مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/10/26 21:51:23
کد خبر: 2747

کمک به تحصیل دانش آموزان بی‌بضاعت از درآمد یک مدرسه قدیمی در مراغه

ئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه با اشاره به وقف یک مدرسه‌ قدیمی در این شهرستان، گفت: اکنون از درآمد ناشی از این موقوفه، برای کمک به تحصیل مجازی دانش آموزان مدرسه در شبکه شاد و دستگیری از دانش آموزان بی بضاعت استفاده می‌شود.


حجت الاسلام فریدون مطهری ، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: اداره اوقاف شهرستان مراغه در راستای اجرای تمامی نیات موقوفات شهرستان در زمان مناسب و به روز تلاش می‌کند و این همت ادامه دار خواهد بود تا این‌که در پایان سال، شاهد اجرای تمامی نیات موقوفات باشیم.
 
وی با اشاره به یک مدرسه موقوفه قدیمی در مراغه، گفت: یکی از بزرگان و عالمان بزرگ شهر مراغه به نام "میرسادات" در حدود 97 سال پیش اقدام به وقف ملک شخصی خود در راستای تحصیل دانش آموزان دختر کرده است.
 
وی افزود: مدرسه موقوفه "صدرالسادات" دارای سه باغ نیز بوده و درآمد ناشی از هر کدام از این باغ‌ها در خود مدرسه هزینه می‌شود و تاکنون نیز نیت این موقوفه به نحو احسن در مدرسه اجرا شده است، اما امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا و عدم حضور فیزیکی دانش آموزان در مدرسه، همانند سال‌های گذشته احسان حضور در مدرسه در حق موقوفه و مساعدت‌های برخی از والدین به مدرسه، انجام نمی‌گیرد.
 
حجت الاسلام مطهری گفت: اما امسال در جهت ادای دین این وقف، برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت این مدرسه که توانایی مالی برای تهیه گوشی موبایل و ادامه تحصیل مجازی در شبکه شاد از این طریق را ندارند، اقدام به خرید 10 گوشی موبایل از محل درآمد خود موقوفه به ارزش 30 میلیون تومان و دو گوشی دیگر با تامین هزینه از سوی مدیر و معلمان عزیز مدرسه شده است.
 
وی افزود: هم‌چنین بسته‌های معیشتی با ارزش هر کدام 350 هزار تومان در بین این 12 دانش آموز نیز توزیع شده و روز شنبه برای 40 دانش آموز دیگر مدرسه بسته‌های معیشتی اهدا خواهد شد. 
 
وی با تقدیر و قدردانی از کمک خیران برای دستگیری از دانش آموزان بی بضاعت و محروم از درس شهرستان، اظهار کرد: امیدواریم که خیران و کسانی که توانایی مالی دارند، در راستای تامین گوشی موبایل و یا تبلت جهت تداوم تحصیل دانش آموزان بی بضاعت و محروم از درس در روستاها و شهرها کمک کنند؛ چه بسا دانش آموزانی در این میان باشند که با کمک خیران می‌توانند درس خود را ادامه دهد و در آینده جایگاهی را کسب کنند که منجر به پیشرفت جامعه شود.
 
وی در خاتمه از حمایت مسئولان شهری مراغه و اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در جهت همکاری و راهنمایی‌های ارائه شده تشکر و قدردانی کرد.
 
 
منبع: ایسنا
منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 

اشتراک گذاری