مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/10/24 05:25:28
کد خبر: 2737

رؤیای ساخت مدرسه در روستای کل‌آباد جیرفت با مشارکت خادمیاران رضوی محقق شد

خیری که دوست دارد گمنام باشد

فاطمه هشت سال دارد. او دانش‌آموز روستای کل‌آباد است از توابع میانچیل شهرستان جیرفت در استان کرمان. روستای فاطمه مدرسه ندارد و پیش از او دانش‌آموزان مجبور بوده‌اند برای تحصیل به روستاها و حتی شهرهای مجاور بروند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، روستای فاطمه مدرسه ندارد و پیش از او دانش‌آموزان مجبور بوده‌اند برای تحصیل به روستاها و حتی شهرهای مجاور بروند.کل‌آباد به حکم روستا بودن و دوری از مرکز کشور و استان، بار محرومیت‌های بسیاری را به دوش می‌کشد. هر چند آسمان چند سالی است برای این روستا و روستاهای اطراف کم‌مهرتر باریده و عرصه بر کشاورزان و دامپروران منطقه تنگ‌تر شده، اما چند وقتی می‌شود خبر کلنگ‌زنی مدرسه پنج‌کلاسه در روستا که به همت خادمیاران رضوی منطقه و خیّر مدرسه‌ساز رقم خورده، نور امید را در دل اهالی اینجا به‌ ویژه نسل آینده، یعنی دانش‌آموزان، زنده کرده است.

خیری که دوست دارد گمنام باشد

زن و مرد و پیر و جوان و کودک، همه آمده بودند مراسم کلنگ‌زنی دبستان روستایشان را از نزدیک مشاهده کنند، اقدام خیرخواهانه‌ای که با مشارکت خادمیاران رضوی منطقه رقم خورد. انسیه اسکندری، مسئول کانون تخصصی وقف و نذر رضوی در شهرستان جیرفت، در این ‌باره می‌گوید: «این همه شادی اهالی روستا از دل پیگیری‌های خادمیاران‌ رضوی این کانون می‌آید که نیکوکاری را از تهران با این روستا و محرومیت‌های آن آشنا کردیم. همین آشنایی موجب شد امروز شاهد کلنگ‌زنی این مدرسه باشیم».اسکندری اضافه می‌کند: «این نیکوکار نیک‌اندیش دوست ندارد از او نام و نشانی بماند و راضی نیست کلامش در رسانه‌ها منعکس شود تا در گمنامی، ارادت خود را به ساحت امام مهربانی‌ها و پیروی از سیره ایشان، بیشتر نشان دهد».

راه دور، نزدیک می‌شود

مسئول کانون تخصصی وقف و نذر رضوی شهرستان جیرفت با اشاره به اقدام‌های خداپسندانه این نیکوکار می‌گوید: «زمین ۱۶۰‌متری مدرسه، اهدایی یکی از اهالی روستاست اما هزینه ساخت مدرسه که رقمی افزون بر ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود از سوی نیکوکار تهرانی تقبل شده است. قرار است بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، مدرسه پنج‌کلاسه روستای کل‌آباد در سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی روستا به بهره‌برداری برسد».

با ساخته شدن این مدرسه و آغاز به ‌کار آن، ۴۵ دانش‌آموز ابتدایی روستای کل‌آباد که اکنون هر کدام برای تحصیل به روستاها و شهرهای اطراف می‌روند، دیگر نیازی نیست در سرما و گرما سختی راه را به جان بخرند بلکه می‌توانند با خاطری آسوده در روستای خودشان به تحصیل بپردازند.

از ساخت مدرسه برای عشایر تا توزیع ۶۰ هزار دفتر

بعضی آدم‌ها انگار محبت را از جهان فرشتگان به زمین آورده‌اند، آدم‌هایی که همه وجودشان خیر و برکت است، مثل نیکوکار مدرسه‌ساز روستای کل‌آباد که قصه مهربانی‌هایش به این مدرسه ختم نمی‌شود.‌انسیه اسکندری درباره اقدام‌های خداپسندانه دیگر این خیّر توضیح می‌دهد: «بیشتر کمک‌های این نیکوکار نیک‌اندیش در حوزه کسب علم و دانش و رفع موانع تحصیل دانش‌آموزان منطقه است، به طوری که ساخت مدرسه یک‌کلاسه برای عشایر منطقه فاریاب بر اساس نیاز این منطقه، توزیع ۶۰ هزار دفتر بین دانش‌آموزان توابع جیرفت، ساخت چندین سرویس بهداشتی در مدارس جیرفت و روستاهای رودبار جنوب و بلوک برای بهبود وضعیت بهداشت مدارس روستاها از اقدام‌های وی است».

روزهای خوب در راه است

این روزها شاید در روستای کل‌آباد باران نبارد ولی به جای آن، سخاوت از دستان نیکوکاری نیک‌اندیش و ارادتمند به امام هشتم(ع) برای اهالی روستا باریده است. حالا بزرگ و کوچک کل‌آباد بی‌صبرانه منتظر شروع ‌به‌ کار مدرسه هستند تا دانش‌آموزان روستا از سال تحصیلی جدید در مدرسه روستای خودشان تحصیل کنند، ادامه تحصیل بدهند و در آینده با دانش و مهارت‌هایی که کسب می‌کنند، مرهمی بر دل همه محرومیت‌های روستایشان باشند.‌

حالا شب‌های فاطمه و بقیه کودکان روستا پر از خواب‌های رنگارنگ است، خواب روزهای خوبی که کرونا می‌رود، مدرسه ساخته می‌شود و او و همکلاسی‌هایش پشت نیمکت‌های مدرسه خودشان الفبای عشق را هجی می‌کنند.

خبرنگار :طاهره فجر داودلی

منبع: قدس آنلاین 

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری