های ایرانی به عنوان کاشی های ایران هستند که اگر این کاشی ها را کنار هم حفظ نکنیم از  ایرانی بودن  ما چیزی باقی نمی ماند و حضور همبستگی اجتماعی این کاشی های ایرانی نشان دهند هویت ایرانی ما خواهد بود.

مهندس جعفری ضمن تشکر از حضور و دیدار اعضای خلیفه گری و تبریک سال نوی میلادی توضیحاتی در خصوص ساختار و اهداف جامعه خیرین و مجامع خیرین در سطح کشور ارائه داد.

وی ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز ارامنه در زلزله رودبار همچون اقدامات ارزشمند  آقای هاکو پیان گفت :  جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  آمادگی دارد بستری را فراهم نماید تا  همه مذاهب رسمی کشور که علاقه مند به کار خیر مدرسه سازی هستند در  نوسازی تجهیز و ساخت مدارس مشارکت نمایند.

مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور خاطر نشان کرد: به برکت کار خیر در ایام بیماری منحوس کرونا مشارکت خیرین مدرسه ساز نه تنها کم نشده بلکه افزایش چشمگیری یافته است .

خانم رضیان عضو کمیسیون بانوان و عضو کارگروه امور بین الملل در ادامه ضمن تبریک سال نو میلادی، گسترش مشاركت اجتماعي   در امر مدرسه سازي و مدرسه ياري را منوط  به اطلاع رساني ،اگاهي بخشي و پل ارتباطي با بانوان  فعال و فرهيخته ي داخل و خارج از كشور دانسته و افزود .استفاده از ظرفیت های و پتانسیل های  علمي و عملي آنها در  اين امر  جزو اهداف  کمیسیون بانوان  ميباشد.
وی اذعان داشت : حضرت مریم  بافضیلت ترین زن تاریخ و برگزیده زنان عالم است و تنها بانویی است که بنام او سوره ای در قرآن وجود دارد. قرآن کریم در دوازده سوره و 34 آیه از ایشان نام برده است. بگونه ای که بیشترین اسمی که در رابطه با زنان در قرآن کریم آمده است نام حضرت مریم (س) است.

.گفتنی است : در این نشست مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از خانم زرگریان رئیس هیات مدیره انجمن بانوان ارامنه ( به قدمت 116 سال به عنوان اولین ان جی او  رسمی که در ایران ثبت شده پایه گذاری شده )  و خانم دکتر ملک زاده عضو هیات علمی پژو هشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در خواست کرد تا درکارگروه مذاهب جامعه خیرین مدرسه ساز به صورت افتخاری حضور بهم رساندند.

نزاکت اللهیاری 

 

 


اشتراک گذاری