مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/10/07 09:01:57
کد خبر: 2688

مدیر عامل مجمع خیرین خراسان جنوبی در هفتمین جلسه کمیسیون امور استانها خبرداد:

ساخت 4 مدرسه خیر ساز در طرح میقات

خالقی گفت : طرح میقات یکی از ابتکارات استان خراسان جنوبی است که در آن حجاج به جای ولیمه مدرسه می سازند.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور،هفتمین جلسه کمیسیون امور استانها با حضور دکتر ناصر قفلی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،مهندس محمد رضا جعفری مدیرعامل، مهندس کاظم  قلم چی ریس کمیسیون امور استانها،غلامرضا خالقی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی،  غلام حسین فرزین رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی و اعضای کمیسیون آقایان ارجمندی و ناجی مقدم و خانم ها ؛مهندس دانشمهر و اللهیاری برگزار شد

در ابتدای  این جلسه، مهندس  قلم چی با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی سی و یکمین استان حاضر در جلسه کمیسیون امور استانها است از اقدامات و ابتکارات این استان تقدیر کرد.

مهندس قلم چی رئیس کمیسیون امور استانها با طرح سوالاتی ( شامل سایت خبری و شبکه های مجازی اطلاع رسانی ، تعداد پروژه های افتتاح شده در نیمه اول سال جاری، تعداد جلسات هیات مدیره ،خلاقیت مجمع خیرین ) جلسه را وارد دستور کار کرد.

خالقی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی در پاسخ به سوالات مطرح شده اظهار داشت : از ابتدای سال جاری 4 جلسه رسمی هیات مدیره مجمع خیرین خراسان جنوبی برگزار شده که به زودی عکس و صورت جلسات آن به جامعه خیرین ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: مهندس علیرضا زنگویی مسول سایت مجمع خیرین هستند و این استان درفضای مجازی حضوری موثر دارد.

وی با اشاره به اینکه خانم نوکی مسول شورای بانوان مجمع خیرین استان خراسان جنوبی  هستند اظهار داشت : مجمع خیرین مدرسه ساز در 11 شهرستان استان خراسان جنوبی ( بیرچند، قاین ، سربیشه و ..) فعالیت می کند.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی با تاکید براینکه تا پایان سال جاری 26 مدرسه در قالب 150 کلاس درس خیر ساز به بهره برداری می رسد افزود : از ابتدای سال جاری 20 مدرسه خیر ساز در زیر بنای  بالغ بر 4500 متر مربع به بهره برداری رسیده است .

خالقی در ادامه ضمن تقدیر از خیرینی همچون مهندس قلم چی به دلیل ساخت مدارس در این استان اظهار داشت : ساخت 4 مدرسه در طرح میقات( ولیمه حجاج) ، برگزاری جشنواره های مدرسه ای از سال 96الی 98 ( تهران و مشهد) با حضور خراسانی های مقیم تهران و مشهد و خیرین غیر بومی که در استان فعالیت داشتند از جمله اقدامات این مجموعه در جهت جذب خیرین بوده که موجب شده مشارکت خیرین به 160 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای این مجمع مشارکت چند خیر در ساخت یک مدرسه است ادامه داد: مشارکت خیرین در سال 98 بیست و چهار میلیارد تومان بوده که این رقم در سال99 به 40 میلیارد تومان رسیده است .

وی به ساخت خوابگاه جامعه یاوری اشاره کردو افزود: در این خوابگاه هر اتاق به نام یک خیر نام گذاری  شده که 17 خیر در ساخت آن مشارکت کردند.

مهندس قلم چی نیز با بیان خاطر ه ای از این طرح استقبال کرد و اذعان داشت : یک روز در دانشگاه فنی دانشگاه تهران اتاقی به نام دکتر محمود  افشار نظرم را جلب کردو جرقه ای در ذهنم شکل گرفت که کاش می شد مدرسه ای با مشارکت خیرین ساخته شود و هر اتاق به نام یک خیر نامگذاری شود.

وی به طرح دیدار باخوبان مدرسه ساز اشاره کردو گفت : در این دیدار هر دو  هفته یکبار مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی به همراه مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و شورای بانوان  با یک شاخه گل به دیدن یک خیر مدرسه ساز می رویم تا از زحمات و اقدامات آنها قدردانی نماییم .

وی در پایان گزارشی از خدمات مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی در شیوع بیماری کرونا  ارائه داد و خاطر نشان کرد: توزیع 1645 سبد غذایی ، 920 بسته لوازم تحریر، 20هزار پک بانک آینده ( شامل لوازم تحریر) ، 18 هزار ماسک و ... میان دانش آموزان نیازمند بخشی از اقدامات مجمع خیرین خراسان جنوبی در زمان شیوع بیماری کرونا بوده است .

در پایان این جلسه دکتر قفلی از تعامل خوب مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی با آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس استان تقدیر کرد و فعالیت های این استان را خلاقانه و قابل تقدیر دانست.

نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری