مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/10/28 05:36:25
کد خبر: 2751

دكتر انسيه خزعلي نايب ريس كميسيون بانوان جامعه خيرين مدرسه ساز

به تأسي از حضرت زهرا(س) مدرسه بسازيم

پويش "من مادرم ، بچه هاي ايران فرزند من " به تأسي از حضرت فاطمه زهرا (س) در انفاق و پر کردن خلاهای جامعه، براي تبليغ و رساندن رسالت بزرگ مدرسه سازي و مهيا كردن زمينه براي تحصيل دانش آموزان و بخصوص دختران آغاز شده است.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دكتر انسيه خزعلي نايب ريس كميسيون بانوان جامعه خيرين مدرسه ساز با بيان اينكه اين پويش در فاصله شهادت تا ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اجرا خواهد شد گفت: با توجه به اين كه خيرين بسياري در امر مدرسه سازي فعال هستند و معتقديم تعداد بانوان خيري كه علاقه مند به مدرسه سازی هستند بیش از عدد فعلی یعنی 17 درصدي است كه اكنون حضور دارند ، اين پويش را براي تبليغ و رساندن رسالت بزرگ مدرسه سازي و مهيا كرن شرايط براي تحصيل دانش آموزان در مناطق محروم آغاز كرديم.

وي ادامه داد: حضرت زهرا (س) در كنار مسايلي مانند ارتباط با خدا ، ارتباط با پيامبر و ولي الله مسئله انفاق را به عنوان يكي از برگزيده هاي زندگي شان در دنيا قرار داده بودند و مي فرمايند اين سه چيز را در دنيا برگزيده ام: حُبِّبَ إلَىَّ من دُنياكُم ثَلاثٌ : تِلاوَةُ كِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ في وَجهِ رَسولِ اللّه ِ و الإنفاقُ في سَبيلِ ...

در بخش ارتباط با خدا، خواندن قرآن ،در ارتباط با رسول الله توجه به وجه و جهت ولایت و در بخش ارتباط بامردم ،انفاق كردن در راه خدا. در واقع پر كردن اين خلاء هایی که امروز در جامعه شاهد هستیم همان معناي انفاق وتاسی به حضرت است.

دكتر خزعلي در ادامه با اشاره به ويژگي هاي اخلاقي دختر پيامبر (ص) گفت: وقتي مي بينيم فاطمه (س) در دل شب براي ديگران دعا مي كنند ولي براي خودشان دعا نمي كنند اين همان معناي من مادرم و فرزندان سرزمين من بچه هاي من هستند. يعني بچه هاي ديگران را به فرزندان خود مقدم دانستن . ايشان در دل شب دعا مي كردند تا بي نام و نشان باشند. خداوند از لسان فاطمه و اهل بیتش در سوره انسان مي فرمايند" در این انفاقي كه مي‌كنيم انتظار هيچ پاداش و تشكري از شما نداريم. كسي كه الگوي او حضرت زهرا (س) است بايد به آن چيزهايي اهتمام داشته باشد كه دختر پيامبر (ص) داشتند. يكي از آنها پر كردن خلاءهايي است كه ما در استان هاي مختلف و بخصوص محروم شاهدیم که برخی فرزندان این مرز و بوم كه امكان داشتن سایه و سرپناهي براي تحصيل ندارند.

دكتر خزعلي در ادامه گفت: اهتمامي كه حضرت زهرا (س) براي آموزش و ياد دادن داشتند بايد سرمشق همه ما قرار گيرد. ايشان لوحي داشتند كه علومي  كه از پيامبر(ص) آموخته بودند را در اين لوحه نگاشته بودند و يكي از روزها به فضه مي گويند آن لوح كجاست مگر نمیدانی که ارزش آن براي من از حسن و حسين (ع) بالاتر است. اين موضوع اهتمام ايشان را به علم نشان مي دهد. بنابراين هر چيزي كه بتواند به گسترش علم كمك كند و هر چيزي كه زمينه ساز ترويج و توسعه علم و فراهم كردن امكانانت علمي براي خصوصا برای نیازمندان باشد ،انفاق به حساب مي آيد و هم موجب رشد و شكوفايي جامعه مي شود.

نايب ريس كميسيون بانوان مجمع خيرين مدرسه ساز  ادامه داد: با اين نگاه اين ایام به نام پويش من مادرم، بچه هاي ايران فرزند من  نامگذاري شده و تلاش مي شود اين مسئله مهم و اين سيره حضرت زهرا(س) ترويج شود تا ان شاالله زنان ما كه توانايي خوبی در امر مدرسه سازي دارند پاي كار بيايند و هر چقدر مي توانند كمك كنند تا با اين كمك ها بتوانيم در مناطق محروم و مورد نياز مدرسه بسازيم و هرکس به قدر توان در این امر خیر شریک شود ازپرداخت هزینه یک آجر تا ساخت کامل یک مدرسه.وعلی الله توکلنا

خبرنگار: یوسف حیدری

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری