مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/10/24 05:40:58
کد خبر: 2739

به همت خیر نیک اندیش حاج ابوطالب صابری انجام شد،

بهره برداری از مدرسه 12 کلاسه در یزد

هنرستان دخترانه ۱۲ کلاسه خیر ساز حاج ابوطالب صابری با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ،رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزدو جمعی از مسوولان استانی در یزد به بهره برداری رسید.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح این هنرستان گفت: یزد به شهر قنات، قنوت و قناعت معروف است و این ویژگی افراد را به اصالت خود سوق می دهد که زندگی امروز انسان ها به آن وابسته است.

فاطمه مهاجرانی گفت: معنای توسعه، دستیابی به رشد همه جانبه و متوازن است و توجهی که در استان به حوزه های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی می ‌شود، قابل تحسین است.که با توجه به صنعتی بودن یزد، نیاز است، هنرستان‌ها به عنوان حلقه ارتباطی بین تولید ثروت و صنعت قرار گیرد .

وی با قدردانی از این خیر مدرسه ساز یزدی با بیان اینکه کار خیران باقیات الصالحات است، افزود: دانش آموزان دختر که در آینده از این هنرستان دانش آموخته و در صنعت کشور مشغول به کار و نقش آفرینی می شودند تا ابد خیر و برکت آن به فرد خیر می رسد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نقش خیرین مدرسه ساز در تامین فضاهای آموزشی و توسعه کشور را مهم دانست و گفت: خیرین مدرسه ساز در تامین و توسعه فضاهای آموزشی در استان ها و به ویژه در مناطق کمتر برخوردار نقش مهمی به عهده دارند.

انعقاد تفاهم نامه ساخت شش هنرستان با مشارکت خیرین

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد  در این مراسم گفت: این استان با کمبود فضای آموزشی در حوزه هنرستان ها روبروست که خیران در رفع این موضوع همراهی خوبی با این اداره کل و آموزش و پرورش دارند تفاهم نامه هایی برای ساخت شش باب هنرستان در استان با افراد خیر منعقد شده است که پس از ساخت و تکمیل این واحد ها افتتاح می‌شود.

سید جواد ذاکر با اشاره به مشارکت ۱۸۵ میلیارد تومانی خیرین استان در عرصه مدرسه‌سازی گفت: همراهی آنها در استان بی نظیر است.با همراهی خیران فضاهای آموزشی با کیفیت مناسب تحویل آموزش و پرورش استان شود.

این واحد آموزشی 12 کلاسه با ۶۲ میلیارد اعتبار ساخته شده که ۳۰  میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آن از محل کمک های خیری و بقیه از محل اعتبار دولتی تامین و به نام « ابوطالب صابری» یکی از خیرین استان نام‌گذاری شد

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان یزد گفت: این مدرسه دارای ۱۲ کلاس و در زیر بنای ۲۱۰۰ متر با هزینه ۶۲ میلیارد ریال به همت خیر یزدی حاج ابوطالب صابری ساخته شده است.

رادمنش افزود: این مدرسه در شهرک رزمندگان یزد واقع است و قرار است به صورت هنرستان فنی و حرفه‌ای دخترانه خدمات آموزشی ارائه کند.


اشتراک گذاری