مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/09/25 06:23:04
کد خبر: 2664

بیست و هشتمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

بیست و هشتمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز 99/9/25با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،مدیر عامل جامعه خیرین ، معاون برنامه ریزی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور و اعضای هیات مدیره در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، بیست و هشتمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه سازکشور صبح امروز ۹۹/۹/۲۵ به ریاست دکتر قفلی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و با حضور اعضای هیات مدیره ( آقایان ،حمید رضا شاه حسینی،حاج اکبر ابراهیمی،حاج آقا فخاری،دکتر اسپرورین،مهندس قلم چی  و خانم ها میردامادیان ،دانشمهر) و خانم دکتر مهاجرانی معاون برنامه ریزی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور و مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز برگزار شد.       

در ابتدای این جلسه مهندس دانشمهر ،دبیر جلسه گزارشی از اهم اقدامات جامعه خیرین  طی جلسه بیست و هفتم و بیست و هشتم را ارائه داد که از آن جمله می توان به (برگزاری جلسه کارگروه امور بین الملل در موسسه دهخدا،مصاحبه رئیس جامعه خیرین خیرین با رسانه ها در خصوص کمک دوهزار میلیارد تومانی خیرین برای امر مقدس مدرسه سازی، تشکیل کمیسیون امور اقتصادی به صورت مجازی،پیگیری و اقدام به بند دو مصوبه بیست و هشتمین جلسه هیات مدیره توسط کمیسیون نظارت بر قوانین توسط حاج آقا فخاری،برگزاری جلسه کمیسیون بانوان به صورت مجازی،جلسه جامعه خیرین  با شهرداری با حضور خانم مهاجرانی معاون مشارکت و برنامه ریزی نوسازی،راه اندازی صندوق کار آفرینی امید در مناطق محروم ، مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی در ساخت مدارس،بهره برداری از ۱۵۵۰ طرح آموزشی توسط ریاست جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس،بهره برداری از ۱۵طرح آموزشی در استان مرکزی،حضور خیرین همچون آقایان پژمان مهران و ایرج زرین اقبال برای انعقاد تفاهم ساخت مدارس در جامعه خیرین،حضور مهندس جعفری در انجمن حامی،افتتاح هنرستان شهدای وزارت امور خارجه در سوسنگرد،آیین رونمایی از کتاب زندگی نامه مرحوم حسین علیمرادی (در اولین سالگرد ایشان) ،نشان سفیر مدرسه سازی به بازیگر محبوب کشور پرویز پرستویی،امضا تفاهم نامه تکمیل مدرسه ۹ کلاسه در گلستان به همت بنیاد علمی آموزشی قلم چی،افتتاح و کلنگ زنی ۴۵ پروژه آموزشی و پرورش استثنایی به مناسبت روز معلولین، حضور حاج اکبر ابراهیمی ، دکتر قفلی و مهندس جعفری در مراسم افتتاحیه ۱۵ کلاسه خیرساز در اسلامشهر،نشست کارگروه رفع مشکلات فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان،دیدار خانم مهاجرانی با حاج اکبر ابراهیمی، تعهد ساخت ۵۰ مدرسه در خراسان رضوی و ۵۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان توسط بنیاد قلم چی و ...)اشاره کرد.

مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در ادامه مصوبات جلسات قبل را ارائه و گزارشی از مراسم تکمیل هنرستان شهدای وزارت امور خارجه در سوسنگرد را مطرح کردند.                     

حاج اقا فخاری عضو هیات  مدیره  نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از کمیسیون نظارت بر قوانین از نحوه برگزاری مراسم بهره برداری از ۱۵۵۰مدرسه که  به صورت ویدئو کنفرانس  برگزار شده بود انتقاد کرد و اظهار داشت: بهتر بود در این مراسم فرصتی به خیرین داده می شد تا صحبت کنند و از آنها تکریم و تقدیر می شد.                                   

وی  با اشاره به موضوع مالیات مدارس خیرساز و استفاده از بند ج برنامه ششم توسعه ،ادامه داد:ما هیچ گاه از ساخت مدرسه بی نیاز نخواهیم شد و ترویج امر مقدس مدرسه سازی  همواره می بایست سرلوحه کارمان قرار گیرد.                 

مهندس کاظم قلم چی ،عضو هیات مدیره ضمن گزارشی از کمیسیون امور استانها از روسای مجامع خواست عکس و پروژهای خیرین را به جامعه خیرین ارسال نمایید.                                         

دکتر اسپرورین ، عضو هیات مدیره  نیز در ادامه با اشاره به اینکه ،بهتر است استانها ۱۰ پیشنهاد خود را در خصوص تبیین بودجه برنامه ۷  توسعه مطرح کنند.

وی ادامه داد:۳۲۹ پزشک تا به امروز در امر مقدس مدرسه سازی مشارکت کردند که بسیاری از این عزیزان میانگین ۲ مدرسه ساختند.               

وی همچنین پیشنهاد ارتباط با روسای کانون وکلا،اصناف و ‌...را مطرح نمود و عنوان کرد:این امر می تواند در ترویج فرهنگ مدرسه سازی موثر باشد.

دکتر مهاجرانی معاون برنامه ریزی و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور در خصوص تدوین بودجه قانون برنامه هفتم گفت : باید در این خصوص کارگروهی تشکیل شد

وی به اصلاح ساختار مجامع خیرین مدرسه ساز اشاره کرددر خصوص پویش من مادرم ایران فرزند من و دیگر پویش ها توزیحاتی ارائه داد و افزود: می بایست نشان سفیر مدرسه سازی توسط جامعه خیرین اهدا و توسط دکتر قفلی امضا شود.

حاج اکبر ابراهیمی عضو هیات مدیره و خیر مدرسه ساز نیز در ادامه این جلسه از اعضا و خیرین مدرسه ساز خواست در امر آب رسانی و ساخت سرویس بهداشتی در مناطق محروم کشور ورود پیدا کنند و مناطق محروم را معرفی نمایند.

در پایان دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  از خیرین مدرسه ساز تقدیر و قدردانی کرد که در این شرایط بحرانی اقتصادی کشور ، جامعه خیرین مدرسه ساز را تنها نگذاشتند.

نزاکت اللهیاری



اشتراک گذاری