مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/10/26 21:37:02
کد خبر: 2744

مجمع خیرین مدرسه‌ساز ۹۰ درصد مدارس خلخال را تجهیز کرد

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خلخال گفت: تجهیز و تعمیر بیش از ۹۰ درصد از مدارس این شهرستان با استفاده از کمک‌های مالی و اعتباری این مجمع انجام شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،عبدالله قدیری روز پنجشنبه در جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز خلخال اظهارکرد: نوسازی تجهیزات گرمایشی تعدادی از مدارس ، تجهیز و تعمیر ساختمان برخی از مدارس روستایی و شهری و احداث سرویس‌های بهداشتی جداگانه برای دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس روستایی مختلط از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی این مجمع در سال جاری است.

وی افزود: مجمع خیرین مدرسه‌ساز خلخال تاکنون موفق به جلب نظر خیرین مدرسه‌ساز ساکن مناطق دیگر کشور و همچنین خیرین مقیم خارج از کشور برای احداث ساختمان مدارس ،کتابخانه و کمک به تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه‌کاره این منطقه به تعداد ۱۰ مدرسه و ۲ کتابخانه روستایی شده است.

او گفت: اعضای این مجمع هزار و ۶۰۰ متر مربع زمین به ارزش ۴۰ میلیارد ریال برای احداث مدرسه از سوی وراث مرحوم ترابی در خلخال به آموزش و پرورش این منطقه اهدا کردند و سند مالکیت آن در اختیار این اداره قرار گرفت.

قدیری تشریح کرد: زمینی به مساحت سه هزار مترمربع نیز در روستای خوجین از توابع بخش مرکزی خلخال از سوی یک خیر اهل این روستا به امر مقدس مدرسه‌سازی و ۱۰۰ میلیون ریال از سوی یک خیر مقیم تهران برای خرید امکانات آزمایشگاهی مدارس خلخال اختصاص داده شد.

وی همچنین ساخت مدرسه در روستای مزه‌جین با سبک معماری اسلامی ،ساخت مدرسه خیرساز در روستای طولش توسط خیرین مقیم آمریکا ، احداث مدرسه توسط بنیاد برکت در روستای آل‌هاشم از توابع بخش مرکزی خلخال  ،مساعدت مالی سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی یک خیر مقیم اروپا برای احداث مدرسه در روستای اسکستان از توابع بخش شاهرود و تخصیص ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل برای احداث مدرسه در روستاهای گلوجه و یلوجه را نتیجه تلاش اعضای این مجمع ذکر کرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خلخال با اشاره به مشکل تهیه امکانات کمک تحصیلی دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در فضای مجازی گفت: اعضای این مجمع برای جلب مشارکت مالی خیرین تهیه و خرید ۱۳۹ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت با صرف سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال

تلاش کردند.

او با بیان اینکه سطح مشارکت‌های مالی بانوان خلخالی نسبت به مردان بیشتر است، افزود: شیوع ویروس کرونا موجب کاهش مشارکت مالی مردم در مدرسه‌سازی شده است.


اشتراک گذاری