مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/11/02 21:59:16
کد خبر: 2762

مشارکت ۸۰ درصدی خیّرین مدرسه ساز در ۴۱۵ پروژه آموزشی در استان کرمان

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۴۱۵ پروژه مدرسه سازی در استان کرمان شروع کردیم که بیش از ۸۰ درصد آن ها توسط خیرین در حال احداث هستند.


"احمد اسکندری نسب" در شورای آموزش و پرورش رفسنجان اظهار کرد: آموزش و پرورش زیربنای توسعه در هر کشوری است؛ اگر دغدغه هر کشوری مسائل آموزش و پرورش باشد رشد و توسعه را تسریع می بخشد.

وی افزود: در کشور ما ۴۵ میلیون نفر به طور مستقیم با آموزش و پرورش ارتباط دارند و امیدواریم با همفکری های بیشتر زمینه تعلیم و تربیت حداکثر فراهم‌ شود و آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

اسکندری نسب ادامه داد: میانگین کشوری در حوزه توسعه مراکز غیردولتی (مدارس) در استان کرمان ۱۵ درصد است و شهرستان رفسنجان در این‌ زمینه ۲۱ درصد که از میانگین کشوری بالاتر و این نمونه ای از مشارکت مردم‌ و خیرین‌ است.

وی تصریح کرد: نخستین شهرستانی که مدارس آن توسط خیرین احداث شد رفسنجان است و کلید مدارس خیرساز از سال ها پیش در این شهرستان زده شد و چند ماه پیش نیز تفاهمنامه ۲۰ میلیارد تومانی ساخت مدارس در رفسنجان منعقد شد و سهم دولت‌ در این طرح ۶۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: در سال ۹۸ خیرین ۲۲ میلیارد تومان به امر مدرسه سازی کمک کردند و تا این لحظه خیرین در استان کرمان ۲۲۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک کردند و هر جایی دولت پروژه ناتمام داشت خیرین به کمک دولت آمدند.

وی گفت: در سال ۹۶ ما در استان کرمان ۳۱۰ پروژه آموزش و پرورش نیمه تمام داشتیم که به کمک خیرین تکمیل شدند علاوه بر آن ۴۱۵ پروژه جدید هم شروع کردیم‌ که اکثر آن ها توسط خیرین در حال ساخت است.

منبع: ایسنا

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری