مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/10/09 15:22:28
کد خبر: 2697

بیست و نهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

بیست و نهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز 99/10/9 با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و اعضای هیات مدیره در محل جامعه خیرین برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، بیست و نهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز با حضور دکتر قفلی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین،خانم مهاجرانی مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور و اعضای هیات مدیره(آقایان حاج اکبر ابراهیمی، مهندس قلم چی،دکتر اسپرورین ،دکتر جمالزاده و خانم ها ، میردامادیان و مهندس دانشمهر)صبح امروز ۱۳۹۹/۱۰/۹در محل جامعه خیرین برگزارشد.                           

در ابتدای این جلسه مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گزارشی از مصوبات جلسه قبل را ارائه داد.                           

مهندس دانشمهر در ادامه با ارائه گزارشی از اهم برنامه های جامعه خیرین در طی دوهفته گذشته ،بیان کرد:حضور مهندس جعفری وخانم مهاجرانی در انتخابات هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز بوشهر،تعامل با برخی از جراید و حضور مدیرمسول روزنامه جام جم در محل جامعه خیرین مدرسه ساز، امضا تفاهم نامه ساخت مدرسه ای ۱۰ کلاسه در گچساران،امضا تفاهم نامه ساخت ۱۰۰ مدرسه در ۱۰ استان محروم به همت خیر نیک اندیش اقای نجفی، آغاز فعالیت پویش ملی من مادرم بچه های ایران فرزند من، گزارش دکتر اسپرورین از ساخت ۹۸۰ مدرسه توسط جامعه پزشکان در کشور،امضا تفاهم نامه ساخت دو مدرسه استثنایی خیر ساز به همت  خانم ها ساغرچی و خاکباز نژاد بخشی از اقدامات اعضای جامعه طی دو هفته اخیر بود.                 

وی در ادامه این جلسه گزارشی از کمیسیون امور استانها به ریاست مهندس قلم چی که به صورت مجازی با ۳۰ استان برگزار شده بود  ارائه و اهم اقدامات مجامع را مطرح کرد.                                       

 حاج اکبر ابراهیمی عضو هیات مدیره با اشاره به اینکه برخی مدارس فاقد سرویس بهداشتی هستند افزود: پول و اعتبارات خیرین می بایست فقط صرف امور مدرسه سازی شود و تخصیص ان به هزینه های مجامع حرام است مگر با رضایت خود خیر که می بایست در این خصوص مصوبه ای تصویب شود‌                وی تصریح کرد:یکی از مواردی که موجب نارضایتی خیرین  شده عدم تامین  اعتبارات دولتی در پروژهای خیرین است(پروژهای مشارکتی خیرین ) که می بایست راهکاری برای ان اندیشیده شود.                     

دکتر قفلی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز درادامه ضمن تقدیر از حاج اکبر ابراهیمی خیر مدرسه ساز به خاطر ساخت مدارس و سرویس های بهداشتی در مناطق محروم اذعان داشت:می بایست مشکلات مطرح شده به زودی رفع شود و جامعه خیرین تمام تلاش خود را در این خصوص به کار خواهد گرفت.                                     

دکتر جمالزاده عضو هیات مدیره ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند مهندس قلم چی به خاطر پویشی و فعالیتی که در استانها راه اندازی کرده اظهار داشت: پیشنهاد می کنم در  کمیسیون امور استانها اگر استانی جذب بالا و یا بالعکس کاهش مشارکت مردمی داشت ریشه یابی شود و از استانهای فعال تقدیر و قدردانی به عمل آید.         

 وی ادامه داد:باید هرچه سریعتر مشکل کمبود سرویس بهداشتی در مدارس مرتفع و اعتباری به این امر تخصیص یابد.                                 

دکترمهاجرانی معاون مشارکت های مردمی سازمان نوسازی  اظهار داشت:برخی موانع موجود در غالب قانون تعریف شده ونمی توانیم بر خلاف قوانین حرکت کنیم وبرای  این امر می بایست در برنامه هفتم ردپایی قانونی ایجاد نماییم.                 

وی با اشاره به اینکه هیچ پروژه خیرسازی نباید به دلیل عدم تامین اعتبارات( سهم دولت)راکد باقی بماند افزود:امیدواریم سازوکاری اندیشیده شود تا خیرین بدون دغدغه در این راه گام بردارند.               

در پایان این جلسه دکتر اسپرورین ،مهندس قلم چی و حاج اقا فخاری نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.    نزاکت اللهیاری



اشتراک گذاری