مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/09/25 07:23:29
کد خبر: 2665

خیرین در وضعیت کرونا بیشتر از پیش پای کار بودند/ لزوم انعکاس خبرهای خوب خیرین در رسانه ها

نشست هم اندیشی خیرمدرسه ساز حاج اقا محمدی و مهندس عرفانی مدیر مسئول روزنامه جام جم با رئیس و اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، در این نشست حاج آقا محمدی خیر نیک اندیشی که در مدرسه خود به دانش آموزان نیازمند پاکدشت خدمات ارائه می دهد در مورد دانش آموزان موفق مدرسه گفت: با همکاری کانون فرهنگی آموزش آقای  قلم چی 10 نفر از دانش آموزان مدرسه با رتبه های عالی در کنکور امسال قبول شدند.
وی افزود: 6 دانش آموز در دانشگاه فرهنگیان، یک نفر در دانشگاه تهران،یک نفر در دانشگاه علوم قضایی و یک نفر در دانشگاه قم پذیرفته شدند.
وی  با اشاره به اینکه دانش آموزان مناطق محروم با حمایت خیرین و نیکوکاران به موفقیت های بزرگی می رسند گفت: این بچه ها توانایی و ظرفیت پیشرفت را دارند و فقط باید حمایت شوند.
لزوم انعکاس خبرهای خوب خیرین در رسانه ها
در این جلسه مهندس مهدی عرفاتی مدیرمسئول روزنامه جام جم گفت: ما از سال 96  در فضای فرهنگی – اجتماعی روزنامه، پوشش امر خیر و احسان و کارهای خیر و نیکوکاری را در روزنامه تعریف کردیم و کارهای خیرین را در پرتیراژترین روزنامه کشور پوشش می دهیم .
عرفاتی با اشاره به اینکه در 2 سال گذشته به دلیل سیر اتفاقات ناگواری که در کشوررخ داد و به ویژه در ایام کرونا، رسانه ها در معرض اخبار تلخ و سیاه هستند و چاره ای جز انعکاس آن اخبار ندارند گفت: طبیعی است که خبرنگاران و مسئولان روزنامه ها  برای ایجاد تعادل دنبال اخبار خوب باشند وبا انعکاس اخبار خوب از فعالیت خیرین و نیکوکاران این موازنه در روزنامه جام جم بوجود آمده است.
خیرین در وضعیت کرونا بیشتر از پیش پای کار بودند
 در ادامه جلسه دکتر ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  گفت : اول سال گفته می شد که 40 هزار درس نیمه کاره در کشور وجود دارد با همکاری دولت و خیرین مدرسه ساز اقدام به تکمیل این کلاس های درس شد و با توجه به اینکه  دولت آورده نوسازی را بیش از 300 درصداعلام کرد خیرین هم به این نسبت پای کار آمدند و در حال حاضرو در ظرف این چند ماه  به سختی می توان مدرسه نیمه کاره ای پیدا کرد. نمی توانیم مدرسه نیمه کاره دولتی را پیدا کرده و برای ساخت و تکمیل به  خیرین معرفی کنیم.
وی ادامه داد : ما اصلا انتظار نداشتیم با وجود وضعیت کرونا و کسادی اوضاع تا این حد  خیرین پای کار باشند اما بر اساس آمار تهران فعالیت خیرین 300 درصد اضافه شده و مردم درایام کرونا این چنین پای کار آمده اند. البته این خبر خوبی ست اما کار ما تمام نشده و هنوز هم به 100 هزار کلاس درس نیاز داریم.
مهندس قلم چی  ادامه داد: زاد و ولد در استان های جنوبی کشور و استان سیستان و بلوچستان بسیار افزایش یافته و به نظر می رسد  خیرین هر چقدر فضای آموزشی بسازند باز هم کمبود داریم . درحال حاضرساخت 600 پروژه  در دست اقدام است و پیمانکار کم دارند و اگر خیرین با همین روال پیش بروند خدمت بزرگی به جامعه کرده اند و سال آینده وضع بهتر خواهد شد.
وی افزود: در2 حوزه نمایندگی ها و سایت ها 13 استان خوب کار کرده اندو 5 استان خراسان رضوی، تهران، اصفهان ، اردبیل و لرستان  به لحاظ سایت های خبری ممتاز هستند و بقیه استان ها یا سایت ندارند و اگر داشته باشند هم قوی نیست و جالب است بدانید که خراسان رضوی از تهران هم جلوتر است.
 
 
 زهره حاجیان

اشتراک گذاری