مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/10/18 17:00:45
کد خبر: 2719

نشست معاون سازمان نوسازی مدارس کشور با مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد گفت: ۴۵ درصد مدارس شهرستان یزد و ۴۷ درصد مدارس شهرستان اردکان نیاز به تخریب و بازسازی دارند.


جواد ذاکر روز چهارشنبه در نشست مجمع خیرین استان که با حضور معاون برنامه ریزی و  امور مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور برگزار شد افزود: در استان یکهزار و ۶۳۴ مدرسه دولتی وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۱۰۶ مدرسه دایر است.

ذاکر با بیان اینکه  ۵۲۸ مدرسه استان معادل ۳۲ درصد هم بلا استفاده است اظهار داشت:در تلاش هستیم ۳۰۰ مدرسه در استان بازسازی شود تا مشکل مدارس استان رفع شود.

وی ادامه داد: در سالجاری ۵۸ طرح آموزشی  با زیر بنایی۸۲ هزار متربع  در استان به بهره برداری رسیده یا در حال بهره برداری هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها ۴۳۱ کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه می شود.

وی ادامه داد: از مجموع طرح های یاد شده ۱۴ مورد آنها با زیر بنای ۲۰ هزار متر مربع، ورزشی است که بصورت همزمان در دهه فجر افتتاح می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان یزد گفت: همچنین در دهه فجر ۲۳ طرح شامل ۱۶۵ کلاس  با زیر بنای ۳۰ هزار متر مربع در استان به بهره برداری می رسد.

ذاکر با بیان اینکه با همت خیرین حرکت‌های خوبی در استان انجام شده است گفت: در سالجاری ۱۰۷ طرح خیری در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود فضای هنرستان در استان اکنون ۶ هنرستان با همت مجمع خیرین در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد:همچنین بزرگترین طرح آموزشی در حوزه استثنایی دررقالب ۲۰ کلاس در استان در حال ساخت است.


اشتراک گذاری