مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/10/07 10:02:00
کد خبر: 2690

آغاز عملیات ساخت 3 مدرسه خیر ساز در ایذه

با همت خیرین مدرسه‌ساز، کلنگ 3 مدرسه جدید در مناطق مختلف شهرستان ایذه زده شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  ویژه برنامه‌های کلنگ‌زنی 3 باب مدرسه در مناطق مختلف شهرستان ایذه که قرار است با همت و حمایت چند خیر مدرسه‌ساز احداث شود، با حضور مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، زیبا صالح‌پور مدیر انجمن خیرین مدرسه ساز استان خوزستان و برخی از مدیران استانی و شهرستان ایذه برگزار شد.

در این مراسم کلنگ 3 مدرسه در مرکز شهر ایذه، روستای کلدوزخ 2 و همچنین  روستای سراب بخش سوسن به زمین زده شد و قرار است این مدارس با حمایت‌های مالی چند خیر تا مهر ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وجود بیشترین مدارس سنگی خوزستان در ایذه

علی قربانی مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه با بیان اینکه این 3 مدرسه با حمایت و کوشش خیرین مدرسه‌ساز احداث خواهد شد اظهار کرد: مدرسه نخست که کلنگ‌زنی آن در مرکز شهر ایذه صورت گرفت با زیربنایی بالغ بر 500 متر مربع به بهره‌برداری خواهد رسید و اعتبار احداث آن 3 میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: مدرسه 3 کلاسه روستای کلدوزخ و مدرسه روستای سراب بخش سوسن نیز با کمک خیر تخریب و احداث خواهند شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان ادامه داد: بیشترین تعداد مدارس سنگی استان خوزستان در شهرستان ایذه وجود دارد که کار احداث 80 مورد از آن در سطح استان آغاز شده است که 45 مورد آن در شهرستان ایذه وجود دارد.

قربانی در پایان تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم تا مهرماه سال آینده 300 کلاس جدید به بهره‌برداری برسد.

کمبود فضای آموزشی در ایذه یک معضل است

عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه یکی از معضلات شهرستان ایذه کمبود فضای آموزش است اظهار کرد: با توجه به اهمیت این مساله پیگیری‌ها در سطوح مختلف کشوری و استانی برای رفع آن در حال انجام است و ادامه دارد.

وی افزود: در چند ماه اخیر این موضوع را به عنوان اولویت کار خود قرار داده و مراتب پیگیری و درخواست طی یک جلسه با وزیر آموزش و پرورش نیز انجام شد.

وعده ها بر گل نماند

یکی از دانش‌آموزان حاضر در این مراسم نیز با ابراز خرسندی از انجام این کلنگ‌زنی اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که کار احداث این مدرسه جدید در روستای ما در حال انجام است ولی انتظار داریم وعده احداث و بهره‌برداری آن تا مهرماه سال آینده انجام شود و ما بتوانیم در سال جدید در این مدرسه تحصیل خود را آغاز کنیم.

منبع : خبرگزاری فارس

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری