مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/10/02 23:05:20
کد خبر: 2680

با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ،

پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» رسما آغاز شد

پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» ظهر امروز با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان ، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور آغاز شد


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  در راستای اجرای طرح تحولی مشارکت‌های مردمی و آجر به آجر که از تأکیدات محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش است، پویش ملی «من مادرم، بچه های ایران فرزند من» صبح امروز با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ومهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور رونمایی شد.

جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور طرح آجر به آجر و پویش‌های ملی ذیل آن را اجرایی و عملیاتی می‌کنند که هدف از انجام این طرح‌ها، افزایش آگاهی و جلب مشارکت بانوان در امر مدرسه سازی است که با رویکرد گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم بانوان و مادران نیک اندیش کشورمان اجرایی شده است.

بانوان سرزمینمان ایران و تمامی آحاد مردم برای پیوستن به این پویش و همچنین مشارکت به نیابت از مادران و همسران می‌توانند با مراجعه به سایت ajorBajor.ir و همچنین سایت http://MehreMadrese.ir ضمن پیوستن به این پویش و با پرداخت حداقل هزینه، پوستر مشارکتی خود را دریافت کنند.

طرح ملی آجر به آجر در راستای جلب و جذب مشارکت‌های خرد مردمی و البته با هدف فرهنگ سازی در امر حسنه مدرسه سازی را‌ه اندازی شده است و هم‌طنان عزیزمان با هر مقدار پرداختی به میزان حداقل نیز می‌توانند در این پویش مشارکت کنند.

گفتنی است، پیش از این نیز پویش محرمی طرح ملی آجر به آجر که همزمان با آغاز ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) کلید خورد، مورد استقبال خیل عظیمی از مردم نیکوکار کشورمان قرار گرفت و بیش از 170 هزار نفر با شرکت در این پویش وارد عرصه مدرسه سازی شدند.

معصومه ابتکار در آیین رونمایی از پویش ملی "من مادرم، بچه های ایران فرزند من" با گرامیداشت یاد و خاطره بانوان ایثارگر و به خصوص زنان فداکار مدافع سلامت گفت: زنان ایران با عشق، معنویت و فداکاری در عرصه‌های مختلف فعالیت های اجتماعی و نیکوکارانه خوش درخشیده اند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  با تقدیر از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه وزارت آموزش وپرورش، سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین مدرسه‌ساز گفت: این تلاش ها در ارتقای دانایی و مهارت های خوب زیستن، با "پویش من مادرم، بچه های ایران فرزندم" و مشارکت بانوان کشورمان می تواند آغازگر تحولات مثبت و تحقق اهداف والای تعلیم و تربیت باشد.

معصومه ابتکار خاطر نشان کرد: راه اندازی پویش های مردمی از این قبیل که مردم احساس کنند در مجموعه حاکمیت و فعالیت های صورت گرفته سهمی دارند موجب تقویت انسجام اجتماعی می شود و در حوزه آموزش و پرورش این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند و  مشارکت مردم در این عرصه می تواند موجب موفقیت آموزش و پرورش شود و اینگونه به یک نهضت ملی تبدیل می شود.

وی ادامه داد: مدارس متعلق به همه مردم است و مردم باید در این زمینه سهم داشته باشند، که الحمدلله با تلاش های صورت گرفته و با مشارکت بیشتر مردم و به خصوص زنان شاهد تغییرات مثبتی در بحث نوسازی و احداث مدارس به ویژه در مناطق محروم و دسترسی دختران سرزمینمان به امکانات آموزشی بوده ایم که امیدواریم با پویش ملی "من مادرم بچه های ایران فرزند من" حرکت در مسیر توسعه عدالت آموزشی شتاب و استمرار یابد.

ابتکار با بیان نقش مهم زنان در خانواده و اجتماع اینکه حس مشارکت مردم برگرفته از نیت درونی آنهاست تصریح کرد: با مشارکت بانوان چرخه ای از کار خیر و برکت در جامعه راه می‌افتد و با توجه به حس مادرانه و آینده نگری بانوان مساله آموزش و پرورش با این نگاه پیوند می خورد که منجر به سرمایه گذاری در مسیر علم و دانایی و خوب زیستن می شود و چه دستاوردی از این بهتر می توان یافت.

معاون رئیس جمهور در پایان اقدامات انجام شده در طراحی و ساخت فضاهای اموزشی جدید با رویکردهای محیط زیستی و بهره گیری ازفناوری های نوبن را قابل توجه دانست و بر لزوم فراهم آوردن محتواهای آموزشی کاربردی و مهارت محور در جهت خوب زیستن تاکید کرد.


اشتراک گذاری