مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/09/24 09:54:55
کد خبر: 2661

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم در هفتمین جلسه کمیسیون امور استانها مطرح کرد:

40 درصد فضاهای آموزشی قم توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است/توزیع 250 تبلت میان دانش آموزان نیازمند

علایی در هفتمین جلسه کمیسیون امور استانها که صبح امروز99/9/24 در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شده بود گفت : بیش از 40 درصد فضاهای آموزشی این استان توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است .


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،

هفتمین جلسه کمیسیون امور استانها مورخ 24/09/1399 با حضور  دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  ،مهندس قلم چی عضو هیات مدیره و رئیس کمیسیو ن امور استانها ، مهندس جعفری مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز  کشور ، سید ناصر علایی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم و اعضای کمیسیون (مهندس ناجی مقدم ، ارجمندی  و  خانم ها  ،هاشمی و اللهیاری) در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به صورت مجازی تشکیل شد .

در این جلسه، مهندس  قلم چی با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم بیست و ششمین استان حاضر در جلسه کمیسیون امور استانها می باشد ،تاکید داشتند این استان با توجه به شرایط اقتصادی و جغرافیایی که نزدیک کلان شهر تهران است از پتاسیل خوبی برای جذب خیرین و احداث پروژه های مورد نیاز استان بهره مند است.

رئیس کمیسیون امور استانها با طرح سوالاتی ( شامل سایت خبری و شبکه های مجازی اطلاع رسانی ، تعداد پروژه های افتتاح شده در نیمه اول سال جاری، تعداد جلسات هیات مدیره ،خلاقیت مجمع خیرین ) جلسه را وارد دستور کار کرد.

علایی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم در پاسخ به سوالات مطرح شده اظهار داشت :میانگین رشد دانش آموزی در این استان حدود دوبرابر میانگین کشوری است و در سال جاری ۱۳ هزار نفر دانش آموز به جمعیت دانش آموزی استان قم اضافه شده است.          

 

وی با اشاره به اینکه ۹۵درصد دانش آموزان در شهر قم و مابقی در روستاهای اطراف تحصیل می کنند افزود؛با حضور و نگاه خیرین تاکنون ۴۰ درصد فضاهای  آموزشی  استان توسط خیرین احداث شده است ، اما در ساخت و سازهای دو سه ساله‌ی اخیر سهم خیرین به حدود 50 درصد رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم در فضای مجازی (واتساپ و اینستاگرام )حضوری فعال دارد اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز ۴ جلسه حضوری برگزار شده که صورت جلسات و عکس آن به جامعه خیرین ارسال خواهد شد.  

 

علایی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز ۶ پروژه با ۴۲ کلاس درس توسط خیرین به بهره برداری رسیده و ۲۳ پروژه با ۱۸۲ کلاس درس نیز در دست ساخت است و با احتساب 2 پروژه ی هنرستان 12 کلاسه و دبیرستان 9 کلاسه که به تازگی با خیر محترم انعقاد تفاهم نامه انجام شده ، پروژه های خیری در دست احداث استان به 25 پروژه با 213 کلاس و 48000 متر مربع زیربنا می رسد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز قم ادامه داد:۱۶۰۰ دانش آموز استثنایی در ۲۲ مدرسه این استان مشغول تحصیل هستند و ۴ مرکز اختلالات یادگیری در سطح استان فعال بوده و در حال حاضر 3 پروژه ی آموزشی و درمانی با 12750 مترمربع زیربنا و 26 کلاس توسط خیرین محترم برای دانش آموزان نیازمند خدمات ویژه در دست احداث است (مرکز آموزشی و درمانی ایمان با بیش از 9000 مترمربع زیربنا در بهترین نقطه شهر از آن جمله می باشد).

وی افزود: ضمناً شهرک پردیسان با بیش از 200 هزار نفر جمعیت ، در 15 کیلومتری قم ، فاقد مدرسه استثنایی است که 12 هزار مترمربع زمین برای ساخت مجتمع استثنایی تهیه شده که ان شاء الله باید توسط خیرین ساخته شود.

علایی با اشاره به اینکه رویکرد مجمع خیرین مدرسه ساز قم ساخت و افزایش مدارس فنی و حرفه ای است تصریح کرد:در این خصوص جلسات هم اندیشی با مدیران و صاحبان صنایع و روسای کارخانجات برگزار کردیم تا از ظرفیت آنها برای ساخت و تجهیز هنرستان ها بهره مند شویم.                          

وی اذعان داشت: مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم با همکاری کمیته امداد ۲۵۰ تبلت تهیه و میان دانش آموزان محروم توزیع کرد.    

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز قم با اشاره به اینکه ،توزیع ماسک،مواد ضد عفونی کننده ،دستکش و ....میان دانش آموزان ،از جمله اقدامات انجام شده خیرین در زمان شیوع بیماری کرونا بود.        

وی خاطر نشان کرد: برگزاری همایش مدیران مدارس خیرساز و خیرین محترم به منظور ارتباط بیشتر مدیران و خیرین و برپایی نمایشگاه جلوه های عشق و ایثار خیرین گرامی به خصوص خیرین محترم عضو خانواده های شهدا و خیرین متوفی . ضمناً برگزاری همایش فارغ التحصیلان مدارس خیرساز در دستور کار مجمع می باشد که ان شاء الله بعد از رفع کرونا برگزار خواهد شد.

همچنین ایشان افزودند که اقداماتی به منظور جذب خیرین انجام شده است که به شرح زیر می باشد:

1) تعامل و هماهنگی و همکاری با نهادها ، ادارات و موسسات خیریه  استان به منظور بهره گیری از تجربیات و توانمندی های آنها و همچنین انتقال تجربیات مجمع به انها

2) عضویت و حضور فعال مجمع در شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان

3) عضویت در شورای انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش

4) نشست با استاندار محترم ، صدا و سیمای مرکز قم ، نمایندگان محترم مردم قم در مجلس شورای اسلامی

5) نشست با برخی از علما و خطبای گرانقدر که تریبون استانی و ملی در اختیار دارند برای اشاعه فرهنگ مدرسه سازی

6) دیدار مکرر با خیرین گرانقدر استان ساکن تهران و خیرین داخل استان

7) تهیه کتاب و فیلم از برخی خیرین شاخص

8) فراهم آوردن مقدمات و مصاحبه با خیرین برای چاپ جلد دوم کتاب جلوه های عشق و ایثار خیرین استان

9) دعوت از خیرین محترم برای حضور آنها در مراسم زنگ مهر ، جشن های فارغ التحصیلی و دیگر مراسمی که در مدارس خیرساز برگزار می شود در حد توان

10) برنامه ریزی برای حضور برخی از خیرین گرامی در صداوسیما و گفتگو در راستای اشاعه فرهنگ مدرسه سازی

11)بخش قنوات که به علت رشد جمعیت تبدیل به شهر شده ،  مجمع در آن شهر اقدام به تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز قنوات نموده و به تازگی شروع به کار نموده است .

 

دکتر قفلی نیز ضمن تقدیر از اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم تلاش و دستاوردهای این استان را در جهت جذب خیرین ستود و خاطر نشان کرد: جای بسی خوشحالی است که در این شرایط اقتصادی کشور و بیماری کرونا خیرین همچنان پرشور در امر مقدس مدرسه سازی فعال هستند.                                      

مهندس قلم چی رئیس کمیسیون امور استانها نیز در پایان ضمن تقدیر از مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم خواستار ارسال عکس مدارس خیر ساز و صورت جلسات این استان به جامعه خیرین مدرسه ساز کشور شد.

 

اقایان ارجمندی و ناجی مقدم و خانم هاشمی اعضای کمیسیون امور استانها نیز از خدمات این مجمع تقدیر و تشکر کردند.

 

نزاکت اللهیاری 



اشتراک گذاری